woensdag 28 oktober 2020

28 oktober 2020

Dag van:

Soms hè.... dan heb je van die momenten... dat je denkt dat je alleen op de wereld bent....
Dat de hele wereld alleen voor en van jou is....
En dat je dan dus met een klap weer met beide benen op de grond komt....
Vanmorgen had ik dat dus....
Ik rij naar school.... het heeft even ervoor enorm geregend....
De donkere lucht drijft weg....
Nieuwe lucht komt op...
Zo mooi...zooooooooo mooi....
Zoveel kleuren door elkaar....
Oh ik moet echt ook op de weg letten want ik zit stilletjes in de auto zo enorm te genieten van dat moois dat ik met mezelf in mijn autootje beleef....

Deze lucht is mijn lucht... laat de andere auto's maar razen... eraan voorbij rijden...
Stilletjes geniet ik in mijn eentje...

Duh... tot de presentatrice op de radio in vervoering door haar microfoon roept  "moeten jullie eens naar buiten kijken... de lucht is zo prachtig"....
Weg momentje ik en mezelf...
De lucht is niet meer alleen mijn lucht....
Ineens is dat prachtig schouwspel van iedereen....
Hoe kon ik ook denken dat ik de enige was die in dit universum onder zo'n lucht doorreed....

Van.... ontwikkeling van het geweten....
" Juf waarom moeten de paddenstoelen weg?"....
Anders eet S. ze op ... en dan wordt hij ziek....

Leerling: maar dan zegt kabouter Langbaard 'moet dat stoeltje weer kapot... Spillebeen kijk uit' (uit: op een grote paddenstoel)....
Ik: ach... als Langbaard dat zegt geef je de juf maar de schuld...
Leerling: Ja dat is wel eerlijk ja....

Van.... eindelijk weer rust in de klas....
Nieuwe klassen inrichting... het werkt...
Vijf man personeel op 10 kinderen....
Vanmorgen afgesproken dat beweging beweging veroorzaakt dus we blijven zoveel mogelijk op onze plek...
Observatie orthopedagoog.... dat is 6 volwassenen...
Observatie collega's andere school.... dat is 10 volwassenen...
En ik maar denken dat ik net alles op orde had...
Dat HAD ik ook....

Van.... ontwikkelingsdenken...
"Juf... hij eet brood en geen pap...." (sondevoeding leerling die nu vast voedsel mag sinds vandaag)
Ik: Ja dat klopt.... hij mag nu brood eten...

Leerling loopt naar zijn klasgenoot toe: "fijn hè... je bent nu geen baby meer "....
Tja... zo kun je het ook bekijken....

Van... studie vanmiddag en vanavond...
Over alertheidsfases....
En ik die mijn best doe bij de les te blijven na een drukke dag....
Hevig mijn best doende mijn informatie prikkelverwerking te vinden....
En mijn breiwerk er maar bij pak.... buiten de camera natuurlijk....
Maar het helpt wel....

Van.... als ik online studie heb, zorgt Willem voor het eten...
Laat me raden Willem....
En half uur later heb ik pauze...
Willem komt triomfantelijk aan met.... een loempia...
"Zelf gekookt bij de Chinees..."
Ja, ja... en ik ben gekke Henkie...

Van.... nog even doorzetten....
Nog anderhalf uur alert blijven...
Even bij jezelf en die leerling nagaan hoe groot je window of tolerance is....

Maar beter nog... kijken wat we eraan kunnen doen....
Hoe wordt dat gevoel versterkt... en hoe dempen we het....

Einde studieavond....
Einde van deze module...
Nu drie modules gehad...
Niet de laatste....

Een jaar verder en de basis is gelegd...
Nog anderhalf jaar studie te gaan...
Zou dat al die tijd online blijven...?
En hup... de gedachte zijn weer bij corona....

Van... wat een dag weer....
Ik denk dat ik maar eens in alertheidsfase 1 ga belanden...
Oh... welke dat is...?
Nou gewoon... slapen dus...!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten