dinsdag 6 juli 2021

6 juli 2021


Dag van:
Je wilde van alles schrijven...
Dat je een drukke maar oh zo fijne dag hebt gehad...
Lieve complimenten kreeg van een externe deskundige, die je zo goed kon gebruiken....
Dat de kinderen zo heerlijk gewerkt hebben en je dan na zo'n jaar weer intens voelt "tjonge wat hebben ze toch veel geleerd"....
Veel kleine stapjes zijn samen toch een flinke grote stap....
Dat het een lange dag was met een multidisciplinair overleg dat wel zeer verhelderend was...
Dat je weer niet toekwam aan het uitzoeken van de campingspullen omdat Willem zijn kroon verloor door het eten van een dropje en pas 's avonds bij de tandarts terecht kon....
Dat we dus laat aten....
Dat Willem daarna weer moest fluit spelen bij het koor Yes....

Dat je dan heerlijk alleen even zit bij te komen en je voorneemt om straks je reistas te pakken....
Dat de camping je mailt dat je hartstikke welkom bent en je plek 12 en 13 hebt op het achterste veldje....
Dat je kampeervrienden appen dat ze er zo'n zin in hebben en we ons niks gaan aantrekken van het voorspelde rotweer....

Daar wilde je allemaal over schrijven.... terwijl je de tv

op de achtergrond hebt aanstaan...... en op dat moment de familie app roodgloeiend oplicht....
Je leest dat Peter R de Vries is neergeschoten en op dat moment ook de tv berichten hoort....

Nou ben ik niet de grootste fan van Peter R.... maar dit is natuurlijk wel even een bericht...
Zoals dat er altijd even inhakt als ik hoor dat er iemand in koele bloede op straat vermoord wordt....
Zinloos.....
En ik denk dan ook altijd aan die familie van zo iemand... ouders... vrouw of vriendin... kinderen... kleinkinderen misschien.....
Bij ieder mens dus......

Maar het betreft hier een bn-er..... en dus schakelt de tv direct om tot breaking news en een eindeloos lange uitzending inclusief constant herhalende berichten.... terwijl ik na 1x wel weet wat er gebeurd is....
Waarin gezegd wordt dat er talloze beelden gedeeld worden op onder andere Twitter maar of je alsjeblieft niet wil gaan kijken en delen....


Kijk.... als er een ongeluk gebeurt, ben ik altijd de laatste die zal kijken....
Ik ben daar niet van....
Ik zal ook nooit diegene zijn die een file veroorzaakt omdat ik die kijker zal zijn van een ongeval op de andere rijstrook....
Maar nu kijk ik toch eens op Twitter....
Héééééél eventjes... want je wordt toch doodziek van wat mensen op zo'n medium durven plaatsen...
Zelfs filmpjes.... ZELFS FILMPJES!!!!!!!!!
Misselijk makend... ziek....
Dat hoef ik niet te zien....

En nu volg ik natuurlijk de tv berichten maar meer nog ben ik bezig met wat voor mens je moet zijn om zulke foto's en filmpjes te maken terwijl je iemand zo ziet liggen....
Dat je wegrent omdat je bang bent ook een kogel te ontvangen zou ik nog beter snappen...
Dat je niet durft te helpen omdat je bang bent iets fout te doen ook....
Dat je direct 112 belt maakt je een held....
En op je knieën naast zo iemand gaan zitten om hem te steunen in die angstige ogenblikken dat je daar ligt.... misschien wel dood  ligt te gaan.... is iets dat iedereen zou moeten doen.....
Maar dat je filmpjes gaat staan maken....???????..... hoe dan....waarom dan.... wie dan....

Tja..... mijn avond vulde zich dus daarnaast met alleen maar berichten over Peter R.....
Niet gewoon een nieuws mededeling maar een avond vullend programma....
Op zich begreep ik dat ook niet.... een soort van moord show.... met zo vaak dezelfde beelden en berichten dat je zoiets krijgt van "zoek de verschillen"....
En met dat zoeken dan de hele avond bezig bent....
En ook daarvan weet ik nog niet helemaal wat ik daar nou van moet denken.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten