vrijdag 9 september 2022

9 september 2022


Dag van:
Over de doden niets dan goeds, of niets dan lof, hoor je vaak zeggen....
Regelmatig denk ik dan "nouuuuuuuu hier valt ook nog wel iets te zeggen wat ietsje minder lof toebedeeld zou hoeven krijgen"....
Maar die Engelse Queen....tjonge, elk woord dat er gezegd wordt door Buckingham Palace of in het Lagerhuis geloof ik onvoorwaardelijk...
En toch.....wat weet je nou in wezen van zo iemand....
Hoe was ze als moeder en oma....?
Hoe was ze als werkgeefster....?
Ze was een fantastisch icoon, deed wijze uitspraken en was de houvast voor haar land....maar hoe zou ze verder zijn geweest....?
Binnen alle Engelse, traditionele en status mogelijkheden dan.....
Zou ze wel eens een trui of sokken gebreid hebben....?
Of appeltaart met haar kleinkinderen hebben gebakken....?
Een luier verschoond hebben, of een pleister geplakt....?
Zou ze van Risk of Monopoly houden, misschien een potje Kezen gespeeld hebben of een puzzel gelegd van duizend stukjes....?

Zou ze Crocs in de kast hebben staan of wel eens op slippers gelopen hebben....?
Zou ze ook lepeltje lepeltje gelegen hebben met Philip....?
Kan ze een ei bakken of een pannenkoek...?
Last hebben gehad van kalknagels of ergens een wrat hebben....?
En toen ze nog menstrueerde nou een tampon of maandverband hebben gebruikt....?
Zou ze bang voor spinnen of voor muizen zijn...?

Ach....we zullen het nooit te weten komen...
Het Engelse koningshuis is een gesloten oester....
En de Queen is niet meer....
Maar wat sprak haar zoon toch liefdevol over haar ...

Respectvol of tactvol zullen de Engelsen misschien zeggen maar achter de ogen zag je echt meer....
Drieënzeventig en dan nog een troon moeten bestijgen.....tssssjjjj en wij maar klagen dat we door moeten werken tot ons zevenenzestigste.....
Ik moet er niet aan denken om zes jaar na mijn pensioen nog aan een functie en zware taak te moeten gaan beginnen....

Waar ik ook niet bij stilgestaan heb is dat het volkslied voortaan anders moet...
God save the King moeten ze nu gaan zingen....
Dat zal nog wel eens een vergissinkje geven na zeventig jaar Queen gezongen te hebben....
Maar ze hebben wel mazzel dat de komende decennia het King zal blijven want William moet nog en daarna krijgen ze nog een George......

Het is overigens mijn eerste vrije dag...

Ik weet mijn klas veilig in handen van mijn deskundige en gezellige duo collega en mijn assistente en af en toe krijg ik een foto of filmpje binnen dat mijn veilige gevoel bevestigt....
Aangezien het regent en toch wat frisser is vandaag besluit ik niet te wachten met les voorbereidingen...
Stel dat het de komende dagen beter wordt dan kan ik nog even genieten van het weer....

Verder ben ik bezig met een haak project waarvan ik de afloop nog niet weet ...
Het ziet er prachtig uit maar wat betreft afmetingen klopt er niks van...
Ik haak echter vrolijk verder en we zien wel wat het wordt....


Willem is nog steeds sleeping beauty...
Het duurt nu toch wel een lang die vermoeidheid vinden wij...
En verder speelde zijn kies weer op vandaag....
Oh ja...en de hele dag hoor je "ik voel dat ik afval....kun je het zien?"....
En daar word ik nou moe van....
Willem en diëten...het is waarlijk geen pretje....
Maar vervolgens wel de hele dag aan je kop zeuren "wat eten we vanavond....hoe laat gaan we eten?"....
En als ik dan uiteindelijk zelf eruit ben wat we eten en hem vertel dat het andijviestamppot wordt.... "oh, daar zit niks in hè!" (aan calorieën bedoelt hij)....."dat is gewoon rauwe andijvie" maar hij vergeet de rookworst en de aardappels....
Ben je dan eenmaal aan het eten, krijg je de volgende fase...."nu moet ik eigenlijk geen tweede bord meer nemen"....en dan toch de keuken inlopen om een tweede bord op te scheppen....
Nee...het gaat lekker met Willem en zijn dieet....

Dan is het later op de avond ...we kijken

US Open Tennis......"ik voel dat ik afval, mijn maag krimpt"......"ik neem een kop bouillon of zal ik joghurt nemen"....
"Heb jij zin in een glas wijn?"...
NEEEEEEEEEE Willem!!!!!.......ik lust immers buiten vakanties om helemaal geen alcohol....

Enfin, morgen is Blitz jarig....
Vijf wordt ze ....
En ik denk dat ik maar geen taart in huis haal.....want daar zit heus wel wat in....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten