woensdag 7 juli 2021

7 juli 2021


Dag van:
 Er is natuurlijk al heel veel over Peter R gezegd en gezwegen...
De Lange Leidsedwarsstraat ligt al vol bloemen en kaarsjes...
Je kan het zo gek niet bedenken of iemand heeft wel iets te vertellen over Peter R....
Of het nou een verre collega... een vage kenner van criminaliteit.... een incognito onderwereld figuur of een tatoo zetter is..... ieder heeft er wel een verhaal over....
Foto's, filmpjes, alles wordt uit de archieven getoverd.....
Overal... op je werk... in de winkel... in de bus of de file... bij de kapper of de tandarts, gaat het wel over de aanslag van gisteren...

En ik....????
Ik heb vandaag maar één beeld voor ogen....
Dat beeld van die prachtige... werkelijk onovertroffen foto die ik vanmorgen zag....
Die foto die eigenijk alles samenvat van waar ik hierboven over schrijf....
Een foto van drie politieagentes die naar het ongelofelijk gebeurde staan te kijken....
Die blikken... die emoties....
Wat ben je als fotograaf dan een geweldenaar dat je niet het slachtoffer... de plaats delict.... of andere sensatie opwekkende foto's maakt, maar juist dat ene zo treffende allesomvattende alleszeggende beeld ziet, je camera erop richt en het vastlegt...
En juist dat maakt dat ik vanmorgen tranen in mijn ogen heb....
Kippenvel....
Deze man verdient nou écht de persfoto prijs Cum Laude.....
Het heeft me diep diep geraakt....!!!!

Mijn hoofd lijkt vandaag wel een gespleten

kokosnoot....
De ene helft is bezig met werk.... de andere met wat er thuis nog allemaal moet gebeuren....
En wat een zegen dat Willem me appt dat hij gestoft en gezogen heeft....
Ja, oké... ik heb het vanmorgen wel heel voorzichtig gevraagd, maar hij heeft het dan toch maar gedaan....

Natuurlijk rij ik weer veel later weg bij school dan ik gewild had.....
Ik kan nog net voor de studie begint naar de Action voor een camping lamp, en eenpitsgasding want we gaan niet de hele kampeer keuken meenemen... en ik red nog nét op het nippertje de Decatlon maar helaas pindakaas dat dikke luchtbed waar je zo gemakkelijk vanaf stapt, is uitverkocht.....
Dikke pech.....
Nu als een idioot naar huis... ik heb nog tien minuten....
Geen tijd meer voor de boodschappen....
Willem nog maar een keer lief aankijken


Ik zet de computer aan, log in en zie dat ik de laatste ben die aansluit.... maar ik ben nog op tijd....
Studietijd.....
Mijn hoofd is ondertussen gelijk een ontplofte watermeloen....
Spetters studie... Spetters Willem een boodschappenlijstje doorgeven... Spetters gedachten over het straks inpakken van de reistas... Spetters gedachten over de campingspullen die nog uitgezocht moeten worden... en oh mijn brei spullen moeten mee.... toilettas niet vergeten... nog een keer het weerbericht bekijken...... ach Federer ligt uit Wimbledon.... de katten moeten een grote bak voer en water... oh en ik moet de kattenbakken nog verschonen....

Studie.... discussie... opletten nu.... uitleg over de eindopdracht..... hondenvoerbakken niet vergeten en de fleecedekens..... ja Willem jij gaat vanuit huis rijden dan ga ik vanaf school na de leerlingbespreking.... en nee ik wil géén loempia.....
Ja Robbert een Honda is een mooie solide auto... ik zou 'm kopen...
Oh jee Jocelijne gaslek voor de deur... dat is schrikken...
Toepassingsopdracht....2 video's volgens de contact principes beoordelen... reflectie....
Ja netjes Olaf vier nieuwe banden onder de auto....
Fijn Isa dat jij ook je vaccinatie krijgt...
Ja heerlijk Tamara nog twee dagen dan hebben jullie al vakantie... oh ik moet jouw app nog beantwoorden....

We hebben het nét over toegevoegde elementen ter

contactverbetering.... de vijf contact principes... als ik Willem met campingspullen zie sjouwen....
De lieverd....
Nee schat, ik weet ook niet waar de luchtbed pompjes zijn.....
Principe 1... positie innemen...
Willem... de fruitman staat aan de deur... ja neem ook maar voor op de camping mee....
Principe 3.... echte aandacht....
Nee de extra haringen zak zou ik niet weten te liggen....
Principe 5... wachten en verwachten.....
Niet alle pannen hoeven mee.... en laat die krat ook maar hier....

Studie is klaar..... en wat de studie betreft is het nu zomervakantie....
Maar goed, wat werk betreft gaan we nog even twee en een halve week door...
Nu wel tijd om mijn reistas in te pakken...
Of zal ik toch nog even......?????
Ja, ik check even of Willem alles heeft ingepakt in de auto....
"Ik heb heus wel alles Wampie....."
Ik loop de schuur in.....
Tuurlijk heb je alles schat.... behalve......
De honden voerbakken... de fleecedekens.... de campinglampen..... ach en kijk hondendeken....
Nou ja... en mijn veilingaankoop de elektrische pannenkoekenplaat..... en zie hier..... DE TENTSTOKKEN!!!!!!!.....


Oké, dat was de double check toch meer dan waard....
Ik zeg altijd maar 'volg je hart en je eerste gedachte'....
Nu de reistas....
"Wampie!!!!!!!".......
Ja Willem.....
"Kom maar even beneden... en bereid je maar voor"....
????.??
Dat kunnen maar een paar dingen betekenen..... penalty schieten Denemarken Engeland of het nieuws dat Peter R is overleden....
Ik druip de treden van de trap af..... bevreesd voor mijn laatste gedachte en kijk naar de tv....
"Nee dáár niet.... je moet daar kijken"...... hij wijst naar de keukenvloer.....
Maak me gek... een hond aan de diarree zeker..... in een net weer schoon huis....
Ik zie inderdaad een donker iets liggen....
"Nee geen poep" hoor ik Willem achter me zeggen....
Ach... een muis....
"Neeheeeee"....
Een molletje?......
"Nee, kijk dan goed.... Bengel heeft een vogeltje meegenomen... maar hij is wel dood"....
Ik stap wat dichterbij...
Och gut... een pimpelmees......
Moet ik Bengel nu belonen of toch boos worden...
Een pimpelmees!!!!!!....ooooooh nee hè..... toch niet de moeder van de jonkies in het nestkastje....?????
Oh Willem het zal toch niet.....
Willem haalt zijn schouders op.....
"Tja"......

Ik schud de nare gedachte maar van me af.....

Ik kan ook moeilijk die kleintjes mee naar de camping nemen.....
En stel dat het niet hun moeder is....
Terug naar de reistas dus maar....
Dikke trui.... vest.... spijkerbroek.... jurk.... nachtpon.... sokken... dichte en open schoenen....
Handdoeken... theedoeken....
Toiletspullen.... medicijnen.....

Zucht..... en nog een blog schrijven....
Morgenavond zit ik op de camping.....
Loop ik met een wcrol onder de arm naar het het kampvuur....
In mijn camping trui en spijkerbroek....
Moet ik wel de andere kant opkijken dan daar waar mijn luchtbed ligt.... ik vrees dat als ik die namelijk zie dat ik mijn eerste kampavond slapend tot dageraad doorbreng......

Ooooooh.... ik moet de kattenbakken nog verschonen.....
En...euhhhh..... heb ik wel onderbroeken in de reistas gestopt....????
Mijn deken en kussens moet ik morgenochtend niet vergeten.....
"Wampie!!!!!!".....
Nee... ik ben er even niet.... ik slaapwandel.....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten