maandag 5 september 2022

5 september 2022


Dag van:
En daar gaan we dan.... 
De eerste schooldag na een lange, vreemde, soms ziekteslopende zomervakantie.....
Je hoort ons niet klagen want och wat hebben we weer mooie dingen gezien en beleefd....maar oh wat werd de vakantie, en de aanloop daarheen, meerdere malen verstoord door lichamelijke ongemakken en zorgen om anderen....

Nog voor de wekker ben ik wakker...
Kwart voor zes toont mijn wekker....
Geen nut meer om verder te slapen en bovendien was ik in mijn droom al met een gammel campertje op pad geweest naar carnaval in s Hertogenbosch (ik haat carnaval) en naar Parijs nabij een afvalberg en een kunstenaarsdorp (ik ben nog nooit zoiets in Parijs tegengekomen maar oké)....

Hup bed uit.... klaarmaken voor een eerste

werkdag...
Kleuters die voor het eerst naar school gaan....
Ouders die hun kind voor het eerst loslaten, in een taxi bus zetten en maar hopen dat ze veilig aankomen....
Ze in een klas weten waar ze weliswaar de juffen al wel gezien hebben maar na één keer zien nog niet weten of die nog wel aardig is voor hun kind....
Ik geef het je te doen....

Acht van de tien kleuters komen vandaag...
En niet alleen is zo'n eerste dag voor kleuters en ouders spannend.....maar geloof me, dat is het voor juffen ook....
Hoe zullen de kleuters voor het eerst zonder papa en mama reageren...
Zo'n eerste keer alleen in een taxi.... zo'n grote school, zoveel drukte van kinderen en chaos van busjes en  taxidienst mensen.....
En dan allemaal nieuwe vreemde kindjes in een klas die je niet kent en allemaal met het speelgoed willen spelen waar jij ook mee wil spelen.....en een juf die je 1x gezien hebt....
Niet eens goed gezien hebt want toen papa en mama met ze kwamen kennismaken was al dat nieuwe speelgoed veel leuker dan zo'n juf.....


Ik zei vanmorgen tegen Willem "dit is altijd de ergste dag van het schooljaar....zeg maar ergste week....
Kindjes die de regeltjes nog niet kennen, huilen om papa en mama die ze missen, alles uit kasten en bakken trekken, niet stil kunnen blijven zitten, gedoe met taxibusjes enz.".....

Maar wat denk je wat.....
Ik kom thuis...vrolijk, energiek, blij en vol goede moed....
Zelfs terwijl er na schooltijd ineens twee onverwachtse overleggen van beide een uur waren....
Zelfs nadat één kleine boef van drie turven hoog onder een hek door was geklommen en weigerde terug te komen....
Zelfs op die ene huilende kleuter na die het super deed, totdat mama toch nog even langs kwam om te kijken hoe het ging....
Zelfs nadat we met vier collega's die zware picknicktafel amper van z'n plaats kregen om m te verhuizen naar het houtsnippers veldje.....
Zelfs nadat ik twee zware metseltonnen vol blokken sjouwde om het houtsnippers veld toch een beetje aan te kleden en aantrekkelijk te maken zodat kleuters er toch gingen spelen....
Zelfs toen.....bleef het leuk.....

Ik kan wel zeggen dat ik een soort leuke

eerste dag gehad heb....
Dat ik een klas met weer zeer gebekte en nieuwsgierige kleuters heb.....
Ik zie dit schooljaar rooskleurig tegemoet....

Thuis was het minder geslaagd...
Behalve dan dat Willem de kamer had gedaan....
Behalve dan dat de gevulde vruchten (appel en aardbeien) cake goed gelukt was....
Maar de vluchtbevestiging van booking.com is er niet....en booking.com blijkt onbereikbaar....

Drie uur heb ik het geprobeerd....
Telefoonnummers waar ik een bevestigingsnummer moet intoetsen om verder te komen....en dat nummer heb ik dus juist niet want daar gaat het hele probleem nu om....
Emails die ik terug krijg omdat het emailadres niet meer gebruikt wordt...
Eindelijk vind ik via een forum een telefoonnummer maar om tien uur s avonds kan je niet meer bellen natuurlijk....
Dus morgen maar weer een poging wagen....
Het zal toch niet zo zijn dat dit de eerste keer wordt dat ik trammelant krijg met booking.com....????

Nou ja, eerst maar eens slapen....

Eerst maar weer een dagje kleuteren en kijken of het net zo leuk wordt als vandaag....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten