woensdag 7 september 2022

7 september 2022


Dag van:
 Ach arme poes, was jij buiten in de regen en onweer vannacht....????
Bets staat voor de deur en miauwt....
Toch heb ik geen wroeging hoor.....want onder de tuintafel staan twee warme mandjes en een bak water.....
En Bets is ook niet nat....
Honger dan misschien....????
Nou, geloof het maar van niet want voor de deur liggen twee vette maar morsdode muizen....
Bets heeft haar vertier vannacht wel gehad tussen de buien en onweer door....
Dag Bets, dag Bengel, die vannacht gezellig wel binnen was, vrouwtje gaat naar school....

En juist dát zou nog wel eens de slechtste beslissing van de dag kunnen zijn....................................

Ik ben vroeg, maar niet de vroegste.....

Ik kom mijn lokaal binnen......
Ik doe het licht aan......
Nat.......
Hoe bedoel ik nat....?????
Nou nat dus......drijfnat....!!!!
De vloer, de bureaus, oooooh help de laptop en de all in one Prowise.....
De telefoon, de opladers, de kasten en, zo ontdekt mijn assistente, de bureaustoel van haar....
Alweer lekkage......!
Isoleren, ventileren, zonnepanelen....het zal me wat.....
Mijn assistente is al met doekjes in de weer maar.......
Paniek in de tent .....
Twee klassen verder kun je pootje baden in de klas.....
Niet zoals bij ons alleen één kant......
Nee de complete klas is veranderd in een pierenbadje......

Alles, maar dan ook alles, is nat...
Kasten, blokken, poppenhoek, kleed.....ALLES dus.....
Met man en macht verhuizen we de spullen zo snel mogelijk naar een lokaal van de BSO.....
Kasten, tafels, stoelen, broodbakjes..... en dat materiaal dat nog enigzins droog is....
Mannen wat water stofzuigers komen binnen....
Mannen met zogenaamd verstand van zaken lopen in en uit....
De technische dienst is druk bezig....
Maar hallo.....mijn lokaal is nou ook niet bepaald een droogmolen....
En hup, nu mijn lokaal...
Kasten op de gang, tafels en stoelen verschuiven...
En neeeeeeee geen stekkers in stopcontacten steken....nat....kortsluiting....etc....

Voorzichtig bereid ik de eerste kinderen

die binnenkomen voor....
De regen is door het dak gekomen....
En mensenkinderen wat heb ik toch een heerlijke klas....
Ze kijken een keer omhoog naar de natte en lekkende gipsplaten....en ze denken...'kaasje, we kunnen op de gang spelen, lekker spannend'.....
Geen boe, geen bah.....spelen doen ze....
Technische dienstje naspelen,met een nep hamer en een nep zaag.....

Wij zitten er echter mooi mee....
Alom in school wordt de schade opgenomen....
Wij zijn niet de enige lokalen met lekkage....
Ook magazijnen/inbouwkasten zijn nat....
En och jee, alle therapeutisch materiaal kasten, kasten van het plafond tot de vloer, zijn nat.....en al het materiaal dus ook.....
Wij kunnen niet aan het werk maar zij al helemaal niet.....
Ik mag mijn laptop nu niet laden, we kunnen de all in one niet gebruiken, ik mis materiaal.....
Dan maar weer tekenen in plaats van kleurplaten googlen....

En de hele dag lopen mannen in en uit....

Mannen in bedrijfskleding, mannen in pakken, mannen in polo's met bedrijfs opdruk, mannen in overalls...
Mannen met camera's....aha verzekeringsmannen dus.....
Mannen met water stofzuigers, dweilen, trekkers

Nee echt jongens, het is echt verschrikkelijk....
Tienduizenden euros schade....
En wie je het ook vraagt; een technische dienst man, de dakdekker, de verzekeraar, de ongelofelijk witjes om zijn neus uitziende uitvoerder, de

hoofdaannemer....ze hebben allemaal een ander verhaal over de oorzaak....
Een scheurtje, een barstje, niet goed afgedekt, niet afgemaakt, nog niet de juiste bovenlichten, restanten onder de isolatie laag....ik weet niet wat ik allemaal gehoord heb vandaag, maar foei wat een zootje....

Het ergste is dat er morgen alleen nog maar buien aankomen....
En wat dan...?????


Één ding weet ik wel....ik ben bekaf aan het eind van de dag....
Van nog even wat werk verrichten komt niks want iedereen kletst tegen mij en elkaar aan ...
Ik ga naar huis....doe nog wat boodschappen....en Willem mag de rest doen....
Hij ziet het al aan mijn ogen als ik binnenkom...
"Oeps, jij bent moe....waar is de energie van de afgelopen dagen....?"
En weer vertel ik het verhaal en laat wat fotos zien....

"Ga jij maar lekker in bad", oppert Willem na het eten....
Lief plan.....maar ik heb de bovenste tree nog niet bereikt of ik hoor de zender van de tv al veranderen in voetbal kabaal....
Iets met Champions Leaque.....en ik vraag me af of dat lief nou ook echt voor mij of voor eigenliefde bedoelt was.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten