dinsdag 27 juli 2021

27 juli t Kuierpad dag 4


Dag van:
Ontbijt perikelen......
De luxe vraag.... doen we gebakken of gekookte eieren....?
Nee Willem..... nee Marcel... het kan niet allebei.....

Van:
(Halverwege eieren koken)....
Huh.... is de gasfles nu al leeg?.......
Willem.... ik vrees dat je vandaag een klusje hebt....de gasfles is leeg....
Nee hoor... ik heb 'm net uitgezet dat bespaard gas want het water was al warm...
Help ik heb een bewuste man....!!!!

Van:

Ben je op vakantie met je opa en oma.... vraagt de single man van plaats 46 aan Babeth....
(Hij maakt geen vrienden vandaag dat snap je)...
Babeth lacht... nee hoor... dat zijn mijn ouders....
(Ik heb er ineens een dochter bij?)....
Natuurlijk vertelt Babeth de zojuist gestelde vraag in geuren en kleuren aan de ontbijttafel....
"Meestal word ik wel aangezien als een jonge God" zegt Willem beduusd....
Tja schat.... maar er is een tijd dat dit omslaat en die tijd is nu ggggekomen.....
Gggggggeweldig Hennie......


Van:
Pap, die boterhammenworst ziet er niet goed uit.....
Ik: Die is nog goed hoor... alleen door de zon is het conserveringsmiddel eruit....
B: Aha... bij de Coöp moet ik die altijd weggooien van de chef.... dat verkoopt niet meer...
Ach... papa eet zelfs van de grond dus die lust dit ook...
Zal ik het dan voortaan voor jou bewaren pap....

Van:
Ik ben geen ABBA fan....
Willem wel....
Hij galmt aan tafel het lied van 'dancing Queen'..... en krijgt natuurlijk navolging....
Ik kijk naar mijn buren van 47.....
Kunnen jullie niet even bellen naar de receptie of er niet een brandweer is achtergebleven misschien toevallig...
Er valt nog wat weg te spuiten....
Buurman: Ik zeg the Voice senior... eerste ronde eruit....!

Van:

Nee help..... daar hebben I'm eigenijk te sexy om te kamperen weer....
Hij paradeert over het veldje... strakke aambeien kontje naar achter... armen iets van de lendenen af zodat het net lijkt of zijn schouders breed zijn.... met zo'n houding van 'spreek mij aan want ik heb wat te vertellen'....
Esther trapt erin...
Nou en my too sexy for you heeft het geregeld hoor....
De geul in het zand van ons opritje wordt gedicht...
Levensgevaarlijk die geul... hij heeft ons van de dood gered nu.... vindt hijzelf
En de lantaarns op het weggetje naar het toiletgebouw die gaan 's avonds nu ook aan...
Heeft hij ook geregeld....
Met zijn armen over elkaar staat hij zijn triomf te vieren met hen die het willen horen.... Esther dus....
Dat is voor I'm too sexy for dark and geultjes erg teleurstellend... hij kijkt naar om zich heen.... hoor mij, hoor mij.... zie mij.... eer mij...
Nou my too sexy kneus... we are all too sexy for you en we horen je net alsof even niet....
Noem het kinderachtig....
Ik noem het campinglife....
Wordt vervolgd....


Van:
Kijk nou..... een bulldozer... met zand vermengd met grind....
En de bulldozer legt met veel lawaai zijn laadklep....
Kijk nou..... er steekt een kontje uit de tent.... en achteraan komt een I'm too sexy for my geultje....
Met een grijns die het halve campingveldje in beslag neemt....
Maar nu.... en dit is waar gebeurd... niet verzonnen....
Mister sexy pakt zijn flitsend rode mountainbike en rijdt een rondje over ons veldje langs elke tent...."Zo gezien?.... goed geregeld hè?".....
Hij is ver buiten mijn gezichtsveld en gehoorsbereik (tenminste dat hoop ik)...als ik eruit kraam GGGGGGEWEEEELDIG HENNIE!!!!!.....

Van:
Op wat muziek, van de over datum pubers van hiernaast op 47 na, slapen we hier goed....
Wat is het toch, in tegenstelling tot vorig jaar,  rustiger hier aan deze kant van de camping hè, hebben we elkaar al menig keer toegeroepen...
Vandaag begrijp ik waarom....
Nu eens niet in een regenbui loop ik in een vakantie tempo naar het toiletgebouw.....
Ik hoor de vogeltjes... ik ruik de planten na een frisse regenbui en kijk links en rechts om mij heen....
De veldjes 1 en 2 staan vol...
Kinderen worden door animatie teams vermaakt met balspelen, kleuren en wat al niet meer....
Volwassenen staan hevig te gebaren...
Links zie ik een groep omhoog springen met fladderende handen.....


Rechts zie ik kinderen allemaal Wiplala gebaartjes maken alsof ze staan te tinkelen (zo heet dat wat Wiplala doet als hij probeert te toveren).....
Maar krijg nou wat... sommige gebaren herken ik...
Niet alleen van Irma tijdens de persconferentie maar ook van mijn school....
Dit zijn twee dovenveldjes.....
En warempel... in het toiletgebouw tevens afwaskeuken, wordt gebarend afgewassen...
En dat is toch lastig met zo'n borstel in je handen...
Dat schiet niet op ook.....
Muisstille bedrijvigheid dus...

Van:
Wraps eten en quacomole saus.....
Slechte combinatie met Willem en de meiden...
Er is namelijk écht verschil tussen quacomole en kwak 'n mol....


Van:
Regen?????.....
Ach... drie buien.... wolkbreuken weer.... onweer... bliksem... en dan weer broeierig heet....
We hebben net de wraps op of de lucht kleurt donker...
Daar komt er weer eentje jongens...
We rennen, vliegen om alles weer onder luifels te krijgen...
"Ach... straks schijnt de zon weer en is het broeierig heet...."
Willem!!!!!..... het is 19.30 uur.......

Van:
Finn is met broer Beau, papa en mama en oom Michael uit eten geweest...
Maar alleen mama komt met Beau en Finn in de auto het campingveldje oprijden...
Finn rent op ons af...
Hé Finn heb je papa niet meegenomen...?
Finn kijkt ons even aan.... zal hij....?
"Papa moet poepen!!!"

Van:
Vandaag spelen drie andere tenten mølky....
De single men en een gezellig onopvallend gezinnetje...
De vrouw komt bij ons staan....

"Wat een leuk spel is dit zeg".....
Jazeker... wij spelen het al wel 15 jaar....
"Ja?????? jeetje... ja ik ben maar gewoon schoonmaakster hoor"...
(Begrijpen jullie de link????)....
"Ik wil u toch even zeggen hoe goed u de honden onder controle heeft... wat mooi om te zien.... knap hoor!"...
Dankjewel...
"Ik heb een papagaai..... dat is ook niet makkelijk hoor..."
Koppiekrauw.... nee vast niet....

Van:
En dat komt de volgende bui...
Zachtjes... oh nee... hard tikt de regen tegen 't zolderraam.... oh nee... tentdoek aan....
We duiken de tenten in.....
Filmpje kijken... boek lezen... haken... wat je al zo doet tijdens regenbuien....


1 opmerking:

  1. hoop toch wel dat het weer snel wat opknapt. Ik ga aanstaande zaterdag met een vriendin naar Egmond aan Zee en dan willen we wel zon hebben

    BeantwoordenVerwijderen