dinsdag 13 september 2022

13 september 2022


Dag van:
Half één s nachts...
Ik moet plassen....
Twee uur s nachts....
Ik moet plassen....
Kwart voor drie s nachts.....
"Wampie waar vind ik de Puk code van mijn telefoon?".....
HUH???????
"Ja, ik dacht dat ik mijn toegangscode moest invoeren maar de mobiel had ge-update en ik moest dus die andere code invoeren....
Maar ik kan echt niet slapen als mijn telefoon het niet doet".....
Oké, oke.....
Zit in het doosje van de telefoon....

Tien voor drie s nachts....
"Waar is het doosje?"....
In de schuur.....

Vijf over drie s nachts....
"Heb ik een A51?".....
HUH??????
Ja die heb je....

Kwart voor vier s nachts.....
"Het is gelukt, dankjewel ".....
Slaap lekker....

Tien over zes s morgens....
De wekker....

Een dag die vervolgens zo leuk begon met een soort leuke muziekles van de vakleerkracht zodat je bijna de nacht was vergeten, maar verder verliep als een horrorfilm....of eigenlijk meer een slechte soap aflevering....net als vannacht

Het begon met boormachines....

Het dak boven onze klas was aan de beurt...
Boormachines..... schroefboor machines....hamers.....
Om gek van te worden....om hoofdpijn van te krijgen...huilende kleuters....schrikreacties....
Een hekwerk voor het raam, de deur geblokkeerd....niet naar buiten kunnen....
Dus de klas uitgevlucht en spelen op het grote kinderen plein....
Super spannend en opwindend voor de kleuters natuurlijk die zich nu heel groot voelden....
Voor juffen dubbel opletten want het is een veeeeeeeeel groter plein dan het kleuterplein.....
Zweet onder de oksels dus en.....

Ja hoor.....oefening voor de parachutisten die zaterdag gaan springen op de Ginkelse Hei..... en dus Dakota's die veel te laag (bijna binnen handbereik) overvliegen...
En een Dakota maakt.....lawaai..... VEEL LAWAAI.....
Dan maar weer de klas in.....
Bezoek van de therapeut....samen observeren en tips absorberen....
Therapeut weer weg.....
Eindelijk de klas weer in het gareel....
Vlindertjes knutselen....
Orthopedagoog in de klas....
Observatie voor het invullen van het ontwikkelings perspectief plan.....
Huilende kleuter die moe is van alle indrukken....
Door de klas rennende kleuter die overprikkelt raakt....
Mijn hoofdpijn bonkt....
Ik heb nog niks gegeten...
En het is tijd voor de kinderen om naar huis te gaan....
Werkplan overleg....gelukkig met een collega die ook hoofdpijn heeft dus breken we de boel snel op....

Soap dus....!!!!
Ik ga shoppen....
Wel eens een jas gescoord voor twaalf euro...
Nou ik dus wel ....!!
En vier blikken ravioli WANT IK KOOK NIET VANAVOND!!!!!!!!!!!!!!
En ja sorry, ik ben je joghurt vergeten.....

Willem is naar het koor....

En even droom ik weg....
 Ach hoeveel kinderversjes heb ik al niet geschreven....bundeltjes vol....nooit uitgegeven....
Nou ja...één keer dan...bij de AVVL toentertijd...als geschenkje rouwverwerking bij het verlies van een broertje of zusje....
Verder ook nooit moeite ervoor gedaan hoor...
Hoe kan het ook anders....
Een mens is immers altijd ernstig geneigd zich te vergelijken met anderen...en de mens ik, is daar ook erg goed in....
Want hoe haal ik het in hemelsnaam bij 'Vingertje Lik"....."de Wimwam reus " of "de Lapjeskat", "meneer van Zoelen", "het stoute kindertjeshuis" of "het fluitketeltje"...
En verhaaltjes schrijven....?
Beter dan Jip en Janneke kan immers niet...
Nee, Annie M.G. Schmidt is mijn absolute niet te evenaren heldin....
En vandaag bestaan Jip en Janneke zeventig jaar ...
Och hoe zou het toch zijn als Annie ze had laten meegroeien..tot opa Jip en oma Janneke bereiken 2022....en een opa Jip die middenin de nacht zijn Puk code wil weten....
--Ik ben Janneke en we wonen bij elkaar. 
Hij heet Jip, zij heet Janneke en we spelen nog steeds met elkaar. We spelen in het huis van mijn wijlen mama altijd weer, we kunnen niet naar buiten want mijn mobieltje doet het niet meer.--
Hoe hilarisch zouden die verhalen niet zijn geworden....
Hallo zegt Jip...
Hallo zegt Janneke....
Ben je wakker vraagt Jip....
Nu wel zegt Janneke.....
Wil je kippenpoten vraagt Janneke...
Nee, zegt Jip, ik wil mijn Puk code

Zo hilarisch als de film Soof 2 die ik vanavond niet eens af kan kijken na zo'n slopende dag als vandaag...
Maar ach.....ik had immers zelf die Soof kunnen zijn....en wel 1, 2, 3......en alle films die daarna nog over Soof gemaakt zullen worden...
Pffft.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten