zaterdag 31 juli 2021

31 juli 't Kuierpad dag 8

 

Dag van:
Dat nachtje doorhalen was te merken....
Je hoorde de eerste ritsen pas rond tien uur...
Zzzzt.... en een karig goedemorgen....
Zzzzzzt..... en een laat ontbijt....

Van:
15 jaar Samen..... de kracht van steeds weer nu...
Liefste Willem,
Geluk is niet daar
Waar we heen gaan
Geluk is hier
Waar we zijn
Iedere dag weer
Met jou
Al 15 jaar
En waar we
Ook heen gingen
En hoe
We er ook kwamen
Het was dát
Telkens weer
En
Opnieuw,
Het geluk
Dat we dan voelden
Dat we dan vonden,
In
De kracht
Van 15 jaar samen

Lieve schat

Jij omarmt mij
wie ik ten diepste ben
Al 15 jaar
koester je mij
met je tedere liefde
ben je er voor mij
Daarom reik ik jou nu
mijn liefdesbloem
diep uit het hart
Ik hou van je

Hoe mooi kunnen we het naar elkaar uitspreken...
Gepaard gaande met het boek 'Samen' En een prachtig beeldje....

Van:
Het was me qua regen het dagje wel....
Tent in... tent uit.... tent in.... tent uit.... tent in... tent uit....
Bui na bui na bui na bui na bui....

Van:
En zaterdag is nog wel de dag van gaan en komen...
Ofwel dag en hallo....
Lege plekken zijn maar kort leeg...
Het hele gras onder het grondzeil heeft niet eens tijd om naar adem te happen....


Van:
Bij ons op het veldje zijn plaats 46 en 52 vrij gekomen...
We mogen wel stellen, twee luidruchtige plekken... Van de single men.....
Maar tja... wat krijg je ervoor terug hè...
Nou dat weten we gauw genoeg....
Eerst komt plek 52 aan....
De ergste bui is net weer voorbij dus hup uit de auto met grote aanhangwagen... en de tent opbouwen... de grote tent...
Waarschijnlijk een nieuwe tent want a) hij ziet er nog smetteloos uit en b) pa hannest..... met ma en 1 zoon...
De andere twee zoons (Ik denk tweeling óf heel kort op elkaar gekregen) verkennen al spelend het veldje....
Dat lijkt leuk ware het niet dat de twee binnen 2 minuten de grootste ruzie hebben een pa en ma niet ingrijpen...
Oh boy.... dat belooft wat....
Ze schreeuwen, snauwen en krijsen...
Je zou bijna de goden verzoeken om weer een stevig regenbuitje....

Van:

Laat dat verzoeken maar.... daar heb je de volgende hoosbui.... en hoe....
 Net op het moment dat veldje 46 aan komt rijden....
Auto compleet vol geladen en een vouwwagen erachter...
Ze blijven mooi in de auto zitten waarvan de ramen binnen no time beslagen zijn...

Van:
Ook deze bui gaat weer liggen en de familie stapt uit.... 
Vader, moeder, grote zoon ( jaar of 16/17) en nog twee zoons (mogelijk tweeling maar kunnen ook kort op elkaar geboren zijn)....
In één handige handbeweging klapt de vouwwagen letterlijk open....
Oh jee bui....
En nee.. niks niet stug doorgaan maar hup in de auto....


Van:
De bui ligt weer...
Veldje 52 schiet op...
De prachtige luxe tent staat...
Uit de vouwwagen komt een complete design set om op te zitten... ook van te eten.... om op te koken... enz...
De glamping familie dus... met de twee ruziemakende zoontjes....

Van:
Plaats 46 is weer druk doende....
En één ding weet ik zeker... dat voel je aan je water.... dit gaat..... niet...... goed..... komen....!!
Ik zie dat vouwwagentje..... ik zie wat er in de auto zit, ligt, hangt, steunt, kreunt, bungelt
Ik zie de omvang van pa en ma....
Dit gaat echt niet goed komen....
Dit past nooooooooooit in de uitgevouwde vakantiewoning....

Van:
Dit in tegenstelling tot plek 52 waar zelfs een weeshuis in past maar ze gekozen hebben voor buitensporig design.... inclusief tafel met ingebouwd openhaardvuur mogelijkheid....
De jongetjes hebben nog net niet elkaars hersentjes ingeslagen....

Van:

Na de zoveelste bui en dus vlucht in de auto, staat de vouwwagen uitgevouwen met voortent (luifel nog niet)....klaar om op zijn inhoud te wachten.....
En die inhoud komt.... vraag me niet waar vandaan .... in dozen, katten, tassen, koffers, kisten en nog meer tassen naar binnen...
Dit is het moment dat ik maar één naam voor deze familie heb.... "de familie kont niet keer"....
Heus als je dat gewriemel in die tent voor je zich ziet afspelen.....
Piepklein vouwwagentje, papa en mama die er zijn mogen, puberzoon en twee van een jaar of 9....
Ze draaien en krioelen om elkaar heen...
Ze zeggen wel eens een pond kont in een ons broek... nou dit is zo'n 500 pond mens in 5 pond tent....


Van:
Olf heeft koffie.....
Marcel: lekker Olf....
Olf staat zijn koffie af en loopt naar zijn tent om nog een kop te halen...
Willem: lekker Olf....
Olf staat zijn koffie af en loopt wederom naar zijn tent om nog een kop te halen...
Hij is de tent nog niet uit of...
Willem: buurman (plek 44) ook een bakkie?....
Happy hour.....
Olf staat zijn koffie af en loopt naar zijn tent om nog een kop te halen....
Kopjes op.....

Van:
Wat te denken van pizza halen....
Eerst even bestellen....
Tja 12 pizza's dat duurt even, dat snappen we...
Of we ons telefoonnummer even willen geven... dan bellen ze als het klaar is...
Esther heeft haar nummer...
De pizzabakker kijkt mij aan een vraag om de mijne... voor de zekerheid knipoogt hij...
Nou laat ik het voor de onzekerheid maar even niet geven....(zonder knipoog)....


Van:
Hapjes drankjes en de champagne knalt....
Zeg maar knalletje....
Of eigenijk meer plofje...
Nou Marcel als we het daarvan moeten hebben, maken we de tweede 15 jaar samen niet vol....

Van:
Bedtijd....
Nou ja, voor sommigen dan...
In tent 52 brandt het haardvuur heerlijk achter de grote hor.....
Ik kan me niet voorstellen dat een vuurtje in een voortent gezond en veilig is maar komaan... ze zitten in hun luie camping fauteuils heerlijk te genieten en maken geen aanstalten te gaan slapen...
De familie Kontnietkeer wel....
De tweeling rechts... pa en ma links (DAT PAST NOOOOOOOOOOIT !!!!!) en puber in de voortent...
Maar waar dan.....????
Geef zo'n knul een eigen tent.... en keer je kont....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten