donderdag 8 oktober 2020

8 oktober 2020

Dag van:
 

Mijn allereerste vriendje is vandaag jarig...
Zal er ooit een jaar komen dat ik dat vergeet...?
Die eerste vlinders in je buik.... de eerste kus...
Neeeeeej..... je eerste liefde vergeet je denk ik nooit...
Gefeliciteerd Rob....!

Van... had ik gisteren die lastige avond opleiding met die moeilijke woorden; re afferent en ex afferent...
(Iets wat je overkomt of hetzelfde iets dat je zelf veroorzaakt dat toch anders binnenkomt)....
Vanmorgen herken ik het en weet ik zeker dat ik het nu niet meer vergeet...
Willem loopt beneden te klossen op zijn Zweedse klompen... bonk bonk bonk....
Ik kom op mijn gehakte laarsjes de trap af.... bonk bonk bonk....
"Oh dat vreselijke gebonk van jouw laarsjes".... krijt Willem....
Nee jouw klompen zijn zachtjes... bek ik terug...
Hij kijkt me aan en we schieten in de lach....
Veroorzaakt Willem het geluid zelf dan is het oké...
Overkomt het geluid heb als externe prikkel... dan klinkt het veel gevoeliger....
Een mooier voorbeeld kon ik niet cadeau krijgen....

Van.... gestaag loopt de klas weer vol....

Wat ziek was, wordt ook weer beter...
Rust maakt plaats voor drukte.....
Lege stoelen vullen zich weer...
Het is weer dringen, schikken en schuiven in de kring....
Speelgoed moet nóg meer gedeeld worden...

Blij met alle extra handen in de klas, ben ik toch vooral druk vandaag met verdelen van taken en aansturen van ondersteuners...
Daarnaast wil ik toch ook graag mijn eigen aandeel in begeleiden en lesgeven behouden.....

Horen we dat goed...?
Zei die niet pratende kleuter daar nou Wammie.....?
We horen het goed......
Zes weken verder en een mijlpaaltje te vieren....

"Wampie mag ik een knuffel?".....
Mijn twee dagelijkse knuffelhalers uit de andere klas komen binnen stuiven....
Oh oh oh, zeg ik.... hoe moet dat nou toch als ik eens ziek ben....
Ze schrikken bij de gedachte... maar dan herpakt eentje zich snel....
"Dan komen wij jou wel knuffelen hoor!".....

Van..... laat thuiskomen maar in een door Willem schoongemaakt huis....
Daar heeft hij mij dan wel gedurende de hele dag telkens van op de hoogte gehouden hoor...
Hoe goed hij bezig was...
"Ik heb nu gestoft "...
"Ik heb net de hele bovenverdieping gezogen"....
"De vensterbanken zijn ook schoon"...
Enz. Enz.....

We eten op verzoek alwéér hete bliksem ....
Babeth zelfs twee borden...

En we kijken 'de vooravond'....
Jesse Klaver vertelt over zijn nieuwe plannen.... noem het verkiezingsstunt.....
Elke miljonair gaat 2% met belasting betalen en van dat geld geven we elke 18 jarige 10.000 euro.....
Ik kijk Willem aan....
Ik knijp mezelf eens...
Zou hij dit nu echt menen...?
Hij praat over ongelijke verdeeldheid in Nederland....
Ik weet niet hoor... maar zo goed als elke 18 jarige die ik ken, zit strak in de kleding.... is bezig met rijlessen... en heeft een studielening....
Er wonen er een aantal op kamers.... ze hebben bijbaantjes....
En de enkele die het slecht heeft woont thuis in wat voor gezinssituatie dan ook.... maar onder erbarmelijke toestanden.... waar werkstijl die 10 mille van pas zou komen.... voor de hele familie....
Een achttien jarige viert feest.... gaat uit.... en gaan zelfs op jongeren vakanties....
Waar denkt onze Jesse dat de 10 mille naartoe gaat....?
Studeren zegt hij.....
Kweetniethoor maar.... uit welk tijdperk van voor dat stenen, komt deze Jesse....?


Ook de gasten aan tafel kunnen niet helemaal geloven wat ze zojuist gehoord hebben....
Een toch niet domme politicus denk je dan...
Maar dit......!!!!!
10.000 euro voor elke 18 jarige....
Je klomp zou ervan breken....

Van.... gedesillusioneerde Willem als hij erachter komt dat 'de beste zangers' niet doorgaat....
Het wordt dus de Televizier ring.... Waarin zelfs 'de beste zangers' nog niet eens een ring wint....
Ik begin me na al die jaren trouwens nu wel af te vragen wanneer die Televizierring nu eindelijk eens zijn eigen ring gaat winnen....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten