zaterdag 31 juli 2021

1 augustus 2021 't Kuierpad dag 9


Dag van:
Ja hoor... wakker worden en meteen tik tik tik tik waarnemen op het tentzeil...
Weer regen dus...
Maar ik hoor nog meer...
My too sexy is compleet in de war...
Had hij toch zo mooi geregeld dat de geul in de oprit naar het veldje gedicht was....
Heeft die vervelende regen... of sorry my too sexy je hebt gelijk.. slagregen.... weer gezorgd voor dezelfde geul...
Het zand en het grind zijn allemaal weer naar beneden gegutst....
Slecht geregeld dus my too sexy for the geul.....
Ja, makkelijk praten maar hij kan zijn nek wel breken als hij met zijn flitsend rode mountainbike in nog flitsender capri fietsbroek met aambei lappen naar beneden komt....
Het kan maar zo natuurlijk, al denk ik dat je je te sexy en interessant voelt om iets te breken....
Ach die arme mister my too sexy... hij is helemaal in de war en gaat naar weer bellen...

Van:

De familie Kan de kont niet keren, wriemelt om elkaar heen in de tent, proberend een hap ontbijt te bemachtigen.... maar voor het keukentje zitten drie kinderen, en paps Kont zit voor de bak met bestek....
Tja, zo komt er weinig op tafel....
Dat wordt houtjes bijten vrees ik...

Van:
De glamping familie zit in riante opstelling in de tent..
Goed voor elkaar...!
Het ontbijt verloopt vlekkeloos...
Oeps, totdat zoonlief terugkomt (van wat my too sexy noemt) toiletteren en met zijn luxe mountainbike een gliding maakt waarbij het wiel de zompige graspollen en modder meeneemt....
De pollen tegen de luxueuze hor en de modder er doorheen....
Nou is deze familie Glamping van de vuile was niet buiten hangen dus ik kan verder niet mee krijgen welke bestraffend woorden erop volgen....
Ik zie echter het mannetje de eerste uren niet en de fiets staat in de enorme boedelkar.....


Van:
Wel breaking ander nieuws van familie Glamping....
Ze hebben een fietsenhok...
Nou ja.... ze hebben een glamping schutting (zeg maar luxe windscherm) die als afscheiding dient (iets van tot hier en kom niet verder).....
De schutting staat, vinden wij, erg dicht bij het water zodat mensen van het andere veldje die ons veldje als doorsteek naar het toiletgebouw gebruiken, nu door het water moeten om ons veldje over te steken...
Beetje flauw vinden wij maar niet de moeite om de rijdende rechter er voor in te schakelen....
De ruimte tussen schutting en tent is fietsenhok...
Daar staan keurig alle fietsen in een Glamping rekje...
Nou ja... behalve die ene dan....

Van:

Moeder of kind wijsheid...
Ofwel toiletgebouw perikelen...
"Mama ik hoef niet te poepen"....
"Niet zeuren je zit nog maar net en ik ga niet nóg een keer lopen"....
"Mama ik kan echt niet poepen er zit geen poep in mijn buik.... jij zei gister ook toch dat ik niet gegeten heb dus er zit echt niks in"....
"Van snoep en chips krijg je ook poep"....
"Nee echt niet mama, die blijven nog even in mijn buik omdat het zo lekker was"....
Ik bedoel maar....


Van:
De familie Kan de kont niet keren, keert ook letterlijk niks....
Pa's kont zit... half voor de ingang.. en pa's kont zit daar ook voor de rest van de dag....
Ik kan pa's rug en kont wel uittekenen nu zeg maar....
Puber Kont zit buiten... ineen gedoken op een camping kruk.... met z'n pakkie shag, z'n oordopjes en z'n mobiel.....
De twee kleine kontjes zitten binnen.... keren de kont niet maar wat ze daar dan doen is ons een groot raadsel...
Ma Kan de kont niet keren is de enige die hen wel keert... manoeuvrerend tussen als wat op, pak m beet 4 vierkante meter staat....

Van:
Over de familie naast Kan de kont niet keren, op plek 44, heb ik het niet vaak...
Het is de familie Degelijk....
Ze hebben een ongelofelijke ADHD zoon vertelde

moeder Miep Kraak, van de papegaai weet je nog wel, mij laatst.... maar dat had ze ook niet hoeven vertellen want dat was een ieder hier binnen 3 seconden duidelijk...
Verder hebben ze één bloedmooie dochter en een onopvallend jonger zoontje....
Mama poetst graag....
En nu ben ik zelf ook redelijk van gestructureerd en vooral georganiseerd kamperen dit jaar... en ook ben ik redelijk behendig met de bezem.... maar Ma Miep Degelijk spant de kroon met de dagelijks handwas...
Vanmorgen staat ze weer onder de luifel met een mand vol en een teiltje....
En boenen dat ze kan....!
Daar kan geen wasmachine tegenop... nee heus niet....
Maar jongens hé... op zondag....
Ik adviseer de buurvrouw vanaf de was in de regen te zetten...
Miep Degelijk bent het serieus...
"Nee buurvrouw... regen is zuur...."
Net zo zuur als mijn gezicht als ik elke dag op de hand zo'n was moest draaien denk ik.....


Van:
Over handwasjes gesproken....
Ik hoor bij my too sexy vreemde geluiden komen....
Nou weet ik dat mijn gehoor niet optimaal is een dat mijn gehoorapparaten in staat zijn geluid te vervormen....
Ik kan mij daarom ook niet voorstellen dat ik een......
Maar jawel... ik hoor het goed....
Het volgzame lieverdje van my too sexy stofzuigt het grondzeil....
Waar ben ik hier beland.....?

Van:
Eerlijk is eerlijk... ik kan over anderen schrijven maar soms denk ik ook wel eens "Wat zouden ze over ons wel niet te zeggen hebben"....
Welke bijnamen zouden wij hebben zonder het te weten...

Van:

Écht... eerlijk... we hebben de hele dag regen....
Ongelofelijk waar....
Konden we gisteren af en toe nog naar buiten... vandaag is dat onmogelijk....
Het regent onafgebroken...
Gelukkig hebben wij een tent war je je kont wel kunt keren... heb ik geen overdadige huishoudgevoelens... we kunnen dus gezeur in de tent spelletjes doen...
En we hebben het "kezen"  ontdekt....
Verslavend gezellig...
Alhoewel.... er worden af en toe behoorlijk stuitende verwensingen geuit en met vuisten op tafel geslagen.....
Maar wat hebben we ook veel lol....

Van:
Oma groentesoep koken op de camping....
Als het mergpijpje eenmaal goed getrokken is zie je de neuzen onze kanten op ruiken....
Voor wie wil... kom maar halen er is genoeg....!

Van:
Heldere sterrennacht....
En erg koud.....


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten