maandag 12 september 2022

12 september 2022


Dag van:
Weer een werkweeeeeeeek..... opstaaaaaan.....
Mooie ochtendlucht buiten....zullen wel genoeg foto's van geplaatst worden verwacht ik, dus ik doe het maar niet....(het mag een wonder heten hoor ik sommigen nu denken)....

Nee, ik ben namelijk op zoek naar Willem...
Maar ik hoef niet lang te zoeken....
Hij slaapt natuurlijk beneden bij zijn honden...
Vast weer een angstige nacht gehad ..
Heeft hij wel vaker sinds de corona hem te pakken kreeg...
Ik herken het maar het heeft bij mij niet zo lang geduurd als bij Willem....

Dan zoek ik de uitslag op van de, voor ons, vannacht gespeelde finale van de US Open...

En wat ik al verwachtte is uitgekomen die 19 jarige Spaanse wilde puber heeft gewonnen....
Staat zelfs nummer 1 op de wereldranglijst geplaatst nu...
Ik denk dat het het teken is dat we afscheid moeten gaan nemen van Federer, Nadal en Djokovic.....
De (veel) jongere generatie is opgestaan en gaat het overnemen...
Weer een tijdperk af te sluiten....jakkes....

Op naar school...
Twee jarige kleuters vandaag...
Een dametje die 5 wordt en een dametje die 4 wordt en vandaag dus ook nog eens haar eerste schooldag beleeft ...
Ik heb nog veel voor te bereiden....

Geen wateroverlast meer, alle klassen weer in eigen lokalen, opgeluchte collega's en dus een vrolijke briefing vanmorgen....


En dan twee jarige glunder gezichtjes...
Totdat er de 5 jarige afscheid neemt van mama die speciaal vandaag haar dochter naar school bracht....
De 4 jarige heeft nergens last van....ze heeft er zin in en slurpt alle nieuwe indrukken op....

Even een schaterlach moment s middags tijdens de broodmaaltijd...
Het 5 jarige feestvarken is zo vol van alles (maar dat is ze eigenlijk elke dag wel), dat van brood eten niets komt...
Een excellente treuzel techniek beheerst deze kleuter...
Ik zeg ' kom op we zoeken een rustig plekje op de gang waar je rustig je broodje kan eten'...
Ik breng het niet als straf en zij voelt het niet als straf ook....
Af en toe steek ik mijn neus om de deur en vraag of het goed gaat....
En dat gaat het...prima zelfs....
Maar oh jee....er loopt iemand langs....met de vraag "een kleuter op de gang?".....
Die denkt dus wel meteen aan straf....
En kalm antwoord ik 'ja dat is lekker rustig hè" en kijk de kleuter aan ..
De kleuter valt me bij...."dan kan ik beter op mijn broodje letten want die is druk!"....
Ik verberg mijn hoofd direct maar weer achter de deur....

Zo...nu nog een bordsessie....met heel wat hilariteit omdat deze op de gang moet plaatsvinden waar het natuurlijk een drukte van jewelste is van rondlopende collega's en therapeuten en wij elkaar amper kunnen verstaan....

Foute antwoorden dus op goede vragen...
En dan natuurlijk mijn doosjes Mousset chocoladebonbons die over zijn van de traktaties voor de juffen van een van de jarige twee vandaag....
Maar je weet wel ...dietende juffen na een zomervakantie....ooooh Mousset...maar euh nee heerlijk maar toch maar niet....
En iemand die vertelt dat haar man er dol op is....
Dezelfde persoon die vanmorgen in de briefing vertelde dat haar man vanmorgen sjacherijnig was toen ze wegging....
Voor mij reden genoeg om de bonbons aan haar voor haar man te geven....
"Wamp je hebt m'n huwelijk gered" grapt ze....
Geen probleem zeg ik, volgende keer red je mij....en by the way....mijn man houdt van kippenpoten....!!!!


Ik vond het vandaag een heerlijk vrolijke dag vol kwinkslagen.....
Nu nog wat administratie...en mijn werkdag zit erop...

Met trek in witlof vertrek ik naar de supermarkt....
Procureurschijf erbij en een aardappel...klaaaar!....
En nou heb ik een fijn salaris en kan heel veel goede doelen steunen maar mensen wat staat er tegenwoordig op die kassabonnen toch een absurt hoog bedrag....
Je hoort het elke dag overal op tv of de radio....maar écht er is geen woord van gelogen...
En het lijkt wel of de Jumbo dagelijks haar prijzen verhoogt....
Maar goed ik heb een rijke verbeelding en daar hou ik het dus maar op ...

Tot ik vanavond naar 'Kassa' kijk....
Geweldige actie #ikredhetnietmeer en het onderzoek in de supermarkten...
Ik zei vandaag nog tegen mijn assistente dat het misschien heel erg tijd wordt om de broodtrommels van de kinderen in de gaten te gaan houden nu met die verhoogde armoede....
Zeker na het bericht dat in Amsterdam een kind in de klas flauwviel, niet omdat het te warm was of omdat het ziek werd, maar omdat hij het hele weekend niet gegeten had omdat mama vrijdag het boodschappengeld al op had....

Moeten we niet gaan opletten of kinderen wel ontbeten hebben....genoeg mee naar school krijgen.....?
Ik heb nog heel wat appels hier om uit te delen....en een extra brood in de school koelkast kan misschien ook geen kwaad...
Wat te denken om eens per week de schoolbroodmaaltijd weer in te voeren....?
Beter om daar op te letten dan of een bordsessie wel of niet in de gang gehouden moet worden....
En in mijn ogen een beter speerpunt dan opbrengstgericht werken op dit moment....
Want wat valt er te werken als je honger hebt...
Maar tja, dat ben ik weer....

In ieder geval bleek mijn verbeelding toch wel werkelijkheid te zijn...
De Jumbo was de supermarkt die zijn prijzen het meest verhoogt had...
En de Aldi is allang de goedkoopste supermarkt niet meer....maar dat schreef ik al in een eerder blog....
Dirk is dat wel....maar helaas, die hebben we hier in de buurt niet ...


Enfin...ik heb veel om over na te denken...
Het is weer tijd voor verhoogde medemenselijkheid....extra oog voor de ander....en misschien nu even wat meer en vaker in de naaste omgeving.....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten