dinsdag 6 september 2022

6 september 2022


Dag van:
En voor je het weet is het alweer gewoon....dat werken....
Hadden we vakantie dan...????
Ja ooit.....

Om kwart over zeven zeg ik Willem weer goedendag en sla de deur achter me dicht.....
"Moet dat nou zo hard?".....hoor ik dwars door de deur heen....
-Doet de wind- roep ik er maar tegenaan...

Het vannacht gevallen en nu nog

dreigende buitje heeft de natuur buiten een zweem van geuren meegegeven....
Ik sta even stil om het op te snuiven...
De lavendel uit mijn eigen tuin...weer ademend gras....het uitzettend hout.....het ontstofte blad....
En van sommige stenen muren van huizen en daken, en van ons bruggetje naast het huis slaat damp af....
Ochtend genietend stap ik in mijn Peugeottertje.....en waag me maar weer een weg door stinkende uitlaatgassen....
Voorzichtigheid op de weg geboden nu....
Meestal wordt door de regen het wegdek glad van de olie die erop gelekt is....
En aangezien wij in de wijk een heuse Tarzanbocht kennen is dat dubbel opgepast.....

Geen last van verblindende ochtendzon...wel afgeleid door prachtig  gevormde donker grijze dreigende wolken die slechts dreigen hoor, want er komt echt niks meer uit....


Och fijn....zeer vroege brandoefening cq controle....
De branddeuren in school zitten nog dicht....
Och fijn.......lekkage in de klas....
Heb je dan eindelijk eens een regenbui dan achtervolgt deze je tot binnen de vier muren van je lokaal toe....
Technische dienst maar even inlichten en een teiltje eronder.....drup drup drup....
Dat krijg je met al die dakwerkzaamheden....
Isolatie, ventilatie, zonnepanelen....noem ze maar regenpanelen......

Alles in het teken van de gevallen regen want ook de kleuters druppelen een voor een binnen....
De meeste hebben van gisteren nog onthouden dat ze eerst netjes hun tas moeten uitpakken en ophangen....
Dat kun je natuurlijk de kleuters zelf toedichten dat ze zo clever zijn maar.......ik vind dat wij samen als klassenteam toch ook behoorlijk duidelijk geweest zijn dan met onze uitleg....oh zo....

Zo'n eerste week zit altijd vol met beginners perikelen....
Ook vandaag natuurlijk....
Zit je net goed en wel in de kring....komt de orthopedische dienst binnen...
Och ja, controleren of kinderen wel goed zitten en de juiste tafel en stoel hebben....
Hup, maar weer uit de kring, aan die tafels en de verhuizing van tafels en stoeltjes kan beginnen....
En de kleuters......euh, deze groep kleuters....???????
Ha ha......ze pakken een bak poppetjes en spelen rustig hun spel tot ze aan de beurt zijn.....
Ooooooh laat dit een voorteken voor de rest van het jaar zijn aub....

Maar goed.....dan weer terug in de kring...
SoVa training lesje, dankjewel alsjeblieft zeggen...wanneer en waarom.....
Ze genieten ervan....een heel leuk liedje over de twee beleefdheidsvormen....en een gekke juf die hen steeds haar

koffiekopje geeft en dan alsjeblieft zegt....
Nou dan wil je wel snel dankjewel leren zeggen....en alsjeblieft als je het kopje teruggeeft natuurlijk....

We spelen lekker veel buiten maar we puzzelen vandaag ook...
Verbazingsmoment twee....
Nog maar 1 kleuter die insteek puzzels maakt en de rest gaat van 6 tot 100 stukjes.....
Ik bedoel maar....kleuters hè....!!!!!!
Zou dit ook wat beloven voor de toekomst...????

En toch achtervolgt me steeds dat gevoel van gisteren en die vervelende mislukking om booking.com te contacten....
Ik verricht dus nog wat administratieve handelingen na schooltijd maar snel dan maar huis om opnieuw een telefonische poging te wagen naar die booking site.....
En zowaar.....na ruim een half uur in de wachtrij, krijg ik een dame aan de telefoon....
Je hoort aan haar stem dat ze de stekels al recht overeind heeft staan om een volgende zeurende en klagende cliënt van repliek te dienen....
Maar dat zal ik dan eens even snel veranderen...slijm....slijm....
Ik vertel haar van voor naar achter uit wat er gebeurd is maaaaaaaar....vertel ook dat ik snap dat het nog heel druk is en dat het ook nog eens zo warm is buiten....en dat foutjes maken menselijk is....ik snap dat best wel.....sliiiiiijjjjjjm.......
Ze ontdooit....(hoe is het mogelijk dat ze dat met die hitte nog niet was)....
En als ik haar dan ook nog eens een lieve schat noem als ze zegt dat ze het gaat uitzoeken en ik maar even aan de lijn wil blijven, begint ze te lachen en zegt vrolijk "ik ben zo bij u terug hoor en zorg dat u op vakantie kunt"....


Enfin....muziekje in m'n oor.....
Nog steeds een muziekje....
En weer hetzelfde deuntje....
Maar daar is ze dan weer....
Of ze in de tussentijd zelf even naar Griekenland is geweest vraag ik lachend....
Ja, ik heb even van uw hotelkamer gebruik gemaakt grapt ze terug....
Ja, ze ziet ook dat ik alles al betaald heb....goh wat vervelend....maar ze moet nog even verder zoeken want het is nogal ingewikkeld....
Het lijkt erop alsof de vliegmaatschappij iets onderbroken heeft....
Of ik de printscreen kan mailen...
Ja hallo, dat heb ik al gedaan maar krijg jullie mail terug...
Ze zal me even persoonlijk mailen en als ik dan reply dan komt het goed...
Dan zal iemand anders van een andere afdeling het overnemen...
Jammer....ik mocht deze Noëlle wel....die me verzekerd dat écht alles goed komt....
Waarop ik haar verzeker dat ik dan tijdens de vlucht heel erg aan haar zal denken boven in de lucht....
En dan bedankt ze me notabene voor het gezelligste gesprek van de dag....
Ze had een van mijn kleuters kunnen zijn....!!!!
En ik bedank haar voor haar moeite...

Een kwartier later gaat de telefoon....
Raar nummer maar gezien de reis perikelen neem ik toch maar op....
Goed gedaan....het is Charles van booking.com.....
Wederom met veel excuses en ik krijg absoluut mijn geld terug want........de vlucht gaat dus niet door....
Dan heb ik ook niks aan het hotel vertel ik hem....
Neeeeeeee....jaaaaaaa....hij heeft een nummer waarmee hij me zal doorverbinden....
Ook hem bedank ik....en vertrek weer naar de muzieklijn....
Muziekje...
Muziekje....
Muziekje....
Klik....weg ben ik.... verbinding verbroken...
Wel verdorie......
Ik bel het nummer dat mij zojuist belde...
De Nederlandse afdeling is gesloten maar de Engelse doet het 24 uur per dag....
Dan mijn Engels maar opfrissen....
Na twee muziek deuntjes krijg ik een zacht Engels sprekend meisje aan de telefoon....
Nou daar gaan we.....in het Engels....
Wat is nou toch streepje, maar niet laag liggend streepje, in het Engels...????
Ze lijkt me te begrijpen en gaat het uitzoeken....
Muziekje.....
Muziekje.....
Muziekje......
Disconnected.....

Nou kan ik twee dingen doen.....misschien

wel drie....
Heeeeeeeeeeel boos worden en stenen door de ruiten van het Amsterdamse kantoorgebouw van booking.com smijten....
Morgen terugbellen en dus nog een dag rondlopen met een rot gevoel.....of ik vertrouw erop dat het geld terugkomt (het woordje ABSOLUUT komt toch betrouwbaar over)...en ik boek opnieuw een vlucht maar dan rechtstreeks bij Ryanair....
Als ik Willems "ik zit bij de pakken neer en zie het niet meer zitten" gezicht zie, besluit ik tot het laatste....
Ik vertrouw mensen graag.....
En dus boek ik maar weer de vlucht....
Met als gevolg dat ik, jawel, direct een bevestiging ofwel confirmation in de mail krijg.....
Tja....en als ik dan Willems blijde opgeluchte gezicht zie dan kan ik ook niet anders dan er maar gewoon in geloven dat alles wel goed komt.....

Einde dinsdag......







Geen opmerkingen:

Een reactie posten