zondag 4 september 2022

4 september 2022


Dag van:
Ja Willem, ik hoorde hem niet maar ik had de wekker gezet....moest toch van jou....?
Mensenkinderen half zeven...wie zou daar in het weekend niet doorheen slapen...?
Moet alleen morgen als ik weer echt moet werken niet gebeuren natuurlijk....
Echter vandaag is Willems werkdag...
Dominees werken immers op zondag....
En vandaag preekt Willem in Drachten en da's niet naast de deur....

Om half acht hoor ik hem nog een keer....
"Ik ga weg hoor....let jij op Blitz....
(Als de baas weg is wil Babs nog wel eens heel vervelend uitvallen naar Blitz)....
Ik ben dus klaarwakker....mijn weekend kent maar 1 dag....
Alhoewel.....dit schooljaar ben ik op vrijdag vrij (voorlopig dan, zeg ik er maar altijd bij want dat wil lopende het jaar nog wel eens veranderen).....

Vandaag heb ik dus geen excuus meer om

geen appels te plukken want ik heb tijd genoeg....
En laat ik na mijn kopje koffie daar nou maar eens mee beginnen...

Ik pak de mand uit de schuur....
Niet een al te grote want de oogst valt volgens mij nog wel mee....
Maar dat valt tegen....
Naarmate ik pluk blijken het er toch veel meer te zijn....soms wel zes op een kluitje....
Het boompje raakt leger en leger en verandert in een saai leeg boompje....
Maar wat heeft het zijn werk goed verricht....


De appels komen boven de mand uit...
De appeltaart mix lonkt....maar de lesvoorbereiding hijgt in m'n nek en ik moet de ouders nog een bericht sturen....
De appeltaart mix wint....
Ik schil, ik kneed, ik vergeet de kaneel maar de kaneelsuiker er bovenop is een overheerlijk alternatief en langzaamaan bruint de appeltaart in de oven en geurt het huis...
Het zou zo in de verkoop kunnen zou ik zo zeggen...
Dat schijnt toch te helpen zeggen ze....?

Nu de lessen....leuke dingen voor het kennismaken....
Lessen rond het thema 'ik' want daar beginnen we mee....

Willem komt thuis....bekaf thuis....

Die corona is nog niet uit zijn lijf....
Maar hij slaapt maar....als ik maar de formule 1 race kan kijken....
Max in Zandvoort en live op NOS tv....met een volkslied dat waanzinnig ten gehore wordt gebracht door Floor Jansen....
Zinderend spannend en helemaal leuk als Russell, Hamilton ook nog voorbij gaat....zijn ploeggenoot notabene....

Ping zegt de oven....
De appeltaart is gaar en klaar....
De eerste appeltjes hebben hun dienst bewezen....
Warme appeltaart mmmmmmmm....
Maar zoals de traditie wil.....de helft van de taart gaat naar de buren....
De leukste buren eerst....
En als ik zin heb bak in vanavond een tweede....of een appel cake....


Natuurlijk vergeet ik bij de boodschappen de helft van wat ik nodig heb voor een cake en tweede taart...
Zit ook niet in mijn boodschappen systeem....
Wel neem ik nog wat van die handige papieren groentezakken mee...
Nu kunnen we ook eens een handjevol appeltjes uitdelen.....

Dochter Babeth op bezoek....
Ze blijft een nachtje slapen...
Er valt veel bij te kletsen en de honden zijn verguld met deze gezellige visite....
Daarbij lust Babeth appeltaart natuurlijk ook....

Dan gaat de app pingelen....

Onze Griekse vrienden app....
Fotos uit Nikiti, fotos uit Thessaloniki....
Willem kijkt me aan....
"Kunnen we echt niet....."
"Aanbiedinkje misschien......"
"Kun je niet nog eens één keertje kijken...."
Ik neus voor de zoveelste keer op de reisbureau sites...
En laat ik ook eens bij losse hotels en vluchten kijken.....
Ik zoek....en zoek.....
En......... Ik vind wat.....
Herfstvakantie, einde seizoen Griekenland.....spotprijsje.....
Soms voel ik me wel eens schuldig dat we dat zomaar kunnen.....
Zeker in deze tijd.....
Maar we werken en sparen hard....
Voor driehonderd euro per persoon 6 dagen hotel met vlucht erbij....
Dat is vergeleken bij de zomer echt een gigantisch verschil....


Nu kijk ik Willem aan....
Ik heb wel wat gevonden ja....
Hij vliegt omhoog....
"Vertel....wanneer.....hoeveel?".....
Ik noem het bedrag en Willem roept meteen "boeken!!!!!!!!.....voor de aanbieding weer weg is".....
En zo boeken we dus wederom een reisje naar onze vrienden......naar het heerlijke hotel.....naar de rustgevende omgeving....

Als onze vrienden het horen bellen ze meteen op.....
Ze zijn 'over the moon' zoals ze dat zelf noemen....
De vrienden uit Thessaloniki, Maria en

Evangelos, komen zeker ook....en Dimitris zegt alleen maar "ihr seit verrückt, ganz verrückt"......
Maar hij is oh zo blij (froh) om die laatste zware werkdagen van het seizoen met ons door te brengen....

Een herfstuitje in het verschiet dus....
Iets om weer naar uit te kijken...
Nu kan het nog....en we leven immers nu....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten