vrijdag 23 juli 2021

23 juli 2021 vakantievoorbereiding t Kuierpad


Dag van:
 Ik dacht dat jij vroeg wakker zou zijn om in Duitsland te gaan tanken....
(Geeuw)...."dit is toch vroeg?" (9.30 uur)....
Ik was al om acht uur wakker...
"Maar jouw biologische schoolklok is nog in werking..."

Van:
"Hoe delen we de dag in?"....
Ik dacht aan zoiets van, jij doet jouw taken en ik de mijne.... eigen niveau... eigen tempo...(Ik merk aan mijn taalgebruik dat ik nog niet los van school ben)...

Van:
"Dan ga ik honden uitlaten en tanken in Duitsland"....
Mooi, dan ga ik opbergboxen halen, de campingspullen uitzoeken en alles inpakken....

Van:

Ik zie bij de Action op het winkelcentrum één wagentje staan...
Dat komt mooi uit want met wat ik nodig heb is zo'n mini karretje dat je achter je aan zeult niet voldoende....
Ik laad mijn winkelwagen overvol....6 boxen 90 l en 3 boxen 30 l plus wat klein spul; waterkoker, thermoskan glazen, leuke lampjes, citronella kaarsjes enz. dat we nog nodig hebben.... en 10 bollen grijze wol voor de dochter van een vriendin waar ik, op haar verzoek,  op de camping een sjaal van ga breien....
Zo kom ik bij de kassa en laad alles weer uit....
Kassiere: "Mevrouw hoe komt u aan dat winkelwagentje?"....
Ik: Die stond daar mevrouw...
Kassiere: "die is van ons!"....
Ik: Ja dat dacht ik al,  er staat met grote letters Action op....
Kassiere: "die moet u hier laten".....
Ik: Een hoe krijg ik dit allemaal dan mee?....
Kassiere: " dat is uw probleem maar ik kan de wagen niet meegeven"....
Ik: Ik geloof dat u dan een probleem heeft want dan laat ik alles hier staan en ga naar de Action in Arnhem zuid (dit is pure bluf want daar hebben ze de boxen al niet meer, en ik snap nu waarom)....
Kassiere: " Ja maar u heeft het toch nodig?"...
Ik: ??????????
Ik weer: Ja mét wagentje anders krijg ik het niet mee....
De rij achter mij wordt allengs langer...
En langer....
Kassiere rood aangelopen: Nou goed ik maak een uitzondering maar dan moet u wel iets achterlaten...
Ik met een kwinkslag: als dat maar niet het wagentje is dan..... en ik overhandig haar mijn portemonnee (wat een lef hè?!)....
Maar ik ben binnen 5 minuten dan ook terug....
Kassiere: "ik ben er maar op gaan zitten want ik vond het wel eng"....
Ik: Dat voel ik, het voelt warm.... maar bedankt hoor....
(Dit grapje heeft me een half uur van mijn dag gekost)...


Van:
"Ga je nou alles anders doen dan andere jaren?"....
Ja Willem.....
"Dan kan ik niks meer terug vinden"...
Willem het gaat van picknick mand in box.....
"Ja maar hoe weet ik in welke box?"....
Door het deksel op te tillen Willem...
Zucht....

Van:
Er staan 8 keurig gesorteerde boxen campingspullen klaar...
Eindelijk orde in de chaos...
"Die boxen krijgen we nooit in de auto".....
Ssssst Wampie.... niks zeggen nu....

Van:
"Wat eten we?"....
Oeps... oh ja... nog niet over nagedacht....
De vaste vaste lezer weet nu wat Willem gaat zeggen...
......
Ja jullie hebben het goed...."LOEMPIA!!!".....

Van:


"Ik heb overal spierpijn"....
"Ik ben ook moe"....
"Euh, gaan we nou samen ook nog boodschappen doen?"....
Nee hoor Willempie.... blijf jij maar lekker zitten... ik ga wel....
"Denk je aan drinken.... en brood..... oh ja en de kaas is ook op".....
Als ik jou was zou ik meegaan....
(Schrik)....
"Nee... grapje... jij kan dat veel beter"....

Van:
Nu plof ik echt in de stoel....
Hoezo noemen ze dit vakantie?.....
"Euh schat... om niet in tijdnood te komen is het misschien wel slim om nu alles in te pakken in de auto..."
Zucht....
"Ik denk dat het nooit allemaal past dit jaar"....
(Nou zegt hij dat ieder jaar dus ik zwijg)...
Hij zet alle boxen bij mijn auto.... dan scharrelt hij wat in de schuur....
Hij komt terug en kijkt....
"Waar zijn al die boxen?"....
In mijn auto schat.... en de rest kan bij jou....
"Oh... ja....jeetje.... wat een ruimte over nog... ik geloof toch dat je gelijk had".....
Niet triomfantelijk kijken nu Wamp.... en niks zeggen....


Van:
"Goh ik ben helemaal niet gestresst dit jaar"....

Van:
"Neeeeee Wampie niet de katten meer naar buiten anders zijn ze misschien niet op tijd terug voor het pension morgen!!!!!!".....
(Pffft die staan elke morgen bij de deur hoor... maar oké binnen dus)
"Heb je kaarten en dobbelstenen ?"....
(Ja en trictrac ook....in de spelletjes box)
"Heb je wel aan handdoeken gedacht?"
(In de handdoeken en theedoeken box)
"En de campingstekker waar is die... ik ben totaal het overzicht kwijt".....
(In de technische spullen box)
"Hoe laat moeten we nou in Wezuperbrug zijn morgen, want om 9 uur moeten de beesten naar het pension"...
(12 uur Willem)
"Ik moet nog een tweepersoons hoeslaken hebben"....
(Zit al in de box)
"Heb je nog wel aan de kaas gedacht?".....
(In de boodschappentas)
"Oh... ik moet de dieren paspoorten nog pakken".....
(Liggen klaar)
"Vind jij dat ik ook nog moet douchen?"....
(????????)
"Heb jij de WiFi al geregeld voor de camping?"....
(Gisteren al)
"Ik moet de buurman nog bellen dat hij voor de post zorgt".......

(Nee hoor Willem jij bent helemaal niet gestresst.... jij doet aan vakantieyoga)









1 opmerking:

  1. Wat een stresskip is die Willem. Maar goed dat jij alles zo goed organiseert hoor Wampie. Dus morgen op naar Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen