donderdag 22 juli 2021

22 juli 2021


Dag van:
Dat was 'm dan.... de laatste schooldag...
Ik wilde het ook graag zo voelen maar er kwam nog even een klusje tussendoor waar ik zo'n twee uur mee bezig was...
Toch... aan het einde van de dag, bij het uitwisselen van cadeautjes als blijken van waardering, kan dan toch dat ietsepietsie vakantiegevoel ruimte krijgen.....
Dag lieve kinderen.... 
Dag bewogen, omgevlogen, ballen in de lucht houdende, never al dull moment, gedenkwaardig jaar....
Jaar met een veelkleurig randje....
Jaar met turbo en kickstarter... of een lege accu.... en een lekke band...
Jaar waarin en waarvan ik weer zoveel leerde..... op zoveel gebieden....
Hoe mensen op z'n best en z'n slechtst kunnen zijn....
Hoe je soms de barricades opgaat en soms je schouders ophaalt...
Hoe helder maar ook vertroebeld een mensenblik kan zijn...
Hoe dat het verschil maakt tussen veroordelen en waarderen....

En och wat een waardering vandaag...

Het stroomde cadeautjes, bedankjes, complimentjes, liefde, traantjes en de lach... mooie woorden... lieve knuffels.....

En tussen tal van zoveel mooie dingen die vandaag gebeurden, vond ik toch die ene ontdekking heel bijzonder...
Een ontdekking dankzij een paar eenvoudige woorden van een moeder....
'Dankjewel dat je een zo moeilijk begin zo mooi hebt gemaakt zodat we nu vol vertrouwen de rest van de schoolloopbaan van onze zoon door kunnen gaan...."
Heel lang.... zo'n 17 jaar.... heb ik de bovenbouw groepen gehad...
Heerlijke welgebekte pubers...
Een mooie tijd...
Nu heb ik al vier jaar klassen met kleuters...
Een beetje back to my roots van kleuterjuf....
En steeds zei ik de eerste jaren dat het zo mooi was dat je een basis kon leggen bij kleuters...
Een basis die sterk genoeg is om mee verder te kunnen... op verder te bouwen....

Nu besefte ik me ineens hoe belangrijk je ook bent voor ouders die hun kind voor het eerst loslaten...
Loslaten in zo'n grote school met zoveel kinderen in een wereld waar alles nog onbekend is en de toekomst van je kind met een beperking nog zo onzeker....
Je zo kwetsbare kind, waar je zoveel zorgen om hebt,  loslaten... overdragen.....
Die basis... oei wat ben ik blij dat ik er weer bij terug ben!.....

Verwend werd ik vandaag...
En mijn klassenteam ook vandaag..
Zo dik verdiend....!!
En daarna samen, om dat te bezegelen, heerlijk uit eten....
Hoe mooi konden we het jaar afsluiten....

Mijn lieve Willem was er maar druk mee geweest...
Het huis is spik en span..... de tuin als nooit tevoren...
Morgen kan écht mijn vakantie beginnen....!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten