vrijdag 16 juli 2021

16 juli 2021


Dag van:
"Ik moet vandaag écht laarzen halen....  ik heb doorweekte voeten als ik de honden heb uitgelaten"....
(Vertel mij wat... je wilt die sokken niet zien als ze in de wasmand liggen)...
Is goed Willem.... zullen we dan rond 12 uur gaan.... en heb je misschien nog ergens een verborgen cadeaubonnetje (gniffel)....
"Euh..... ja....euhhhh... maar Klaas komt vandaag ook nog de cd's brengen..... maar ik weet niet hoe laat".....
Fijn zulke afspraken... maar goed het is Willems eerste cd.... en wauw...
Dat is niet niks....
Weet je wat... ik struin zelf even lekker door Elst voor de andere nodige dingen en dan kom ik je wel halen vanmiddag ergens....

Ik heb namelijk nogal een waslijstje....

Opbergboxen voor de camping spullen....
Cadeautje voor de vrienden waarn we vanavond heengaan om het nieuwe huis te bewonderen....
Cadeautje voor mijn bestie die woensdag jarig is...
Een wit blousje...
Katoen... liefst blauw... om nog zo'n vest te haken als waar ik mee bezig ben...
En wat nog meer spontaan in de boodschappentas valt... je kent dat wel...

Nou vind ik winkelen een crime maar noem je het struinen, dan vind ik het al een stuk aangenamer...
Ik struin dus.... winkeltje in... winkeltje uit....
En naast de verplichte lijst valt er veel spontaans in de tas...

Nu Willem maar ophalen...
Wat een timing want ik rij de straat nog niet in of meneer hangt al aan de telefoon.... waar of ik blijf....
Om vier uur heeft hij afgesproken bij Intratuin om de doos rcd's in ontvangst te nemen....
Nou... dat gaan we ruimschoots halen Willem....


Willem ijsbeert over de parkeerplaats van Intratuin....
Dat komt de auto....
De cd hoesjes zijn prachtig geworden....
Zijn tweede droom is verwezenlijkt....
Naast het preken nu ook zijn eigen cd op de markt....
Een jaar mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn....

Nu nog de laarzen....
En het verhaal waarom je Willem nóóit moet vragen om vrouwen voor te laten gaan....
We lopen Intratuin in.... ik pak een wagentje...
Willem leest hardop 'iedere klant is verplicht een karretje te nemen...
Wat doet hij... hij grist de mijne uit handen....
Ik kijk hem met grote ogen geërgerd aan...
Ik pak een ander karretje en wil de hekjes doorlopen.....
Maar Willem duwt mijn kar aan de kant om er zelf door te gaan...
Onbewust hoor... maar toch....
Nu ben ik boos.... ja zeg... kom nou....
Zeg Willem, zeg ik nogal luid, nooit gehoord van het feit dat je vrouwen voor moet laten gaan...

Hij tikt tegen zijn voorhoofd maar trekt toch zijn kar weer achteruit...
Ik kan eerst gaan....
En net als de hekjes voor mij open willen springen bereikt een stekende pijn mijn hiel en achillespees....
Het is Willem... met zijn kar die tegen mijn hakken botst....
Ik geef een gil.... hij schrikt.... ik loop mank.....
En bij de schuifdeuren flikt hij het een tweede keer....
Mijn advies... ga nóóit vóór Willem lopen....

Het is niet het seizoen voor laarzen... de voorraad is schaars....
Alleen de dure zijn nog over...


Dat is pech hebben... zeker voor iemand zonder cadeaubonnetje....
Nou vooruit... ik betaal een tientje mee....
En verguld loopt hij met een paar Dunlops voor een tientje minder even later de Intratuin uit... en strompel ik achter hem aan.....

"Nu moet ik ook nog witte sneakers hebben"....
Schiet mij nou lek.... dat kan dus wel....
Heb je soms toch nog ergens een cadeaubonnetje....?
Nee dat niet....
"Maar Wampie kijk eens...Bjorn Borg sneakers ... en ze zijn heel erg afgeprijsd"...
Nou..... heb jij er eventjes mazzel....
En als ik ook nog eens voor kippenpoten bij de slager zorg, heeft het kind de dag van zijn leven gehad....

Nu nog op visite....
Naar Hellendoorn.... het is niet naast de deur maar dan heb je ook wat...
En ze hebben de primeur van de cd....

Oude vrienden van Willem die weten wie ze op visite krijgen...
De koelkast dus vol goede bieren en de tafel vooooooool met hapjes....
En dan bedoel ik ook VOL.....
Meloen met ham, rijk gevulde wraps, chips, nootjes, fuet worst, kaas, olijven, feta, toastjes met brie, kip spiesjes.....
Dat zeg ik.... vol dus......
Geef Willem een half uur en die tafel is leeg... althans... de schaaltjes en bordjes.....
Oké, vijf olijven voor mij.... een stuk of wat spiesjes voor Henri en wat blokjes kaas voor Aukje..... maar de rest dus voor Willem....
Maar ook heerlijke gesprekken over en weer... gelijkwaardigheid en betrokkenheid zijn de sleutelwoorden....
En dan dus nog om kwart voor één snachts naar huis....
En wat zegt Willem dan thuis....
"Dat nieuwe overhemd zit toch wel wat strak hoor Wampie..... snap jij dat nou?"....

Goh joh....!!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten