woensdag 7 oktober 2020

7 oktober 2020

Dag van:
 

Dat is toch wel even anders je ochtend beginnen nu Willem er niet is.....
Honden uitlaten... honden eten geven.... de katten natuurlijk ook.... en dan pas zelf aan de koffie....
Dan nog het hele lijstje van Willem afwerken....
Water in de bakken.... check....
Kruk op de bank... check....
Oud papier bak op het aandacht... check...
Gereedschapskist op het kapotte stuk zeil... check....
Babs in de hal... check...
Stoel voor de deur... check....
Sleutel extra omdraaien... check...
En dan pas denken 'heb ik alles bij me?'..... euh... check....

Van.... een ochtendje les....
Eerst checken of mijn assistente niet toevallig ook die vreselijke grote teen spin, waarvan ze me gister een foto stuurde toen hij op haar muur zat, in de tas heeft zitten....
Gelukkig de spin zit nog achter haar kastje thuis....

Nog steeds zieken dus lege tafeltjes en stoeltjes...
Gezellig Dikkie Dik voorlezen maar met een knuffel poes die echt limonade omgooit zoals in het verhaaltje...

Ze hangen aan je lippen....

Een leerling uit een andere klas die eeeeeeeeven een knuffel komt bakken want dan kan hij weer verder....

De klas omtoveren tot speeltuin....
En de ochtend zit er alweer op....

Van... nee, mijn dag niet...
Wat te denken van nog een te volgen online studie vanmiddag en vanavond...
Eerst maar eens snel en koptelefoon met microfoon kopen...
De vorige heeft het begeven....
Ook maar een boekje voor die lieve epilepsie deskundige die afscheid neemt...
Och dat had volgende week pas gehoeven...
Nou ja... dan heb ik het maar alvast in huis....
Dan snel een bucket kibbeling....
Hoeft Willem niet zoveel te kopen straks...


Van... Willem is al thuis geweest zie ik....
Dan was hij vroeger thuis dan ik vanmorgen dacht toen ik zijn WhatsApp tijd op 4.07 uur zag staan...
Nu gauw de nieuwe koptelefoon installeren en klaar zitten...
Ik heb nog net tijd om een kop gember thee voor jezelf te maken....

Tweede deel over alertheid...
Hoe hou je jezelf bij de les...
Eigenijk natuurlijk hoe houdt een leerling zichzelf alert om bij de les te blijven maar voor mij geldt nu even het eerste....
Je leert gedrag zo wel nóg beter begrijpen...
Die wiebelkontjes wiebelen niet voor niks...
Die proberen zo alert te blijven....
Ze zijn dus soms irritant met een reden...
En wie de reden kent verliest zijn irritatie...

Van... eindelijk weer Willem over de vloer...
Hij wil zijn verhaal kwijt maar zal toch even moeten wachten tot ik pauze heb...
Bij de kibbeling maaltijd dus...

Van... negen uur...

Samen '10 jaar later' kijken...
Docu van de zoon Van Anthonie Kamerling over de zoektocht naar zijn vader na diens dood...
We konden hem maandag niet bekijken maar lang leve de opname functie op de tv...

Nou kun je denken dat een documentaire pas één documentaire is als er veel diepgang in zit...
Maar niets blijkt weer eens minder waar...
Dit is een document van een zoon voor zijn vader... een zoon van 21....
En vanuit die leeftijd moet je deze docu bekijken...
Oprechter kan bijna niet...
Een zoon die flarden leven samen raapt....
De ogen van een zoon van 21
En zo bekeken we het ook...
Prachtig...!!

De ogen vallen dicht...
Het was een lange dag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten