vrijdag 9 juli 2021

9 juli 2021 kamperen Smalbroekerhout dag 2


Dag van:
Zoooooo wat heb ik heerlijk geslapen....
Als je maar slaapt weer je niet hoe dicht je bij de grond bent...
Dat is dus 's morgens wel even wat anders... als je op moet staan.... van een luchtbed van 10cm hoog.....
Luctor et emergo... ik worstel en kom boven...
Nu nog vijf minuten wachten tot ik de laatste spier ontplooid is....
En vooral niet zeuren maar eerst koffie....

Waar blijft Willem nou toch...?
Hij is de honden uit gaan laten toen ik nog geen weet had van worstel partijen om boven te komen....
Hij is nu toch zeker al een uur weg...
......... in een bos......
..... in een groot bos....
Ik geef het je op een briefje.... die is verdwaald....

Marcel en Esther zijn inmiddels ook wakker...

"Willem is zeker poepen" is de eerst gestelde vraag als ze Willem niet zien en niet zien komen...
Ik deel mijn bezorgdheid...
Ik probeer Willem te bellen....
En nog een keer....
Ik kook de eitjes.... anders altijd een taak van Willem...
Anderhalf uur is hij al weg....

Maar kijk daar... acht hondenpoten... twee kwispelstaarten en daarachter Willem...
Willem met een rood verhit gezicht...
"Ik was de weg kwijt...."
Goh zoiets dachten wij al....
Wie gaat er dan ook in een bos lopen waar hij de weg niet kent terwijl hij een nul komma nul oriëntatievermogen heeft.....
"Ja maar na een uur kwam er een wielrenner langs en die wist het... toen hoefde ik nog maar driehonderd meter"....


Enfin,  Willem is terecht....
Ik kan douchen....
Warm, koud, lauw, warm, heet, lauw maar heerlijk douchen...
Ik voel het bloed door de aderen suizen....
Ik wring mij in tien bochten in de tent en föhn mijn haar...
Kamperen... ontspanning?.... in platte knoop houding gevouwen omdat het snoer van je föhn niet langer is....
Kamperen is zo leuk... je zou alleen kaal moeten zijn....

Esther en ik pakken ons haakwerk.....
Het leven is goed...
Wij pakken overal en altijd de draad wel weer op...
Maar... vandaag komen de rest van de vrienden...
En vanavond gaan we barbecuen....
Ieder heeft een taak...
Esther is van het stokbrood en de kruidenboter....
Ik ben van de salades...
Er moeten dus boodschappen gedaan worden....
Op naar Beilen... waar natuurlijk ook uitgebreider geshopt moet worden dan alleen het boodschappenlijstje afwerken....

Een tandenborstel voor Willem scoren want die was hij nog vergeten in te pakken...
En ook de bezem ligt nog thuis in de schuur...
Nieuwe bezem dus maar....
Altijd nog goedkoper dan een stofzuiger...

De mannen aan het bier...

En mannen met een hoog promillage worden zeurders....
" wanneer gaan we barbecuen?"....
Als we allemaal compleet zijn Willem...
"Wanneer zijn we compleet?"...
Als iedereen er is Willem....
"Wanneer is iedereen er"...
Als we compleet zijn.....
"Wanneer gaan we barbecuen?".....
Wanneer gaan we varen Willem..... hup en Esther en ik draaien onze stoel om....

Dan staat Jennie ineens bovenop de picknicktafel...
Ze hoort Marleen aankomen.... inclusief kinderen....
Camper op de plek... tentje ernaast opzetten... luifel uit...
"Wanneer gaan we barbecuen?"....

Willem gaat de honden weer uitlaten...
NEEEEEEE Willem, je gaat niet alleen...
"Ja maar ik weet het nu... ik ga links, links en rechtdoor...."
Nu nog terug Willem.. oh wou je broodkruimels strooien ook de weg terug te vinden....?
Achteruit, rechts rechts dus hè...
Of nog beter wacht...
Marcel loop ff met Willem en de honden mee!!!...


Esther en ik beginnen met de voorbereidingen....
En daar komt Marleen....
"Aan het werk Willem... hier.... maak er maar spiesjes van..."
Willem krijgt een aantal zakken zalig geurende stukjes gemarineerd vlees in zijn handen gedrukt....
En Willem zou Willem niet zijn als hij alle zakken tegelijk openmaakt....
En Willem zou Willem niet zijn als hij niet een schaal rundvlees spiesjes, varkens spiesjes en hamburger balletjes spiesjes zou maken... maar hij prikt in afwezigheid van enige culinair kennis alles kriskras door elkaar op een spies...
Hoezo kip moet langer garen maar varkensvlees hoeft maar even op de barbecue...
Ach, het kleurt wel vrolijk....
"Kunnen we nu barbecuen?"...
Willem!!!!!!!....

Het wordt een enorm gezellige bende...
Alleen de persconferentie gooit wat roet in het eten...
Ach... en er gebeurd zoveel leuks dat je het niet in een blog vertellen of verbeelden kan..

Om twaalf uur zit de pret erop...
Mag ik wel naar bed....?
"Ik moet nog even plassen..."
Zou je wel alleen gaan Willem....?
Ik wurm mij in nachtkleding....
En duik 1.52 meter naar beneden om op 10 cm terecht te komen...
En morgen zie ik wel weer verder...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten