donderdag 15 september 2022

15 september 2022


Dag van:
Echt zo'n laatste werkdag....
Een week vol geluidsprikkels waar ik blijkbaar toch gevoeliger voor ben dan ook ooit dacht...
Geboor, geschroef, gehamer, geronk, geschreeuw, stampende werkschoenen op steigers (alles behalve die uit sexy reclames), gelach, gehuil, gegil....
Vandaag lijkt het allemaal bij elkaar te komen....

Heerlijk gewerkt wel de hele week hoor...
Wat een diehards zijn die kleuters...
Ze blijven maar absorberen, nieuwsgierig en leergierig zijn, op ontdekkingsreis zijn...
En ik blijf maar lesaanbod aanbieden...
Maar dat geluid....dat vele, harde, vaak irritante geluid....
Ik zit aan de max.....
En alleen het idee dat vandaag de laatste werkdag van de week is zorgt ervoor dat ik nog even volhoud....
Zelfs nog met een collega (in alle stilte) samen aan één bureau werken aan de handelingsplannen in een nieuw administratie systeem dat we eigen moeten maken maar nog best erg veel handelingen vergt....

In mijn achterhoofd het gesprek dat een

vriendin van ons morgen gaat voeren waar voor haar heel veel vanaf hangt...
De groene zakken die ik niet moet vergeten mee te nemen.....
De extra broodjes voor Willems beste vriend die morgen op visite komt...
Oh ja en beleg en een sapje....
En ik moet nog iets voor het eten bedenken....

Ik hou de autoruiten stijf dicht...
Zelfs het verkeer kan ik nu niet horen...
Mijn geluidsgrens is duidelijk bereikt...
En als ik thuis kom en voetbal al van verre hoor terwijl ik bij binnenkomst zie dat het om Willems cluppie Feyenoord gaat, wat ik hem natuurlijk niet wil onthouden, kan ik wel janken...
Mag alsjeblieft het geluid uit...???!!!!


Kan iemand zich voorstellen dat ik (onhoorbaar) kan juichen als Willem geappt wordt dat hij een belangrijke vergadering vergeet en hij in allerijl (bij een stand van 5-0 voor Feyenoord) het huis verlaat......

Ik gooi de tuindeur open, rook een sigaret, zet de tv uit (bij een stand van 6-0 die ik toch maar even door app maar Willem) en plof in de stoel met Bengel op schoot....
Aai, aai,aai.....
Spin, spin, spin.....(maar dit geluid kan ik hebben).....
Bets legt de zevende levenloze muis van de week voor de tuindeur neer....
(Ik zou nu Willem kunnen missen maar doe het even niet)....
Ik prijs Bets de hemel in maar laat de muis liggen.....
Komt straks wel...als Willem er weer is....
Levende muizen vind ik leuk ....
We hadden vandaag een levend veldmuisje in de klas....en laat die maar lekker rondrennen in de klas....
Maar dode muizen daar gruwel ik van....
Bengel is jaloers op de lofprijzing die ik naar Bets uit en springt verbolgen van mijn schoot....(wellicht nu zelf op zoek naar muizen en daarop volgende complimentjes)....
Aan het water en bos wonen is leuk maar je hebt wel regelmatig ongenode gasten binnen....
Nog maar niet te spreken over het kikkerseizoen.....

Ik geniet een uur van de absolute stilte...
Zelfs de honden zijn in zo'n diepe slaap dat ze niet in de gaten hebben dat ze moeten blaffen naar de honden die voorbijlopen....

Dan zet ik voorzichtig de tv weer aan....

Beste zangers....maar met een volume knop op standje 1.... 
Ware Willem thuis geweest dan ging dat geheid op 20....
Ik luister geboeid naar het levensverhaal van de voor mij onbekende zangeres Sarita....wat een verdriet voor zo'n jong meisje.....
En als ik dan lees dat ook nog haar partner, kort na de opnames van het programma, is doodgeschoten in Rotterdam, dan schaam ik me diep....
Waar doe ik in hemelsnaam moeilijk over met mijn overprikkelt zijn.....

Tja.....en dus kijk ik als Willem thuis komt (half elf), op zijn verzoek, toch nog maar een keer beste zangers...........met de volumeknop op 20.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten