woensdag 14 juli 2021

14 juli 2021


Dag van:
Er komt echt nooit een einde aan...
Als je denkt dat je je hele lijstje schoolwerk hebt afgehandeld, wacht er weer wat nieuws...
En geen kleine dingetjes... nee, nee...
Complete verslagen in Engels....
Een verkeerde levering die ook nog eens te vroeg werd opgehaald....
Een stage evaluatiegesprek....
Dat verslag dat naar België moet omdat de online verbinding verbroken werd....
Tot op het laatst toe druk op de ketel....
En de ketel zit zo vol dat ik niet eens meer fluiten kan....
Fluitketels bestaan trouwens ook helemaal niet meer juf Wampie....
Fluitketels zijn uit....
Je hebt tegenwoordig waterkokers....
Oh ja???....
Ja.....!!!!
En die waterkokers slaan automatisch af als ze op het kookpunt zijn....
Tjonge zeg.... dat houdt dus in dat ik nog niet op een kookpunt zou zitten...
Nou dat dacht ik toch wel....
Ik denk dat dat contactje dan stuk is..
En als het niet gauw vakantie is dan kook ik droog... want dat gebeurd er bij een waterkoker waarvan het automatisch mechanisme het niet doet...
En zo is dat....!

Daarbij komt... sorry ....maar ik heb ook nog zoiets als een

sociaal leven...
Mijn schoondochter is vandaag jarig... ik heb nog geen tijd gehad haar te bellen....
En mijn liefde heeft een stuk geschreven voor een dansvoorstelling waar hij zelf de verteller is en hij moet nu een kaki broek hebben...
Dat zeurt manlief al weken om....
En a) het kostte me al twee weken om de man het woord kaki te laten uitspreken en b) het kostte me daarna nog eens weken om hem te vertellen hoe die kleur eruit ziet....
Nu is zaterdag de voorstelling dus we moeten nog opschieten ook....
Bijkomend probleem is dat manlief ook nog eens probeert er onderuit te komen want.....
"Nee kaki is niet mijn kleur, die trek ik ook nooit meer aan en ja ik weet wel dat jij kaki juist mooi vind"....
En....
"Moet ik weer zoveel geld uitgeven... dat heb ik niet Wampie"...
En daar moet ik dan weer bij vertellen dat mijn schat zijn master heeft behaald in bedel vaardigheden....
Zet 'm 's morgens ergens in een druk gedeelte van de stad op een kleedje met z'n hand omhoog of een leeg blikje voor zich op datzelfde kleedje en echt.... ik zeg je... die man is 's avonds stinkend rijk...
Puppy ogen... grapje hier en daar.... flirt... lief smekend stemmetje en je bent om.....


Dus....'ja Willem ik betaal de helft wel mee'....
En dan gaat meneer nóg op zoek naar bonnen die hij her en der vast nog wel ergens heeft liggen uit zijn onderwijstijd...
En zie hier... hij vindt er een paar...
"Ik weet echt niet meer hoe ik eraan kom Wampie.... zal ik nog wel ooit van ouders gehad hebben toen ik nog werkte in het onderwijs"...
Alle beetjes helpen hè Willem.... nu hopen dat ze de bonnen aannemen bij Jeanscentre....

En nou zou Willem Willem niet zijn als hij in de winkel komt en niet eerst vraagt of ze kaki broeken hebben... nee...' nemen jullie deze bonnen ook aan?'...
Ja hoor meneer... zal ik even kijken wat erop staat....?
"Ja dat mag wel maar zal niet veel zijn... ach alle kleine beetjes helpen nietwaar?" lacht Willem....

Zelf loop ik al langs de rekken goedkopere broeken... twee voor 69 euro....
Dan kan hij er ook nog een blauwe bij nemen...
Dertig euro zal hij toch wel over hebben voor een broek....
"Jij zei dat ze ook broeken voor 20 euro hebben Wampie..."
Ja ja... rustig maar.... en trouwens ik zou de helft....

Euhhhh meneer..... op deze bon staat 125 euro....

En op deze, ze houdt de andere omhoog.... óók 125 euro....

Er verschijnt nu een grijns op dat gezicht van het Willem.... ik kan het niet beschrijven.... maar de grijns past amper in de spiegel... was er tot vlak voor het eten nog niet af en kwam na het eten weer terug....

Meneer wordt hebberig.....
Meneer heeft een miljonairs gevoel....
En dus wijst hij die en die en die andere broek,  allemaal aan.....
Het laatste waar hij op let is het prijskaartje...
Was 20 euro zojuist de limiet.... nu speelt geld geen rol....
"Hoe kom ik toch aan die bonnen Wampie?"...
Geen idee Willem... nog van je afscheid van school...?
"Och ja... ja natuurlijk.... och jee... wat een verrassing"....
En gelukkig ook nog binnen het jaar snuggere...
Anders waren ze nog verlopen ook....


Hij heeft de kaki broek (Wie wat staat die mooi hè Wampie, dit wil ik wel vaker aan)... en een blauwe spijkerbroek...
"Ik wil nog zo'n broek... ze zitten als gegoten..."
Ho ho Willem... je hebt de straatprijs niet gewonnen...
Tweehonderdvijftig is veel maar die broeken á 80 euro ook....
"Oh ja... shit... kan jij niet...?"
DUHHHHHH NEE Willem... ik kan niet....
Of... ik kan wel... maar ik doe niet....

"Doe dan ook nog maar een korte broek" oppert hij...
Oh.. en een riem...
"En ik wil ook een mooi overhemd... ja die!"....
Meneer dan moet u wel bijbetalen...
"Oh... hoeveel dan....?"
Dertien euro meneer...
"Ooooh dat heb ik nog wel"...
Hij kijkt daarbij mij aan... puppy ogen..... twinkellichtjes erin....
NEEJ Willem.... ik doe niet....

Lief komt bij de kassa...

Bent u ingeschreven in het systeem meneer...?
"Euhhh"...
Ja Willem, zeg ik....want je koopt nooit ergens anders broeken dan bij Jeanscentre...
Hij noemt zijn postcode...

Och meneer...dan krijgt u ook nog korting....
Dat wordt dan 3 euro vijftien....

En die grijns groeit..
En groeit....
En groeit....

En zit er nog......







Geen opmerkingen:

Een reactie posten