vrijdag 30 juli 2021

30 juli 't Kuierpad dag 7


Dag van:
Of ik wakker wil worden....?
Nou nee....
Omdat jullie over een half uur vertrekken naar Emmen...?
Is het al zo laat....?
Oké... ik kom....

Van:
De papa's gaan met dochters en vriendinnen en dagje shoppen in Emmen...
Je kan daar naar wildlands..... naar een bounce en jump centrum.... bowlen.... en weet ik veel wat nog meer... maar nee.... ze gaan shoppen...

Van:
Voor de papa betekent dat dikke uitsmijters eten en haring met ui...
Terrasje na terrasje na terrasje pakken...
Voor de meiden betekent dat shop till you drop.....
Voor de "mama's betekent dat yeahhhhhhhhhh geen giechelbekken om zich heen en lekker kunnen doorwerken aan de haakprojecten.....

Van:

En douchen en haren wassen dacht ik nog....
Gedoe in de wasruimte...
En Poolse schoonmaakploeg....
Natuurlijk net bezig met de douches als ik aankom..
Er staat nog een mevrouw die douchen wil...
Ze loopt een douche in...
Ach kijk eens... zegt ze.... hier hebben ze een cadeautje achtergelaten....
Nou spreken onze Poolse vrienden geen woord Nederlands en een ietsepietsie beetje Engels maar het woord cadeautje is universeel blijkbaar....
Blij openen ze de douche waar mevrouw in wil...
Ze kijken om zich heen... maar nog geen vrolijk papiertje, ballon of feest strik te vinden....
De vrouw wijst op iets viezigs (poep) op de muur....
De Polen kijken verbaasd en toch ook ietwat verontwaardigd....
Bedenk me ineens dat bij inburgeringscursussen ook de misplaatst Nederlandse humor aangeleerd moet worden... en heb meelij met de schoonmaakploeg....
Morgen maar iets lekkers voor ze meenemen...


Van:
De twee single men vertrekken...
Ze zouden zondag pas gaan maar met de op handen zijnde hevige tegen hebben ze liever hun tent en voortent droog thuis....
Meneer van 45 is druk bezig...
Alles uit de tent... karretje staat klaar voor de trekhaak....
Meneer wil even tussen kar en auto door en vergeet ik de haast de aanwezigheid van de trekhaak...
BOEM... daar lig je dan op je muil....
Meneer weet dat tent 46 en 47 toekijken...
En wat denkt meneer 45 daar aan te doen...
Hij drukt zich tien keer op...
Kijk.. ik val niet.. ik doe aan push-ups.....
Zoonlief komt aan....
Pap wat doe je daar....
"Ja euh effe me condisie "....
Volgens mij ben je gewoon op je bek gevallen pap....

Van:
My too sexy gaat het de boules spelen...

Nee niet zoals de anderen met echt metalen balen maar met zo'n gekleurd setje....
Hij zal het Finn wel even leren...
"Ik ben jouw personal trainer kereltje" pleegt my too sexy for my balls tegen Finn te zeggen...
Enfin het spel wordt gespeeld...
Finn mag wel dichterbij... Finn mag wel zus en zo.... en dus wint Finn...
Daar had my sexy balls niet op gerekend....
"Ja we zijn klaar" zegt hij stug....
My sexy balls was blijkbaar vergeten dat coachen ook betekent dat je wel eens verlies moet incasseren....

Van:
Mijn to sexy verberg blijkbaar ook snel...
Nu wordt hij tennistrainer... van zijn vrouw...
"Jij kunt dit"...
My too sexy for his shuttles heeft het helemaal door hoor....
Hij steekt zoals een tennisser zijn ballen in de broekzak stopt, de shuttles in zijn zak ....
Dan de andere hand in de andere zak....
Dag staat zo lekker nonchalant....
My too sexy is een zakkenvuller.... en beheert dat een shuttle in je broekzak bewaren niet helemaal handig is...
Badminton spelen met een verfrommelde shuttle is erg lastig...

Van:

De kenners van Willem weten dat Willem wegen met beren kent terwijl er slechts eekhoorntjes oversteken...
Willem ziet de hele week al beren op zijn weg...
Is het niet de regen dan wel de wind....
Is het niet dat het eten op tijd klaar is dan wel dat de onweer inslaat...
Ik heb Willem een boodschappenlijstje toe gestuurd....
Met extra aanwijzingen...
Babeth heb ik maar even hetzelfde berichtje gestuurd....
Babeth en haar vriendin hebben tegenwoordig maar een kreet die de hele camping al bezigt " WILLEM ALLES KOMT GOED!!!!"....

Van:
Moeten we nou wel of geen stormband halen...
Komt de wind nu wel of niet...
Kijk eens op buienradar dan...
WILLEM ALLES KOMT GOED!!!!

Van:
Je hebt wel weinig eten dit keer Wampie...
(Gehaktbal, crème fraiche puree en sla)...
Geef nou niet zoveel aan Esther mee Wampie want anders heb ik niks...
WILLEM ALLES KOMT GOED!!!!....


Van:
Henk komt op de camping...(de papa van Danielle)....
Dat betekent plezier....
Er moet natuurlijk gemølkyd worden....
Willem wint twee maal...
Goh Henk ben je helemaal voor niks uit Friesland hierheen gekomen...
We spelen en derde potje...
Henk ligt er alweer snel uit....(toch sneu).... Olf is aan de winnende hand.... bij Willem vallen de paaltjes dit keer wat minder goed.... maar....
WILLEM ALLES KOMT GOED.....

Van:
Het wordt sowieso een bijzondere avond...
Mooie gesprekken....
Ook met de buren van 46 er dit keer bij....
Veel drank... dat wel....
En dat terwijl er morgen pas feest hebben....
Oh ja...
Ja....
Wat voor feest dan...?
Wordt vervolgd....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten