woensdag 28 juli 2021

28 juli 't Kuierpad dag 5


Dag van:
Campinggasten met filmoogjes...
Ikzelf ook hoor... dik en nog rood behuild....
Dat krijg je ervan als je midden in de nacht zielige films gaat liggen kijken terwijl de regen op je tentdak tikt.... de lucht dus meehuilt....
Tranentrekker die "Me before you "....
Moet ik misschien toch harde actie films gaan kijken zoals de mannen hier....

Van:
Wat iedereen hier s morgens het eerste doet als hij of zij uit de tent komt is naar boven naar de lucht kijken...
Geen nood Marcel heeft speciale spray tegen welke vorm van spierpijn dan ook...
Ook stijve nekken....

Van:
Het is soms net een wave hier op de camping....
Je kunt precies zien waar de bui begint en waar deze eindigt...
Bij de eerste druppels pakken mensen tegelijkertijd hun stoeltje op een rennen naar binnen en zo volg je de druppels tot einde veld....
Rainwaves.....

Van:

We ontbijten met verse broodjes (dankzij Esther).... gebakken eieren (dankzij Marcel)....euh, behalve ik dan....
Heeft de sukkel geen ei voor mij....
"Oh eet jij ook?".....
En met Comte kaas....
Ik geloof dat de kaas beter smaakt dan ik....
"Deze kaas is jong belegen"....
En bedankt hè.....

Van:
Marcel komt bij het toiletgebouw....
Keurig als altijd zegt hij 'hoi'....
Geen reactie.....
Heerlijke West Fries en gouwe kerel als hij is zegt hij nog eens "Hallo allemaal"...
Geen reactie....
Verbolgen komt hij terug...
Nou ja zeg skandalig (schandalig in West Fries) die loi zegguh vanmorgen niks terog (ook west Fries)...
Tja Marcel... twee doven veldjes misschien????.....

Van:
Mijn vestje is af...
Gehaakt en al hangt het aan de tent....
Finn: dat mooie jasje is aan je raam vastgeplakt....


Van:
Finn: heb jij drinken....?
Hij drinkt graag onze groene siroop... dat is drakenlimonade....
Heb je ook een snoepje....?
Finn weet al precies waar de snoepjes liggen...
Kijk maar  zeg ik...
Hij koekeloert in het kastje.... ziet de meloenstaafjes maar ook de dropjes....
De dropjes die met zo'n rijtje poppetjes aan elkaar zitten...
Finn: Ik lust die mensen ook wel....

Van:
Huh... een bon op mijn ruit van de auto...?
Kanniet....!
En gelukkig... het is slechts de mededeling dat ik in de weg sta voor caravans die door mij de draai niet kunnen nemen.....
Opluchting....
Het kan allemaal op zo'n park....

Van:
Orvelte.... een allerlieflijkst plaatsje....

Esther en ik bezoeken het....
Kunst galery, klompenmaker, kaasmaker,  de Freule van Orvelte met haar excuses en extrafragante kleding waar ik natuurlijk slaag....
En we nuttigen een vers gebakken stroopwafel.....
Een plaatsje om naar terug te keren...

Van:
Boodschappen bij de Lidl....
Bij de gratis afhalen kraam de laatste tuinstoel meenemen....

Van:
I'm too sexy for the camping begint te begrijpen dat hij iets niet goed doet....
Hij hoort er niet echt bij zeg maar...
En dat terwijl er grote groepen gevormd worden van mensen die naar elkaar toetrekken....
Mølky spelende groep en weerwolf groep...
Toch wel zielig hè Willem......

Van:
Pap ik ben het koud meldt de dochter van Marcel....
Pap: trek maar een schaap uit de wei....

Van:
Willem heeft het ook koud en trekt de capuchon van zijn camping fleecetrui over zijn hoofd...
Marcel: je lijkt wel Klaasiemodo.....(Ik denk West Fries voor quasimodo)....


Van:
De mannen zitten aan het bier....
Veel bier....
Donker koude nacht... stoere mannen en Danielle en ik stoere vrouwen...
Maar dan aan de wijn...
Esther slaapt al....
De kinderen giechelen op de achtergrond om tiktok filmpjes en insta groetjes van mogelijke verkeringkandidaten....
Hoe meer bier, hoe dieper en kwetsbaarder de gesprekken....
Marcel heeft het over liefde... vooral de ruimte en vrijheid....
"Dat heb ik allemaal aan haar te danken" roept hij en wijst naar mijn slaapcabine...
Willem: hé... dat is mijn vrouw hoor....!

Van:
Is jouw man romantisch...?
Nou...... tja... ach... voor zichzelf wel...

Van:
Had ik het over diepgang...?
Van anus humor tot poep gesprekken...
Van zegeningen en plassen midden op het veldje...
Laat maar... het is laat... en de krat en de fles zijn leeg....

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten