vrijdag 23 oktober 2020

23 oktober 2020

Dag van:

Ik heb me toch geslapen.... GESLAPEN...!!!!!
Heerlijk....
De deskundigen hebben dus echt wel gelijk... de uren voor middernacht tellen dubbel...
Honderdduizend keer vraag ik me af hoe een mens toch in slaap komt...
Dat je zo van het een op het andere moment ineens in een andere wereld bent....
Maar ik ben erachter...
We hebben een schakelaar...
Een neurotransmitter schakelaar....
En we hebben een stofje....hypocretine....
En die hebben iets met elkaar...

Verdorie ik volg er net op internet en college over van 10 minuten en ben nu de rest al kwijt....
Iets over een slaapcyclus.... licht slaap, diepe slaap, remslaap ofwel droomslaap ... cyclus van zo'n anderhalf uur... en dat een paar keer per nacht....

Je bent in je remslaap notabene ook actiever dan overdag....
Nou ja... je hersenen dan....
Je hersenen slapen niet.... daar hebben ze geen tijd voor....

Maar die hypocretine zorgt dat je slaap geremd wordt overdag maar actief wordt als het avond is zodat je in slaap kan vallen...
En dat gebeurt echt heus als een schakelaar die om gaat...
Luister maar....

Kort stukje van 10 minuten maar toch leuk om te weten....
Of om je zaterdag mee te beginnen...


Van.... maar ik ben dus wakker na een goede nacht slaap....
Dit keer zonder narcoleptische bij verschijnselen....
Oh echt hè... zo aan het eind van de dag nog een vergadering... ik herkende me direct in het verhaal...
Ik zal nooit meer zeggen dat het aan een saaie spreker ligt.... het ligt aan mijn neurotransmitter.... en aan mijn hypocretine.... hihi.....

Van... het is maar goed dat ik vroeg wakker ben want ik moet aan de slag...
Veel te doen vandaag wat moet ......plus vast en zeker dát wat mijn lieve levensgezel nog meer voor me in petto heeft...
Ik ben toch van origine toch heus een leiders tipje maar met zo'n partner in de buurt schijn ik ook behoorlijk volgzaam te worden...
Is maar goed ook wil je het een beetje met hem uithouden...

Eerst maar eens mijn derde essay voor de studie...

Ontwikkelingsdenken een communicatie achter de rug... nu is alertheid aan de beurt...
Ben ik re afferent (de bestuurder) of ex afferent (de bijrijder).....
Moeten mijn zintuiglijke prikkels gedempt of gepept worden....?
En hoe STIM ik...?
Oftewel hoe en waarmee beïnvloed ik mijn zintuiglijke prikkel informatieverwerking om alert te blijven....
Ga d'r maar aan staan zeg ik zo....
En ja hoor.... terwijl Willem muziek gaat maken ergens in Loil.... ben ik zo vier uur verder eer ik de laatste gegevens van de alertheidsanalyse invul....
Het reflectieverslag is klaar...!

Van.... Willem komt in vrolijke stemming binnen maar als hij ziet dat mijn essay nog open staat op de computer is hij direct die stemming kwijt ...
'Ben je daar nou nog steeds mee bezig.... en mijn gedichtenbundel dan?'....


Willem troost je... daar ga ik nu mee aan de gang....
'En mijn Facebook hoe staat het daarmee?'....
App mijn kids even fijn zelf...
"Nee, dat moet jij doen... hij snapt wat ze het over hebben en ik niet"...
(Dit kan nog een leuke middag worden)....
Van muziekje op de achtergrond en heerlijk werken aan een essay naar doodse stilte ("Moet die muziek nou zo nodig aan?"), een geagiteerde man, gedoe om Facebook én zijn gedichtenbundel uitwerken....

Van... dus eerst maar Facebook regelen via de kinderen... en meteen gezellig videobellen met mijn jongste kleindochter....
Als dat Facebook lukt is hij tenminste even stil en druk bezig....
Maar zijn Facebook account is nog niet gered...
Zou hij dan met een nieuw account uit de brand geholpen zijn...?
En ja hoor... meneer wil een nieuw account....
Zo geschiedde..... maar niet zonder slag of stoot...
Wat we ook proberen het kan niet aan het oude gekoppeld worden naar via de nieuwe kan wel een klacht naar Facebook....
Hulde aan de kinderen....

Welk account wil je Willem.... hotmail of Gmail....?
"Wat zijn dat dan"....
Oh help.... Willem je hebt al Gmail en hotmail....
"Ja maar dat gebruik ik nooit"....
Dat hoeft ook niet Willem, we koppelen het alleen aan je Facebook....
"Maar ik doe er niks mee...."
Nee Willem sssssht nu even gewoon je codes door appen die je binnen krijgt....

Enfin lang heremijee verhaal kort houden...
Willem heeft weer Facebook...
In afwachting van het in ere herstellen van het oude, nu een nieuwe....
En hij gaat honden uitlaten...
Mooi zo... kan ik met de gedichten aan de gang...

Van... en dat was ook zo'n staaltje...
Ik moest er een boek van maken....
Dus maak ik trouw via Hema fotoboeken een mooi boek met zijn gedichten en foto's over zijn moeder tijdens het Alzheimer proces...
Hij is er zo blij mee....

"Nu moet je het wel uitprinten Wampie... dan kan het naar de uitgever"....
Uitprinten Willem.... dat kan niet.... het kan alleen via de Hema....
"Waarom kan dat niet... wat is dat voor flauwekul".... ik ga het ook niet uitleggen ook want een Willem zal dat nooit snappen....

Maar hij moet dus losse bladen hebben.  ..
In Word bestand....
Al dat werk voor niets.....
Al die foto's weer opzoeken....
Maar gelukkig wel de gedichten kunnen kopiëren/ plakken....
Drieënveertig stuks gedichten.....109 foto's.....
Heb ik het zo goed als klaar....
"Het voorwoord moet er nog in....."
Heb ik het voorwoord er eindelijk in... na alle tekst weer naar beneden gedaan te hebben en al de foto's weer op z'n plaats...
"De schilderijen van Lobke moeten er nog bij.... gewoon tussendoor.... op volgorde van emotie..."

Zeg Willem..... wil je met mijn chronologische emotie graadmeter misschien even rekening houden....
Maar goed... ik wroet de schilderijen ertussen.....
Klus geklaard...
En weet je wat.... haal jij nou maar loempia's....!
Ik doe niks meer....

"Wampie ik heb geen messenger meer...."
"Wampie ik krijg mijn profiel foto niet goed".....
"Wampie hoe krijg ik dit berichtje weg?".....
"Wampie moeten mijn contacten mijn oude account ook nog aanhouden?"....
"Oh verdorie ik kan niet inloggen... oh toch wel!".....
"Waarom geeft Facebook aan dat ik niet zoveel tegelijk mag uitnodigen?"....

HEEEEEEEEEEEEEEEELP.......!!!!
Mag ik morgen weer naar school alsjeblieft.....,!?!

Het is acht uur......
Ik zet 144 steken op mijn breipen.....
1,5,10,25......"Oh Wampie zal ik dat filmpje nu op Facebook zetten... van die piep ..... ".....60,75......
"Wampie wat moet ik bij dat filmpje zetten.....?"
Shit.... was het nou 83 of 84.....

Nu een aanzet voor dat moeilijke ajour patroon....
Twee samen breien, omslag overhaling, 4 recht omslag....."Wampie, kijk eens... dat koetje leeft nog..."...
(Willem kijkt dokter Pol)....
Één recht, dubbele overhaling, omslag...."Wampie kijk eens...yes... op Netflix en die over barbaren... dat wel jij niet zien hè.....?"....

Willem!!!!!!!! Ik wil helemaal niks zien en ik ben nu in de war..... kan ik alles weer uithalen.....


Enfin... ik lig in bed.... blog schrijven...
"Wampie... ik ben al een kwartier bezig om mijn avatar blond haar te geven maar ik zie niet waar...."
Nee ik ook niet.... zoek maar.....
Ik schrijf verder....
Hoofd om de deur....
"Wampie.... vind je me nog lief.......?"
En gek hè.... daar lig ik nou nog steeds over te piekeren.... en mijn hypocretinische neurotransmitter schakelaar wil maar niet om....hahahaha!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten