woensdag 28 september 2022

28 september 2022


Dag van:
 Aan de slag dan maar deze studiedag...
Een studiedag die we dus niet aan studie besteden maar aan invullen van handelingsplannen en ontwikkelings perspectief plannen die we in een nieuw, eigen te maken, leerlingenadministratiesysteem moeten plaatsen....
En dat heeft nogal wat voeten in de aarde....

Toch is dat niet het eerste dat ik doe....
Mijn klassenassistente en ik hebben nu na drie weken werken wel ongeveer door wat voor kindervlees we in de kuip hebben....
We verplaatsen wat kinderen in andere groepjes en halen aangepast meubilair op...
We plaatsen een extra instructie tafel in het lokaal en zetten een speeltafel op de gang...lekker prikkelarm....en we verplaatsen wat kasten....

(Dit laatste schrijft makkelijker dan dat het sjouwen was) ..
Nou ja ....op gezette tijden prikkelarm trouwens want wij zitten met ons lokaal net bij de uit/ingang naar het grote plein waar de oudere kinderen spelen....
Vier maal per dag is het dus een gejoel, gekibbel, geren, gevlieg en gerol in de gang voor ons lokaal om buiten te komen en vier keer om weer naar binnen te gaan.....
Maar daar tussendoor is het enigszins rustiger....

We zorgen verder voor een thematafel en dan sluit ik aan bij de groep Schatkist om een schema voor de lessen taal te maken voor de komende periode....

Ho....tijd in de gaten houden want ik heb

een afspraak met de orthopedagoge....
Zij is wat verlaat dus stort ik me op het item huisbezoeken....
Bij alle leerlingen staat een verplicht huisbezoek op het programma....
Dat worden dus weer tien extra lange dagen in het vooruitzicht....
We twijfelen even of we een inschrijfrooster zullen hanteren, maar kiezen er toch voor om zelf vast in te delen...met vaste data en tijden....
De ervaring leert dat men zich dan makkelijker aan afspraken houdt en dat er slechts een enkeling aangeeft die dag niet te kunnen....

Nog geen orthopedagoge in zicht...
Dan maar de digitale agenda vullen op het ouder netwerk...
Ook nog een aardig klusje dat moet gebeuren....

Maar dan kan toch het overleg beginnen...
Sparren over leerlingen... vragen.... adviezen...

Kijk op de klok....half één alweer....
We pauzeren de bespreking en vertrekken richting lunch in de hal....
Een VERRUKKELIJKE lunch met een exotische soep waar ik weet niet wat allemaal in zat maar in ieder geval kokos en koriander....
Jeetje wat lekker....
Verder broodjes met Italiaanse speciaal kazen, salades....vooral met vis.....och jongens dit mag je me elke dag wel voorschotelen....
Ik ben meestal niet zo van lunchen op school maar dit keer geniet ik met volle teugen...
We lunchen trouwens gezellig met de twee orthopedagogen op hun kamertje....
Goed eten, gezellige gesprekken...en dan kunnen we er weer tegenaan....

We bespreken verder en we hebben nog niet het laatste woord uitgesproken of de intern begeleider komt de drempel over...
Gaat de orthopedagoge over de ontwikkelingsperspectief plannen, de intern begeleider doet dat over de handelingsplannen...
Nog maar een gesprek dus.....
En als ze weg is zie ik kans om toch nog zes subgroepen met plannen te creëren...
Maar dan ben ik het ook goed zat....


Eens kijken wat ze in de teamkast allemaal aan het doen zijn...
Oud spul eruit....en nog bruikbaar spul labelen met ronde gekleurde stickers...
Jongens dat is binnen no time weer een zootje opper ik....
Wie weet nou wat die stickers inhouden....
Iedereen gaat die dozen schuiven en openmaken om te kijken wat erin zit en schuift ze dan weer met en jolige duw terug....
Nou ben ik natuurlijk niet zo van gearchiveerde structuur maar in dit geval waag ik me er toch maar aan...
Ik zet keurig de gekleurde rondjes onder elkaar in een tabelletje en het vakgebied erachter....
Done.....

Terug naar de klas....
Samen met mijn assistente de speelbakken van nieuw of ander speelgoed voorzien voor de komende periode...
Niks is zo goed als afwisseling om fixatie of dwangmatigheid tegen te gaan....
Er zijn namelijk kinderen die altijd, dag in dag uit, s morgens en s middags, hetzelfde speelgoed pakken....
En tja....zo krijg je weinig uitdaging....

Ik ben het alleen nu echt absoluut volkomen beu...
Ik ben vol en moe en wil naar huis....

Oké...niet naar huis maar nog even naar

de Action...
Leuke spullen scoren voor de thema tafel GiGa groen cq herfst....
Natuurlijk hebben ze er niet die herfstbladeren slinger die ik graag wilde, maar ze hebben tal van andere spul dat je niet wilde maar toch koopt....
Zal ik nog een kijkje bij Zeeman nemen...bij dat winkelcentrumpje twee kilometer verderop....?
Welja joh.... gewoon doen....
Dom, dom, dom.....er blijkt net een DHL chauffeur met zijn bestelbus op een joekel van een zwerfkei gereden te zijn en met geen man en macht krijgen ze de bus van die kei af....
Dat wordt dus een takelwagen bellen en in de tussentijd sta ik muurvast in een rij auto's achter de bus....want erlangs kan je ook niet....
En ben je dan eindelijk weg omdat de achterste auto toch maar achteruit rijdt en daarna de andere auto's ook....en heb je dan eindelijk een parkeerplek dan blijk je boven een enorme plas regenwater te staan waar je tot je enkels in zakt...
Mij is even niet blij.....
En als dan de Zeeman alleen maar van die suffe Halloween spullen blijken te hebben dan ben ik nog minder happy....zeker ook omdat de klok al half zes aanwijst....
Ik vlieg de Jumbo aldaar binnen, trek nog maar weer eens een pak kippenpoten uit het rek...oh nee dit keer kippendijen....wat salade ....voor mezelf niks want ik voel de heerlijke lunch nog....en ik vlieg naar de kassa.....
Spurt naar de auto....de DHLler staat er nog steeds met de neus omhoog....en ik vergeet natuuuuuuuuuurlijk de plas water.....
Opnieuw natte voeten....


Mijn voeten soppen van gaspedaal naar koppeling naar rem....
Jemig wat een drukte in het verkeer....
Gelderland heeft weer eens code geel....hagel en onweersbuien voorspelt....en de weggebruiker is in paniek....

En ja Willem....de dijen moeten een half uur in de airfryer dus je eet dit keer na zessen....

Van het journaal word ik vandaag ook niet vrolijker....
Sabotage aan gasleidingen.....
Heel veel beelden alvast voor 4 oktober, de herdenking van de Bijlmerramp...en ja ook ik weet nog waar ik was toen dat gebeurde....
Ik zat op de bank op ons nieuwe katje te wachten dat uit Amsterdam door mijn oud klasgenootje gebracht zou worden, en zat tv te kijken toen er ineens een breaking news moment in beeld kwam....
En vanaf dat moment eigenlijk niet veel andere beelden meer....
Dat oud klasgenootje kwam natuurlijk ook uren later dan gepland...
Zij zat vast op de ring Amsterdam....
Maar op Bengel na hebben we aan Borsteltje (zo noemden we hem) de liefste kat ooit gehad...
En kat met een bijzonder Bijlmerverhaal....

Het is half negen....
Ik doe voor het eerst maar weer eens wat kaarsjes aan....
Chat wat meer Griekse vrienden en kan tv kijken niet meer opbrengen....
Doe mij maar een matras en een dekbed.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten