zaterdag 24 juli 2021

24 juli 2021 't Kuierpad dag 1

 

Dag van:
Ik heb nog nooit zoveel ochtend belangstelling van Willem gehad...
"Wampie ben je wakker?"....
"Wampie ben je al uit bed?"....
"Wampie ben je je al aan het aankleden?"....
"Wampie heb je je al opgemaakt?"....
"Wampie kom je al beneden?"....

Van:
Iets grimmiger nu...
"Wampie schiet eens op!!"
En ik iets meer in vakantiestemming....
Heb je al koffie dan?.....

Van:
De ergste klus van de dag...

Blitz, Benji,  Bengel en Betsy naar het pension...
Een jankende, huilende, zich aan de tralies vast klemmende Blitz....
Een zielig ingedoken Bengel voor een luikje....
Een snel in het mandje gekropen Betsy....

Van:
Mijn reistas kan écht niet meer in mijn auto...
Volgens Willem wel...
Tuurlijk Willem.... nu kan ik noch in mijn achteruitkijkspiegel kijken... noch in mijn zijspiegels....
Oeps...
Dan de tas maar achter bij Borre en Babs...
Maar of ik dat nou bij mee ben....?

Van:
A-wegen en N-wegen.... ik snap er niks van een onthouden door ik het al helemaal niet....
Vanaf nu trouwens de A50 wel.... na anderhalf uur in de file.... 


Van:
Corona proof buiten inchecken....
Om in de stemming te komen, onder een partytent....

Van:
Tuurlijk staat de tent van Marcel en Esther al als wij aankomen....
Nu wij nog....
We breken ons record.... twintig minuten....
We verliezen dat record subiet bij het opzetten van de voorluifel..... bijna een uur.....
Voor Willem hoeft de luifel niet meer... nooit meer....
Daar zal hij 's avonds anders over praten...

Van:
Georganiseerd kamperen met die boxen hoor...
Daarnaast ziet het er gelikt uit....
"Ik kan niks vinden Wampie"....
Jij bent ook niet georganiseerd Willem....

Van:

Geef die mannen bier en je hebt geen last meer van ze...
Alsof je een baby een speen geeft....

Van:
Wel een druk veldje....
Hoog single mannen met kinderen gehalte ook....
Zeer ernstig kermis gehalte eveneens...
De lichtjes flikkeren langs tentstokken en luifels...
Ik mis nog de suikerspin, lollypop en kermis muziek....
Sssst Wampie... je verzoekt Goden....
Dreun, dreun, dreun....

Van:
De gasten kijken hun ogen uit naar mijn luxe luchtbed....
Welgeteld 48 cm hoog....
"Pas maar op dat je je benen niet breekt als je uitstapt"....(Marcel)
"Dat moet op de foto... het lijkt je doodskist wel"....(Esther)
Jullie kletsen maar... ik doe aan glamping....

Van:
KNAL....En dat was dan mijn zijspiegel.... KNAL....
Oh nee... mijne heb ik nog maar hij die teveel op mijn helft reed en ook nog eens in de verkeerde rijrichting, is hem wel kwijt...
Hij stopt niet eens...
En ik heb geen krasje.....


Van:
Boodschappen doen...
We staan in de rij... ik vergeet hondenvoer... ik ga terug... Esther rekent af... ik ben aan de beurt... Esther is sigaren voor Marcel vergeten... kassiere vraagt vriendelijk of mevrouw even voor mag...."Nee dat mens dringt altijd voor"... kassiere is van de wap... kost vier minuten om haar te overtuigen van het feit dat we een grapje maken en elkaar kennen....

Van:
De pot schaft gebakken krieltjes, sla en... ja hoor Willem... kippenpoten....
"Mogen mijn krieltjes in jouw pan Wampie... die koekenpan van mij is zo klein?"....
Tuurlijk Esther....
We dienen op.... en da's eens wiens koekenpan kleiner was....

Van:

De bui trekt over...
Nee Marcel dat doet hij niet...
De lucht klaart op....
Nee Willem daarachter zie je zwarte lucht...
Donkergrijs...
Oké donkergrijs.... flits..... flits....
Alle haak en breispullen de tent in...
Oh ja,  en wij ook....
Maar het is niet koud...
Nee hoor Marcel het is niet koud....
Het is echt niet koud...
Nee hoor Willem het is echt niet koud....

Van:
Wolkbreuk...
Gesprekken en moppen tappen in de tent...
Van al dat getik op het tentzeil en de donder versta ik natuurlijk weer de helft niet...
"Wie is die Bjorn dan waar je het over hebt Willem?"....
Nee Wampie... niet Bjorn maar de buurman....
Die heet geen Bjorn.....
"Laat maar Wampie"....

Van:
Marcel!!!!!!!!!!!!!!!!!! onze tent lekt.....


Van:
Papaaaaaaaaa.....mamaaaaa!!!!!!!! onze tent lekt....

Van:
Twee lekkendr tenten... op de eerste dag...
Een zaterdag ....23.00 uur 's avonds....
En op zondag geen winkel open....
Toch wel.... in Groningen....
Dat wordt dus vroeg opstaan morgen...

Van:
"Wat fijn die luifel hè Wampie?!"......
Nou hè Willem... maar we zetten hem nooit meer op toch zei je....?

Van:
Kermis muziek en waterpijp geluiden bij de buren...
Waar zijn wij toch beland????......

Van:
Willem naar het toiletgebouw....
Kijk uit als je terugloopt Willem want dan kun je je nog wel eens vergissen....
"Welnee!".....
Het duurt wel erg lang....
En nog langer....
"Het was wel lastig die terugweg"....

Van:
Wij liggen droog...
Naast ons twee niet waterdichte tenten...
Wat de nacht ons brenge moge....










1 opmerking:

  1. Het begint al weer als vanouds bij jullie. Maar zoals ook altijd houden jullie de moed erin. Veel plezier met elkaar. Dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen