zondag 18 september 2022

18 september 2022


Dag van:
Ik durf het bijna niet te zeggen....
En ik heb er zelf ook niks van gemerkt anders had ik wel ingegrepen....
Maar ik ging om kwart over één vannacht slapen en ik heb het klokje rond geslapen...
Ik schaam me dood...
Maar naast dat schamen erger ik me ook vooral...
Ik wilde immers vroeg opstaan, al het schoolwerk doen (les voorbereiding en de doelen in de leerlijnen afvinken zodat ik overmorgen met mijn collega verder kan met subdoelen en werkplannen), en als ik daarmee klaar was kon ik lekker die babysokjes af breien... 

Kwart over één....het is toch van de zotte....
En Willem komt zelfs al binnen....die komt terug van de kerk....
Ik ben me er niet eens bewust van geweest dat hij me groette toen hij wegging....

En och....ik moet mijn zusje een bericht

sturen...
Ze heeft me geappt dat haar vriendin, nadat vrijdag de palliatieve zorg is ingegaan, is overleden vanmorgen...
Nou voel ik naast schaamte en ergernis ook nog eens een schuldgevoel...
Ja ja....het zal heus wel dat ik dan die slaap nodig heb gehad, maar goed voelt het niet.....

Sneltreinvaart aankleden...het is toch zondag dus ik kan gewoon iets van de plank grissen.....
Haren kammen en tanden poetsen moet wel even maar makeup....pffft.... totaal overbodig vandaag....
Ik hoef er niet uit want Willem doet boodschappen zo beloofde hij me, (vandaag duidelijker dan gister) , voor het slapen gaan....


Kijk het eens regenen...
En dat doet het al de hele ochtend vertelt Willem me...
De katten liggen voor het eerst weer gezellig in hun mandjes in de kamer en dat is lang geleden....
Ik zie alleen dat oermoedertje Pom....de mama van Bengel en Betsy, maar ook van vele andere lieve poezen, erg ziek is....
Bloed overgegeven en een prolaps....
Mijn dochter en de familie zijn behoorlijk geschrokken en ongerust....
Ach lief oermoedertje....hou nog even vol, je kunt nog niet gemist worden....

Ik nestel me voor vandaag maar achter mijn pc dus ...
Nou ja .....voor het restje vandaag dus....
Blijkt dat er ook nog rekenlessen voor morgen voorbereid moeten worden voor een zogenaamde studiemiddag...
Weer iets nieuws...de rekencarrousel....
Alle klassen van de hele school gaan bij elkaar kijken hoe rekenlessen gegeven worden....
Per unit moet je lessen voorbereiden....
Nou dat kan er nog wel even bij....tjongejongen.....
Of daar ook even over nagedacht is in een tijd waar handelingsplannen en ontwikkelings perspectief plannen in nieuwe systemen gezet en gemaakt moeten worden omdat ze over vier weken al mee moeten naar de ouders ....
Misschien voor anderen minder erg maar bij kleuters moet je al die plannen nieuw maken omdat ze net op school zijn ...
Voor anderen is het slechts een kwestie van bijwerken....
Nou heb ik wel drie leerlingen van vorig jaar maar ik heb er ook zeven nieuwe bij!!....
Ga er maar aan staan....

Eerst even plan de campagne dus....

Één: Ik heb met een collega afgesproken dat alle doelen in de leerlijnen morgen afgevinkt zouden zijn zodat we woensdag subgroepen en werkplannen kunnen maken...
Twee: Morgen moeten er rekenlessen klaar staan....
Drie: De klassenyurls moet gevuld worden met lessen voor de hele week zodat ouders kunnen zien waar hun kinderen aan werken ...
Euh.....prioriteit.....????
Alledrie dus....
Dag breiwerk...ik ben nog wel even zoet....

Collega 1 heeft een PowerPoint gemaakt met uitleg over rekenonderwijs bij de kleuters... TOP!!.....
Collega 2 zoekt ontwikkelingsmateriaal bij elkaar....ook TOP!!....
Collega 3....ik dus....zorg voor het digitale gedeelte...
Daar ga ik dus....
Mijn Prowise lessen voor het digibord sorteren en doorsturen....
Mijn yurls checken op 'dode links' en deze vervangen of eruit gooien....
Werkbladen toevoegen....
En ook deze yurls doorsturen per email....
Na ruim twee uur werken heb ik prioriteit 1 klaar....


Nu de yurls voor de weektaken in de klas...
Al het werk voor rekenen, taal, seo enz....
En och....er komt een mailtje binnen dat de vakleerkracht handvaardigheid ziek is ...dus ook maar daarvoor lessen voorbereiden zodat ik het zelf kan geven ...
Werkbladen verzamelen, woordenschat oefeningen, de taalmethode weektaak uitwerken....
Ook ruim twee uur werk....

Ik ruik de champignonsoep.... Willem kookt....
Euh... Willem warmt blikken soep op.....
Eerst even eten....
Daar was ik aan toe....

Nu het monnikenwerk nog....
De doelen in de leerlijnen van alle vakgebieden....
Wat beheerst de leerling al wel en wat niet....
En dat voor tien leerlingen....
Tussendoor opslaan want het zal je toch gebeuren dat het systeem ermee stopt...
Dat zal ook niet de eerste keer zijn dat je al het werk voor niks deed....

De poezen willen inmiddels naar buiten...

Het is droog...dat wel...maar het is ook donker en koud...
De hang naar muizen vangen is echter groot denk ik....
En onze top jagers zitten al aan een hoog quotum vermoorde muizen....
De honden talen niet naar buiten...
Ze liggen aan de voeten van de nu en dan voetbal kijkende baas tussen zijn slaapjes door....
En ik werk dus nog maar even rustig door....

Het is kwart over negen....
Ik vink het laatste doel af...en sluit de computer af....
Zal ik nog even......????
Ja....ik pak mijn breiwerk...
Even de kop leegmaken zoals men dat noemt....
Een kwartiertje dan nog....
Morgen immers een nieuwe leerling op school en s avonds zelf een vergadering van het PowerPoint team van de kerk....
Willem uit eten met zijn oudste dochter dus ik moet ook zelf voor eten zorgen...

En maar hopen dat morgen de geluidsoverlast wat minder is en het dak de regenbuien heeft doorstaan....
Dakota's zullen er niet overvliegen... die herdenkingen zijn geweest....
De veteranen zitten alweer veilig in Engeland....zich opmakend voor het afscheid van hun Queen....
Overigens op gebied van veiligheidsmaatregelen de allerduurste operatie ooit in de Engelse geschiedenis...
Eens kijken of ik er morgen en glimp van kan opvangen in de klas....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten