dinsdag 20 juli 2021

20 juli 2021


Dag van:
Gewoon net een weekje te lang dit schooljaar...
Nee, wij redden ons er wel doorheen.... maar de kinderen.... och die hebben het zwaar....
Juffen die de kasten opruimen, in de kring praten over een laatste maandag en een lange vakantie...
Terugkomen op school en dan naar een andere klas moeten.... het is nét teveel van het goede...
En wij....?
Wij redden het op ons tandvlees en op pure discipline....
Niet nadenken maar doen....

Alleen valt dat niet nadenken niet altijd mee nu....
Mijn hoofd maalt laatste schoolzaken en kampeervoorbereidingen door elkaar...
Je kunt er geen deeg van maken....
En tussendoor appt Willem de tussenstanden van zijn cd verkoop....
Vanmiddag die overdracht van die leerling nog even... maar op welk veldje stonden wij nou toch op de camping...?
Smoelenboek voor volgend schooljaar invullen.... was dat wc blok bij dat veld niet hartstikke ver weg.... joh 78 cd's al....
De verf klaarzetten want de kinderen mogen schilderen... en ik moet nog even nieuwe onderbroeken halen vóór vrijdag  want die van mij kunnen eigenijk niet meer.... wauw 84 cd's al.....
Oeps half twee, we moeten naar gym, ze hebben luchtkussen vandaag.... moet die gasfles eigenijk niet eens bijgevuld worden... en hoe laat kunnen we de honden naar het pension brengen.... ja Willem misschien moeten er wel cd's bijgemaakt worden bij het productiebedrijf....
Hè waarom wil dat filmpje nou niet laden op YouTube... de kinderen worden al onrustig....ooooh ik moet nog zo'n camping waterkokertje bestellen.....91 cd's.. mooi Willem....

Mijn hoofd lijkt wel zo'n drieledige vuilnisbak... met een

vak school... een vak kamperen...een vak Willem en zijn cd's.....
Scheelt wel dat ik tot nu toe nog steeds alle gedachten in het juiste vak gooi...
Zou zo lullig zijn als ik zou denken dat dat de gasfles op school gevuld met worden en ik de overdracht op de camping heb....
Toch hè... als er dan iemand komt die me vraagt of ik vóór vrijdag nog even alle woordenschat kaarten wil uitzoeken en sorteren vertel ik vriendelijk doch beslist dat ze de pot op kan en na de vakantie weer welkom is.....


Na de gebakken aardappeltjes, sla en een tartaartje vul ik mijn reistas maar weer wat verder...
Wedden dat ik vrijdag niet meer weet wat erin zit en ik die hele reistas weer leeg kan halen....
Voor veertien dagen kleren in een reistas... het is haast niet te doen...
Nee sssst ik wil nog niet over de schoenen nadenken....
En voor zover ik het nu kan bekijken krijgen we best wel regendagen dus ik moet met beleid inpakken... voor elk seizoen wat zeg maar... want in Nederland kennen we vier seizoenen per maand... per etmaal... per uur bijna.....

Maar dag twee van de vier zit erop...
Nog twee te gaan.......

Ooooooooooooh en mijn hartsvriendinnetje is morgen jarig!!!!!!!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten