zaterdag 17 juli 2021

17 juli 2021


Dag van:
Rust.....
Rust....
Oh heerlijke rust .....
Willem heeft 3 dansvoorstellingen vandaag...
Gelukkig is hij de verteller van het verhaal want Willem is zeer veelzijdig, maar dansen kan hij niet...
Nog geen pas... geen voet vooruit....
Geen heup die ook maar swingt...
Hij beweegt alleen heel gek met zijn armen...
Dus heeft Willem ook per definitie een hekel aan dansen...
Erg jammer voor iemand als ik die bijna nergens in uitblonk maar daar dus wel in....
Wat dat betreft vormen Willem en ik weinig match dus...
Maar ernaar kijken vindt Willem wel mooi...
Nou verward hij de stervende zwaan met een kunstige hip hop draai op de grond.... maakt niet uit... er naar kijken vindt hij mooi...

Jammer dat hij dus vandaag zijn ogen op het papier moet richten in plaats van op de dansvloer.... maar het verhaal moet tenslotte verteld worden anders snap je niet wat die dansers daar op het podium uitbeelden.... en hij schreef het verhaal voor de choreografie notabene zelf...
De regenboog mens dus....

En ik.... ik heb rust...
Het gebeurt niet vaak dat ik blij ben om als honden oppas te fungeren... maar vandaag dus wel...
En kijk aan... op tv is de hele dag 'below deck'......
Aflevering na aflevering over wat er zich tussen het personeel en de gasten van een luxe jacht afspeelt...
Intriges... intriges.... heerlijk....
Decadent... hypocriet.... over the top.... maar ik love it....
Tussen de steken van mijn haakwerk door volg ik alles op de voet...
Elke avond kreeft en kaviaar.. liefst tijdens de lunch ook...
De hele dag champagne en cocktails drinken...
En het personeel maar ploeteren... flirten.... beneden deks ruzies uitvechten....
En aan het eind van de driedaagse boottocht een fooi krijgen die nooit lager uitvalt dan 20.000 euro...
En dat bovenop de prijs van wat dat reisje sowieso al kost hè....


Geen Willem die zeurt... zappt... eten wil... commentaar levert...
Nee... rust....
En de zon is me toch te heet vandaag, dus laat mij maar lekker in m'n stoel in de kamer zitten..
Af en toe een gil naar de honden.. STIL.... HIER KOMEN.... LIG AF SLAAP....

Maar zo'n Willem komt ook weer thuis...
Het grijs nog in de haren want hij moest oud gemaakt worden... maar de schmink is eraf...
En natuurlijk vol verhalen....
En.... nog belangrijker... het promofilmpje van zijn cd....
"Hoe zet ik dat nou op Facebook Wampie?".....
"Hoe zet ik die link van het bestelformulier erbij?"....
"En is het eten klaar... ik stik van de honger...."

First things first....

Eerst maar gauw koken dan....
Weg mijn programma... er wordt naar sport gezappt...
"En na het eten gaan we trictrac spelen.... dat zou je me nog leren"....

Goed... koken dus...
En dan alles op Facebook zetten....
Gelukt....! en de bestellingen vliegen binnen....
Dat is dus twee zetten trictrac en een tikkie sturen....
Drie zetten trictrac en nog een tikkie....
Hij gaat lekker Willem...
Bijkomstig voordeel... ik win het eerste potje en het tweede ook....
En dat gebeurt niet vaak dat Willem verliest met spelletjes.....

Het is dus maar goed dat het tijd is om naar bed te gaan....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten