zondag 18 juli 2021

18 juli 2021


Dag van:
Hoogste tijd om naar Haarlem te gaan...
En wat voelt het vreemd om die vakantie cultuur binnen te stappen terwijl je zelf nog een week moet werken....
Zij lekker loom chillend op de tuinbank of spelend in de kamer...
Ik op het puntje van mijn tuinstoel... tijd... tijd... tijd... ik kan niet tot vanavond blijven.... ik moet nog werk voorbereiden....

"Oh oma, dat worden mijn allerliefste lievelingskleren" glundert Luna als ze haar dierenjas en haar gehaakte witte jurk ziet....
Dat doet een oma hart goed en de artrose vingers snel vergeten....

En oma moet naar de Mario lego opstelling kijken en

een spelletje spelen en mee boodschappen doen...
Oh ja en een mantelpakje haken oma...
Zorgvuldig maakt Luna en keuze uit de katoen die oma mee heeft.....

Mama: (naar aanleiding van ik weet niet meer)....
Kun je rekenen oma....?
Oma: Ja en ik reken er wel op... maar schrijven kan ik niet dus ik schrijf het niet op mijn buik...
Luna: omajuffen kunnen wel schrijven oma... je maakt een grapje...
Oma: nee hoor... oma kan alleen typen en swipen....
Luna: leer jij de kinderen niet schrijven...?
Oma: nee, ze tekenen
Luna: Oh ik was al bang dat je nooit een lief briefje kreeg maar een mooie tekening is ook leuk toch...?!
Oma: Ja joh... of een knuffel...
Luna: knuffel jij ook met jouw klas.... hou jij dan ook van die kinderen...?
Oma: Ja, maar anders dan van jou of papa en mama of Willem.... dat is allemaal anders houden van....
Luna: wat kun je dan veel houden hè oma...
Oma: jazeker,..... snap jij er nou nog wat van dat de wereld zoveel ruzie maakt...
Luna: nee eigenijk niet.... maar ja er zijn ook veel soorten ruzie...
Oma: je hebt gelijk...
Luna: maar knuffelen is leuker...
Oma: zeker weten....


Ik krijg nog een paar ingewikkelde lessen over computerspelletjes van Michael...
En leer over nep en echt...
" Maar als je het goed onderzoekt oma dan herken je nep wel... en ik hou van onderzoeken... zeker van monsters..."
"Neppe monsters die je niet kan zien zijn moeilijker om te onderzoeken... maar monsters die je kan zien kan je ontmantelen...."
"En eigenijk oma zijn dan alle monsters nep behalve nare mensen"....
Hemeltje lief wat een wijsheid voor een 11 jarig mannetje....
Gelukkig laat hij me ook nog wat funniest home videos zien van geiten...
Dat slaap ik in ieder geval beter van....

Thuis tref ik een man aan die heel goed kan rekenen...
Hij telt zijn verkochte cd's....
Iets anders zie ik hem niet doen deze avond...
Nee bent er maar druk mee Willem....
"Ja maar ik moet ook steeds overnieuw tellen want wie wel en niet betaald heeft is heel onoverzichtelijk..."
Je zou het kunnen opschrijven in een boekje Willem...
Rijtje bestellingen niet betaald....

Rijtje bestellingen betaald....
" Oh ja... dat is een goed plan"
Willem pakt een notitieblok en begint....
Ben jij blij dat je wél kan schrijven gniffel ik aan het gesprek met Luna denkend....
Willem kijkt me wazig en geïrriteerd aan....
Ik stoor hem duidelijk...
"Wat?"..... vraagt hij.....
Nee laat maar schat.... je kunt in ieder geval rekenen....
Oooooooepsssss....
Als ik slim ben ga ik nu douchen anders is er zo ruzie....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten