zondag 4 juli 2021

4 juli 2021


Dag van:
Van links... naar rechts .... van links.... naar rechts...
De hele tribune in Oostenrijk schittert in het oranje en de lucht kleurt dezelfde kleur door alle rookbommen....
Van links... naar rechts.... van links.... naar rechts....
Het volkslied klinkt....
De champagne knalt....
Max opnieuw winnaar....
Kijk..... en daar geniet ik nou van.... een sportloze dag.... met alleen de formule 1....
Bring it on.......

Een sportloze dag en dus een man met afkick verschijnselen....
"Zo raar Wampie, vandaag geen sport"....
"Zullen we uit eten gaan?"...
Nou Willem Max op 1 vind ik toch een sportieve overwinning....

"Ja maar dat boeit me niet.... alleen de laatste paar rondjes"....
"Is de wereldkeuken al open?"....
Laps heet dat Willem... Laps.....!
En je moet de sport leren kennen... hoe de banden het houden... hoe lang de pitstop duurt.... de puntentelling met strafgewichten.... zijn de auto's gelijkwaardig of niet... de pitstop....de kwalificatie... het weer... rondetijden.... en ga maar door....
"Te saai Wampie...."
"Wil je kijken of we kunnen reserveren?"....
Nee, buitenspel of een penalty, deuce, of out... dat maakt sport spannend....?!
"Ja, dat maakt het spannend maar jij snapt dat niet..."
"Ik wil uit eten...!!!!"
Nu krijgen we de zapfase.... van Netflix naar de VPRO.....EO... en weer Netflix...
"Er is niks op tv....."
"Heb jij al gekeken of we uit eten kunnen?!"


Afkickverschijnsel 1.... sacherijnig en kortaf doen...
En 2 ....zappen en niks kunnen vinden terwijl we 528 kanalen hebben....
En 3..... de hang naar eten..... troosteten.....

Nou heb ik gelezen dat mannen sport kijken om het in- en uitleven.... om de spanning... en omdat het de testosteron verhoogt....
En ik denk daar beet te hebben met de drie verschijnselen van mijn sport ontberende man....
Alle drie de verschijnselen onder één noemer.... het ontbreekt hem vandaag aan testosteron....
Dat hormonale spulletje dat hem zo man maakt.... en dat terwijl hij al zoveel vrouwelijke kanten heeft mijn hyper hooggevoelige lieverd....
Testosteron regelt de vetregulatie/opslag, het bloedsuikergehalte en bloeddruk.....
Daar heb je het al..... een vetregulatie dip..... voedsel dip dus...
Oh jee.... 
Testosteron speelt een rol bij (het voorkomen van) depressies.
Ik vermoedde al zoiets.... sacherijnig en kortaf.... troost eten...

Laat ik maar gewoon medeleven tonen in plaats van er

tegen in te gaan....
Schat wil je nog een kopje koffie...
Nee lieve kijk gerust die martel scène waarin die man gekruisigd wordt, ik ga wel even naar buiten...
Tuurlijk hoef ik niet naar mijn lievelingsprogramma te kijken, zapp maar wat je wilt...
Zal ik nog een croissant voor je smeren...?
Nee ik vind het niet erg dat je voor de 12e keer in slaap valt in je stoel en snurkt hoor....

Natuurlijk schenk ik nog een kop koffie in...
Ja hoor... je mag de herhaling van gisteren kijken....
Oh... en schat kijk eens in je whatsapp..... ik heb gereserveerd hoor... bij de wereldkeuken... om half zes...
En dan blijkt maar weer dat naast de liefde, ook de testosteron door de maag gaat....
Meneer is door het dolle....
Hij trekt zelfs letterlijk de uren af....
"Ik laat me helemaal gaan vanavond Wampie"...
Is goed hoor....
"En ik ga ook heel veel bier drinken"....
Ja hoor....
"Ik let nergens op vanavond"...(hij bedoelt calorieën)....
Prima lieverd...
"Dus jij rijdt"....
Had ik al op gerekend schat....


Enfin... hij eet zich volledig tot de nok vol....
Drinken valt gelukkig nog mee...
Hij rolt bijna het restaurant uit...
Maar hij voelt zich ondanks dat, stukken beter...
"En jij begrijpt mij... je bent lief"....
Fijn schat....!
(Maar allemachtig je moet mij nooit te werk stellen in een afkickkliniek... ik zou een totaal ongeschikte hulpverlener zijn....!)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten