zondag 25 juli 2021

25 juli 2021 't Kuierpad dag 2


 Dag van:
Het was niet de vraag óf je tent ingeregend was, maar waar....
Van de tien tenten, 8 waterschadegevallen....
Van natte handdoeken en luchtbedden tot natte kleding en slaapzakken.... en lekke tentnaden....
Acht van de tien... en wij behoorden tot de twee gelukkigen....
Één ding leerden we wel... regen verbindt....
Ofwel klagen schept een band...
Iedereen staat met iedereen hun leed te jeremineren....

Van:
Waslijntjes worden gespannen... van klimrekken worden kinderen verjaagd.... alles maakt plaats voor het uithangen van hoeslakens, handdoeken en kleding....
Ja ja, we kamperen georganiseerd...

Van:


Ook Marcel en Esther zijn flink de pineut...
Tent van de kinderen en eigen tent lek....
Internet zoektocht naar kampeer winkels met zondag openstelling...
Een hele klus in ouderwets Drenthe... maar in Groningen/Roden is het dan toch raak....
Eerst maar een tent voor de kinderen...
Pa en ma houden nog wel in even vol in lekkende tent...

Van:
Een eind lopen naar het kraantje om de jerrycan vol water te krijgen....
Goh Willem... heen je al naar links gekeken...
Goh een kraantje....

Van:

"Kijk eens Wampie, daar heb je die Canadese ganzen weer"...
Ja mooi hè....
"Hmmm mmm... ze schijten anders wel je strandje vol"....
Willem er is hier geen strand...

Van:
"Moet ik alweer naar dat toiletgebouw lopen... ik moet plassen... weet je wat ik plas wel hierachter bij de honden, dat ziet geen hond...."

Euh... twee Willem

Van:
Ik heb iets met reclame blijkt wel...
Vorig jaar liep ik de hele vakantie met de kreet 'stamppot' over de camping...
Nou weet ik niet of jullie de reclame van Hennie Huisman kennen over de cheque met 1000 euro en de relaxstoel....
Ik hoorde hem laatst en vind hem verschrikkelijk...
Één ding onthield ik er echter van....
De woorden van de vrouw bij de voordeur 'Ggggggeweeeeldig Hennie'.....
Halfzachte G.....
Willem en ik hielden de kreet er thuis al een tijdje in...
Op dit moment hoor je over het hele veld 'ggggeweeeeldig Hennie' En worden wij al de Hennies genoemd...


Van:
Daar zul je Olf en Finn hebben.....
Warm gevoel in je buik.... fijn ze weer te zien...
Vouwwagen neerzetten en vrouw en andere zoon ophalen....(ze wonen dichtbij)...
 Afdeling vouwwagen ontvouwen....
 Afdeling welke stokken moeten waar...????
Misschien wel zo....
Tentdoek erover...
Nee stokken toch niet zo.....
Doek eraf....
Stokken opnieuw...
Tentdoek erover....
Kuil in het tentdoek....

Van:
Ja hoor buitje..... zeg maar bui.... zeg maar hoos... zeg maar Wolkbreuk.....
"Wampie... onze tent lekt...."
En inderdaad... Esthers luchtbed is behoorlijk aan de beurt....

"Wampie... de meiden zijn aan het supboarden... ze moeten eraf"....
En inderdaad... link met onweer op het water...
Ofwel.. ik troost Esther en roep tegelijkertijd de meiden van het water....
Ofwel ik kampeer niet alleen georganiseerd... ik blijk het nog te zijn ook....
Geweldig Hennie...


Van:
"Wampie... ik heb een horzelsteek...."
EHBO dois tevoorschijn... zalfje....
Euvel verholpen....
"Wampie ik heb hoofdpijn...."
Hup EHBO doos weer open... pilletje....
Ik ben net terug in de tent met de doos....
"Wampie ik ben gestoken...."
Daar gaan we weer...
Pleegzuster Bloedwijn....
Ggggeweeeeldig Hennie....

Van:
De bui neemt af....
Ik zie in de verte het water opspatten...
Jongens kijk nou... een radio begraafbaar bootje....
Oeps...
Ggggeweeeeldig Hennie...

Van:

Esther heeft weer eens moeite met het uitspreken van plaatsnamen...
Sterker nog... met de plek waar ze zich bevindt...
Is het nou Wapserveen... of toch Wezuperbrug...
Wapserbrug Esther....

Van:
Toe maar jongens... doe nog maar een bui...
Esther ten einde raad...
Maar de buurman weet wel raad....
(Wat is dat toch met buurmannen?)....
Er komt landbouw plastic over de tent...
Vacuüm verpakking...
We kamperen georganiseerd....
Marcel bevestigt het vakkundig maar kan voorlopig geen haring meer zien....
Ggggeweeeeldig Hennie......


Van:
Liepen we twee weken geleden in Beilen al tegen gesloten winkels aan... vandaag weer...
Supermarkten zijn dan wel open op zondag maar sluiten om stipt zes uur....
Dat wordt limonade kopen bij het tankstation....
En nee Willem, daar verkopen ze geen eieren...
Maar goed... dat is dan weer een volgende te beschrijven crisis voor morgenochtend....

Van:
Laten we nog eens een regenbui doen.... hoosbui... Wolkbreuk.....
En laat Willem nou een leuk filmpje Willem maken in diezelfde stromende regen...
Ggggeweeeeldig Willem....
En laat nou je telefoon daar niet tegen kunnen...
Tenten niet, maar telefoons dus ook niet....
En laat Willem dáár nou niet tegen kunnen...
"Wampie!!!!!!!!!!.... hij doet het niet meer....
En ik heb hier dus geen rijst...

Wel een föhn....
Voorzichtig en op afstand proberen dus maar....
Ik ben 10 seconden bezig...
"Ja...jaaaaa. hij doet het...."
Willem dat is te kort....
Eigenwijs....
Gevolg, "Wampie hij doet het niet meer....."
Dus toch maar even doorföhnen...
En ja hoor.....
Ggggeweeeeldig Wampie.....

Van:
Finn komt gezellig even babbelen....
Wil je nog een meloensnoepstaafje Finn....?
Nee ik heb nu tijd voor chipjes.... en hij kijkt naar de bus kleine figuur zoutjes....
Pak maar lekker hoor vent....
Finn kijkt me dankbaar aan, houdt zijn beker voor me om die ook te vullen en pakt het eerste zoutje....
Kijk eens Wampie... een hartje.... dat is een 'ik vind jou lief chipje'...
(Mag ik even smelten....)

Van:
"Wampie... ik ben m'n telefoon kwijt!".....
Is het niet het een dan is het wel het ander....


Van:

Einde 2e dag....
Ik zit op de wc in het toiletgebouw.... en probeer hevig de mensheid in de andere hokjes mijn geplas niet te laten horen....
"Go********omme"... hoor ik naast me....
"Thuus hebik mien rol vóór draaiend en hier zit dat kreng achter...."
Dan daarnaast weer...
"Dan zit ek op de goeie plee mijnes is achter draaiend...."
Dan ergens aan de overkant...
" Nou en ik doe aan linksdraaiende joghurt"...
Ggggeweeeeldig Hennie














2 opmerkingen:

  1. Roden, lieve Wampie, ligt in Drenthe😉🤭😁, mijn geboortedorp, mijn roots ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen