vrijdag 16 oktober 2020

16 oktober 2020

 Dag van:

Allemensen wat zijn er veel mensen/ kinderen in mijn vrienden- familie- kennissenkring jarig vandaag.....
Ik blijf vanmorgen felicitaties sturen... wel acht....

Ik ben zo'n mens met de idiote gewoonte om altijd negen maanden terug te tellen vanaf de verjaardag...
Nooit gedaan jullie...?
Moet je eens doen bij het Koningshuis...
Die van Beatrix zijn zo goed als allemaal in Lech verwekt...

Zelf weet ik mijn exacte dag der verwekking...
Mijn moeder kende mijn vader nog maar net...
Op zijn verjaardag aten ze een feestsorbet in hotel des Indes in Den Haag...

Die avond... enfin....
Ik was achteraf niet helemaal gewenst...
Maar ik kwam wel....
Ik ben niet echt dol op ijs eigenijk, maar zo heel af en toe... als ik er dan echt zijn in heb,  zo'n sorbet .... zo'n ouderwetse met spuitwater.. nou vooruit... dat wel....

Deze jarigen van vandaag zijn kerstvakantie verwekkingen...
Er wordt wat afgeknuffeld zo'n kerstvakantie...
Maar gek genoeg geven de statistieken aan dat in oktober niet veel baby's worden geboren...
November is de baby maand... 
Och natuurlijk... de carnaval baby's...
Maart is ook zo'n baby boom maand... de zomervakantie baby's....
Zwoele zomeravond... ondergaande zon.. en dan...
Na het wijntje het bekende refreintje....


En op dit moment zijn er 4 baby's in mijn kringetje die binnenkort geboren moeten worden...
Juist... corona baby's....

Van.... die statistieken weten trouwens veel van ons paargedrag....

De minste baby's worden op zondag geboren... de meeste op vrijdag...
Grappig... ik ben ook een vrijdagskind.... vrijdag de dertiende.... dat dan weer wel....
Februari baby's zijn er bijna niet...
Mijn wc kalender is die maand ook betrekkelijk leeg... 
Terwijl je toch zou zeggen dat de meimaand de uitgesproken maand is om te paren...
In mei leggen alle vogeltjes een ei...
Zoogdier de mens dus duidelijk niet....

Van.... nu het tijdstip nog...
De meeste baby's worden in de nacht geboren... om precies te zijn.. de meeste rond 4.00 uur 's nachts....
Dat is een evolutionaire kwestie...
De biologische klok van de vrouw heeft aan niet te bevallen op de meeste hectische momenten van een dag... (Je zal maar adhd hebben....)

Maar het heeft nog een reden waarom bevallen op het rustigste tijdstip van de dag plaatsvindt....
Het weeën opwekkende hormoon heet oxytocine ....
Als je druk bent of je druk voelt dan maak je juist adrenaline aan....
En adrenaline laat vriendje oxytocine dan lekker niet door....

Enfin... wat er uit breien van babykleertjes al niet voor komt...
Breinaalden wijsheid....


Van.... Willem doet de tuin...
Dat heeft hij zich voorgenomen en dus doet hij dat...
Ondanks zijn pensioen heeft hij nog aardig wat discipline behouden...
Maar duh... dat is zijn discipline..... IK heb vakantie...
Ik heb andere plannen...
Dus ga ik op zoek naar een organizer box voor al mijn breispullen...
Ik word gek van al die mandjes en bakjes en etui's....
En ik ga op kaarsjes jacht....

Daar krijg ik spijt van....
Ik kom thuis...
"Kijk eens Wampie hoe mooi de tuin is geworden"....
En inderdaad.... wilgen geknot..... de heg moet morgen.... maar wel weer onkruid gewied...
Alleen.... hé waar is de braam....?
Waar is de druif....?
"Oh ik dacht dat dat onkruid was denk ik... de bladeren waren zo gespikkeld (mijn druif)..... en die andere daar zaten stekels aan....(mijn braam dus).....
Oeps....
Was ik nu maar thuis gebleven...
En ik ren naar mijn mini mini mini pruimenboompje...
Pfieuw... die staat nog... maar goed,  die stond ook  verscholen onder de klimop nou....

Die dus ook hoognodig gesnoeid moet worden Willem... maar dan blijf ik er wel bij....

Van.... pakketje is binnen.... de stofzuiger....
Voor de trouwe lezers... JA ALWEER EEN STOFZUIGER....
Willem verslindt die dingen....
Drie stofzuigers geleden trok hij de slang stuk... niet meer te krijgen...
Twee stofzuigers geleden trok hij de houder van zak en het compartiment stuk.....
Een stofzuiger geleden brak hij met grof geweld om de stang te draaien, de borstel en stang stuk....

Bij de vorige stofzuiger (net vier maanden oud)... een zakloze stofzuiger .....heeft hij van de week het interne filter onder de kraan gehouden.... compleet aan gruzelementen en niet meer te vervangen....
Wie houdt nou ook een papieren filter onder de kraan...???

Vorige week kreeg ik een mailtje met iets van Primeday  bij Amazon...
Bij zulke dingen moet ik altijd mijn zoon raadplegen...
Dat is een soort Black friday mam, maar dan online....
Oké.... daar hoef ik dus niks mee...
Totdat ik vier uur voor sluiting van die day ineens aan onze stofzuiger denk....
En wauw... een Rowenta... ook zakloos....
Al zegt dat, als dat in Willems handen komt, natuurlijk niks...
Maar goed... een ding van bijna 100 euro nu voor 41.....
Weet je wat nu zo leuk is...
Het pakket is binnen... en staat op tafel....(Ja die tafel die opgeruimd was en waar geen rotzooi meer op mocht).....
En daar staat hij nog... Willem durft hem niet uit te pakken....
Zou hij nu een stofzuiger trauma hebben opgelopen....?


2 opmerkingen: