maandag 19 september 2022

19 september 2022


Dag van:
 Ach, ik wilde zo graag...
Zo graag een glimp opvangen van de meest historische 'funeral' aller tijden....
Dat wat we nooit meer zullen zien....
Maar....nieuwe leerling....een heftige....handen vol aan vandaag....(maar ook wel lief hoor!)....
Weer eens lekkage in de andere klassen....
Regenbuien als je net met de kinderen naar buiten wil...
Geen vakleerkracht handvaardigheid dus zelf aan de bak....
Gasbranders op het dak....en dat geluid gepaard gaande met geschreeuw van de nieuweling bezorgde mijn hoofd een overdosis aan geluidsoverlast...
De rekencarrousel, dus veel voorbereiding en na schooltijd daardoor ook nog eens 'drie rondjes draaien'....
Je eigen presentatie en dan nog 2x bij anderen kijken....
Dan als een malle naar huis....
Kijken of alles met de honden oké is want Willem is ook weg....
En dan direct door naar de vergadering van het streambeam team van de kerk...

Oeps....gegeten....?

Vergeten...geen tijd voor....
Oeps.... kattenvoer....?
Vergeten....geen tijd voor.....

Vergaderen kan ook efficiënt bleek vanavond...en....oergezellig.....
We zijn een leuk team, goede samenwerking, duidelijke afspraken, en we hebben wat voor elkaar over...
Ik hou daarvan....


Tien voor negen rijd ik bij de kerk weg...
Vijf voor negen rijd ik langs een Jumbo in Duiven....
Het kan nog net.... kattenvoer dus...
Auto op een invalidenparkeerplek....
Duimen, duimen...ik ren naar binnen....zoek en vind kattenvoer....betaal....ren naar buiten....
Yes....geen bon......kan ook haast niet hè binnen drie minuten....

Vijf over half tien thuis...

Ik heb er nu vanaf wakker worden, vijftien uur opzitten....
Geen rust....geen pauze.....
Dus nu tijd voor een plak ontbijtkoek en.....
Oooooh laten er toch veel samenvattingen zijn van die begrafenis alsjeblieft....
Allereerst wat flitsen op tv....en een meer dan lullige en ongepaste uitspraak van Johan Derks over de begrafenis...
Meteen wegzappen maar....
Maar....we hebben nog een BBC....
En ja hoor....onophoudelijk beelden, uitgebreide samenvattingen, interviews, nog meer beelden....en geen Willem nog in zicht dus ik kan lekker languit kijken...

Acht uur heeft de hele ceremonie

geduurd...
En voor het Koninklijk stel nog wat langer begreep ik want zij hebben in besloten kring de aller allerlaatste eer nog bewezen na afloop...
Allemensen...en ik maar denken dat ik de enige was die nu half levenloos op de bank lag....
Het halve Engelse koningshuis zal ook wel met de voetjes in een koninklijk bubbelend voetenbadje met bruistablet voor de open haard zitten.....

Maar allemensen wat was het indrukwekkend....
Sereen, waardig, eervol, liefdevol ook, betrokken, geschiedkundig en nog wat van die krachttermen....

Wat mij het meest bijgebleven is....?

Natuurlijk die doedelzakspeler die wegloopt waardoor het geluid wegsterft.....
Natuurlijk die staf die gebroken werd...en de relikwieën die van de kist gingen...
De waterige ogen van Charles ook...
Wat mij waterige ogen bezorgde....?
Het paard.... Emma....
De hondjes Sandy en Nick....
Waar ik kippenvel van kreeg....?
Die twee minuten stilte....
Engeland was still....doodstil....
Die weerklinkende echoënde militaire voetstappen onder die poort....
En natuurlijk de hymne.....

Ik heb dan misschien niet dat gevoel van die acht uur lange ceremonie gehad....emotie op emotie op emotie....
Maar indrukwekkend vond ik het evenzogoed wel ....
En vooral... Elisabethwaardig....!!


Tot slot nog een spinnetje op de kamer...
Nou zeg maar SPIN!!!!.......
Ze lijken ieder jaar rond deze tijd wel groter te worden....
Was ik zelf vorig jaar nog de heldin die er eentje vermorzelde....
Dit keer heb ik toch echt Willem geroepen die gelukkig net op tijd thuis was om dit monster de spinnenkop in te drukken....
Zelfs op de foto lijkt hij kleiner dan bij in werkelijkheid was....

Ze komen altijd met z'n tweeën hè, zegt men....
Eens kijken of ik straks in kan slapen....
Grrrrrruwelgrrrrriezeligegrrrrrotespin....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten