zondag 25 oktober 2020

25 oktober 2020

 Dag van:

Ik had het mezelf zo beloofd....'deze vakantie ga ik de kleerkast weer van zomer inhoud naar winter inhoud transformeren'...
Het kwam er maar niet van...
En één ding weet ik zeker... de komende acht werkweken tot de kerstvakantie komt daar ook niks van....
Ach, dacht ik nog, dan zondag maar...
Heeeeeeeeelemaal vergeten dus dat we visite kregen tot Willem me daar gister aan herinnerde....
Balen als een stekker dus....

Van... maar er gloort licht aan de horizon als ik hoor dat Sjouke Gerrit en zijn kinderen pas begin van de middag arriveren....
Bingo....!!!!!

Willem naar de kerk.... ophoepelen...
Ik de kasten in...
Dan maar vroeg opstaan...
En wat heet vroeg als net de wintertijd is ingegaan....

Van..."Maar je houdt toch wel de honden in de gaten hè?!"....
Nou euh.... ik zal het proberen... maar ik ben niet van plan om steeds naar beneden te lopen...
Dag Willem.... wegwezen nou....
Boem.... deur dicht..... RUST!!!!!!

Van... drie uurtjes werkte ik stief door....
Wat kan weg.... wat blijft... wat combineer ik waarmee...
Weg die prikwollen trui...
Nee... vestjes nooit weggooien... al heb je er dertig.....
Al een jaar niet aan gehad... weg ermee...
Trui met col.... ik draag nooit een col... 
Waarom heb ik hem ooit gekocht....?
Weg ermee.... of nee... ja toch...euh... even passen dan toch maar... oei kleur staat wel leuk.... goed te combineren ook....

Toch maar niet weg dan... die col sloop ik er nog wel af....
(Waarschijnlijk kom ik de trui in het voorjaar weer tegen om tot de conclusie te komen dat die alsnog weg kan hoor)....

Willem thuis...."Wampieeeeeeeeee"...
Daar gaan we weer....
"Ben je nou nog bezig, de visite komt zo?"....
Mankeer je wat aan je handjes...?
Kan je zelf geen koffie zetten straks...?
Of nu....!!!

Van... de visite... Sjoerd stormt binnen... op de honden af...
Marit is iets behoudender....
Sjouke Gerrit is als altijd.... goedlachs... en lief....
En kijk aan.... Willem zet koffie... Willem snijdt de appeltaart aan....

Hij kan het wel.....!

Van.... een gezellige middag.... met goed gesprekken en kinderwijsheid.... en een naar einde...
Ze zijn nog niet naar huis of ik krijg bericht van mijn zus...."goed dat jullie gister niet geweest zijn"....
Haar dochter... mijn lieve nichtje... positief getest....
Elk uur een beetje zieker....
Maar ze is jong gelukkig.... ze komt er wel weer bovenop.....
Nu alleen duimen dat mijn zus het niet heeft....
Corona corona wat baar je ons toch een zorgen.....
Laat het alsjeblieft snel dinsdag zijn...
En laten Mark en Hugo Nederland maar dichtgooien....
Hoe erg ook.....

Vanmorgen was op Jacobine Geel een ontzettend aangrijpend en indrukwekkend interview met ene Edith Eger....

Een Joodse psychologe van 93 die op haar 16e in Auschwitz terecht kwam... haar moeder verloor en samen met haar zus moest dansen voor dokter Mengele....
Zij zegt.... we moeten dit niet als een probleem zien maar als een transitie...
(Je hebt immers altijd een keuze... slachtoffer zijn of juist........)
Je kan in het negatieve blijven hangen maar je kunt er ook iets positiefs uithalen....
Nu is de kans om je leven anders te leiden.... ik plaats van te gaan zitten lijden....

Zo heeft ze het ook over de keuzes vluchten of vechten....
-Maar in Auschwitz viel niks te vluchten.... dat werd je dood....
Er viel niks te vechten... dat werd immers ook je dood...-

-De bewakers die waren pas zielig... 

Jonge mensen die mensen moesten vergassen, in ovens moesten gooien,  of in een massagraf....
Zij hebben eeuwig wroeging/ schuldgevoel en worden achtervolgd door hun geweten...-
Jeetje dat noem ik nog eens het ultieme omdenken.....

Nog zo'n mooie uitspraak...
Edith ziet het leven als één dag.....
Stel je voor dat je leeft vanuit de gedachte dat het leven uit één dag bestaat... hoe mooi is dat....

Je moet angst en verdriet beleven niet om wat zou kunnen of om dat wat er niet was of ik wat had kunnen gebeuren... maar om wat er is... om wat er is gebeurd....

Van... enfin... het stikt van de prachtige gedachten en uitspraken... kijk zelf maar...
Zéér aan te bevelen.....


Van... de dag zit erop...
De herfstvakantie zit erop....
Morgen weer aan de noeste arbeid...
Dat worden weer heel andere blogs...
Zonder al te veel Willem anekdotes....
Maar ik hou jullie op de hoogte van óók zijn ontwikkelingen hoor....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten