maandag 12 juli 2021

12 juli 2021


Dag van:
Vanmorgen toen ik wakker werd.... in m'n eigen bed.... wist ik maar één ding.... voordat ik dit bed uitstap heb ik een degelijk ultra plush luchtbed gekocht van 191x99x46....
En zo gezegd zo gedaan..... ik stapte mijn bed uit met de wetenschap dat morgen dat ding geleverd wordt en wel op dit adres..... en daarna meegaat naar de camping....
Waarschijnlijk lig ik tegen het tentdak aan en raken mijn voeten het tentzeil niet eens.... maar het kan me niet schelen.... ik slaap voortaan in een tent comfortabel....

Zo.... en dan kan ik nu mijn dag beginnen...

Of wacht.... in dat gedoe met Betsy in een reismand proppen en daarbij de nodige krassen en sneeën oplopen, heb ik ook geen zin meer....
Een reismand met een bovenopening of iets anders gemakkelijks moet er komen....
En wel voor ik de deur uitga....
Aangezien ik weinig tijd nog heb om zulke dingen in winkels te zoeken zeg ik "lang leve Bol.com "....
En dus heb ik ook een reismand aangeschaft waarvan ik hoop dat ik er zonder kleerscheuren vanaf kom en Betsy vervoerd kan worden....

Reisvoorbereidingen noemt men dat....
Zoiets als dat ik alleen de vuile kleren uit mijn eigen reistas heb gehaald en de rest erin heb laten zitten voor over twee weken.... mijn toilettas onuitgepakt blijft.... en mijn handwerkmand gevuld blijft....


Nu kan ik dan naar school...
Eerste dag van nog acht dagen werken....
En vandaag wil ik maar één ding.... de materialenkast uitmesten...
Het is tenslotte voorlopig weer even de laatste dag mooi weer dus de kinderen kunnen fijn naar buiten terwijl ik de spullen in de klas zet en uitzoek, zonder dat ze er last van hebben.....
En allememaggies wat een uitdragerij....
Als je denkt dat je alles gehad hebt vind je nog meer....
We zijn ook niet té voorzichtig met weggooien maar..... ook niet onzorgvuldig....
De kast blijft flink gevuld maar ziet eruit als een speelgoedwinkeltje met keurig gesorteerde schappen....
Ik ben tevreden.... al kostte het me een schooldag werk en twee zere handen....
Nu nog wat oudergesprekken en een gesprek met een directeur van een school uit België die informatie wenst over een leesmethode die wij gebruiken....
En ja hoor... op dat moment worden alle computers even centraal geüpdatet....
Verbinding met België verbroken....
Best knudde....
We proberen van alles maar zonder resultaat....
Dan de oudergesprekken maar via onze mobieltjes en straks die mevrouw uit België maar mailen met excuses....
Wat een timing weer van zo'n helpdesk.....

De boodschappen....

Nu hebben we niet ongezond gegeten op de camping, maar toch....
Vandaag maar even gezonde spitskoolstamppot met magere grill burgers....
Heeft Willem ook niets te zeuren over calorieën die hij tijdens het campinglife in de vorm van bier al teveel heeft gehad... en die er in kilo's nu weer af moeten...
Ik ken 'm inmiddels....

Ik sta welgeteld vijf minuten in de keuken of...."Wanneer gaan we eten?".....
Willem... ik zet net de pan op het vuur!!!!!!!.....
"Nou... ik vraag het alleen maar hoor... dan hoef je niet meteen zo te reageren"....
Ah.... het ligt aan mij.....


Willem heeft zijn bord.... en een etende Willem is áltijd een tevreden Willem.....
Alleen het feit dat het eten nu niet tijdens voetbal valt, valt wat tegen....
En Wimbledon is óók al afgelopen....
Maar goed... hij eet... en dus...."Kijk eens Wampie ik heb iets uitgezocht wat jij leuk vindt"....
Het klopt..."We zijn er bijna" vind ik een leuk programma....
Maar dan niet met een man naar je die op zijn mobiel muziek gaat zitten luisteren....
Maar dan zonder gezucht en gesteun en gekreun.....
En zonder gezapp naar 'de Hulk'.....
Wat een overheerlijk doorzichtig mens is mijn mens Willem toch ook....
En wat ben ik toch blij dat er op een camping geen tv is......







Geen opmerkingen:

Een reactie posten