zondag 25 september 2022

25 september 2022


Dag van:
Hier staat weer de hele dag Lavercup op tv....
Natuurlijk ook om het tennis te kijken, Europe against the World....maar vooral om die laatste beelden van Federer op te pikken....
Hij nam vrijdag dan wel afscheid maar hij laat zijn team niet in de steek....
Een aimabele gentleman....
En ik zeg tegen Willem vandaag nog dat ik me niet kan heugen, of dat het misschien zelfs nooit is voorgekomen, dat een sportman zo ongelofelijk gehuldigd en geëerd is.....
We gaan diverse sporthelden na van schaatser, zwemmer tot aan voetballer maar écht....wij kennen niemand...
Zal je misschien Maradona of Mohammed Ali noemen maar die zijn voornamelijk in eigen land enorm geëerd.....
Maar deze kleine aimabele beschaafde Zwitserse tennisser wordt dat alom en overal....
In alle landen....in alle takken van sport gonst het over zijn afscheid....
Programma's, presentatoren op tv eren hem alsof hij al dood was....

Maar goed, dat neemt niet weg dat de

Lavercup weer bloedstollend spannend was....en vandaag de laatste dag....
(Wiki...ik ben tegenwoordig betalend gebruiker vertelt:).....
De Laver Cup is een naar de Australisch tennisser Rod Laver vernoemd tennistoernooi, dat gespeeld wordt op een hardcourtbaan.....
Twee teams bestaande uit mannelijke tennissers, Team Europa en Team Wereld, spelen in een periode van drie dagen meerdere wedstrijden tegen elkaar.....enkel en dubbel....
Team Wereld bestaat daarbij uit niet-Europese spelers......
De teams van zes spelers worden geleid door een voormalig tennisser die de rol van aanvoerder op zich neemt......
In dit jaar is dat Mcenroe....
Elke aanvoerder mag twee spelers selecteren; de overige acht deelnemers kwalificeren zich op basis van hun ranking op de ATP Rankings......
De beste spelers dus.....
De aanvoerder beslist eveneens dagelijks welke tennissers in actie komen, al dient elk teamlid minstens één keer in actie te komen.....
Het doel van het toernooi is om dertien punten te behalen als team.....
Op speeldag één zijn gewonnen wedstrijden één punt waard, op dag twee twee punten en op dag drie drie punten.... Dagelijks worden drie enkelspelpartijen en één dubbelspelpartij afgewerkt.....
Er valt dus nogal wat te kijken...


En ik hoor Willem maar roepen en schreeuwen op de achtergrond....
Bij elke decibel overschrijdende schreeuw kijk ik om....
Dan moet het wel heel spannend of goed zijn....
Ik zit zelf namelijk maar weer eens achter mijn pc....
Die eerste zes weken na een zomervakantie zijn namelijk moordend....
Enfin ik schreef er gisteren al wat over....
Maar vandaag probeer ik mijn knagend schuldgevoel te verhelpen....
Ik ben bezig voor mijn LC functie...ofwel taalcoördinator...
Daar word ik notabene extra voor betaald maar oh wee wat schiet dat werk er toch vaak bij in tegenover al dat werk dat je ook voor de klas te doen hebt....
Vandaag verdiep ik me in kwaliteitskaarten....
Daar zijn inspecteurs namelijk hartstikke blij mee....

Maar dan komt er weer zo'n


schreeuw...."kijk eens wat een toverbal"....
En dan kijk ik maar weer naar die voortreffelijke backhand, forehand, dropshot (ik drink hem liever dan dat ik hem zie overigens) of bal met effect....

Ach, en af en toe zat ik eens in het zonnetje met een bakkie koffie....
Zag de blauwe lucht verdwijnen en de grijze lucht komen...
Dan waagde ik eens een gokje of er regen uit zou komen....
Maar gokken is niet mijn ding....
En trouwens het bleef toch droog zei mijn buienradar....

Ik haakte eens een steekje, breide eens een steekje en zette weer nieuwe steken op....


Gaf mijn haar maar weer eens een kleurenboost....en voelde weer de heimwee naar die dikke bos haar van vroeger....
"Kind", zei mijn moeder altijd, die zelf haar haar elke week liet watergolven bij een poep chique kapper, "rotzooi niet teveel met je haar, daar krijg je later spijt van"....
En zoals zo vaak kreeg mijn moeder ook nu weer eens gelijk....
Ze kan het me alleen niet meer onder m'n neus wrijven....

Ik kookte maar weer eens ouderwets...

Gewoon bietjes, aardappels en een flink stuk casseler rib....(smaakt als beenham)....
Soms kan je daar ineens behoefte aan hebben na al te veel exotisch gekokkerel....

En zo sukkelde de zondag voorbij....
Even op adem komen voor de volgende a-ritmische week begint....
Dinsdag ouderavond, woensdag studiedag....en tussendoor een

PowerPoint maken voor de dominee van volgende week (ja hij heeft de liturgie eindelijk opgestuurd)....dus alles staat hier weer mooi op z'n kop de komende dagen en avonden...

Je zou toch zo langzamerhand al naar een herfstvakantie verlangen....
Maar tja...bij die gedachte voel ik me dan meteen weer zo'n verwend onderwijsnest.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten