maandag 5 oktober 2020

5 oktober 2020

Dag van:

Vanmorgen ben ik het eerste beneden...
Kan niet zeggen dat ik een al te beste nacht gehad heb..
Zalig hoor die gado gado van gisteren maar die saté saus en kroepoek lagen behoorlijk zwaar op de maag...
Het wilde de maag niet uit ook...
En kon je dan een boer of wind laten.... dat zou de boel in maag behoorlijk (op)gelucht hebben.... maar niks van dat al...
Bij wakker worden... bij aankleden.... zelfs tijdens het tanden poetsen... bij het afdalen van de trap.... ik voel die saté saus en kroepoek omhoog komen....

Van... nee Willem heeft nergens last van... natúúrlijk niet... die heeft een maag als een olietanker....
Hij heeft zelfs nog nooooooooit zo lekker en diep geslapen....

Van... het is maar goed dat ik besloten heb een mondkapje te dragen vandaag op school....(tijdens de zogenoemde doorstroming dan)....
Ik heb een gevoel dat iedereen van mijn saté adem mee kan genieten als ik wat zeg...
En nee... ik hoef geen koffie... doe maar water...

Van... corona tijd... getestte en dus in quarantaine verkerend en ziek personeel.... 
Zieke kinderen (nee geen Covid 19) en dus maar een klas van zes vandaag....
Dat wordt nog eens extra aandacht geven vandaag...

En och ja... het is dag van de leraar vandaag....

Kijk nou... een hart gekregen.... van een oud leerling...
Er komt zelfs namens het bestuur een cadeautje....
Onze schoen zijn milieubewuste scholen....
Zonnepanelen... geen papierverspilling..... begin dit jaar een bamboe beker ook zoveel mogelijk plastic te voorkomen.... gescheiden afval... en vandaag komt daar zijn lunch doek bij...
Ja hoe noem je zo'n ding....
Zo'n doek met van binnen plastic (afbreekbaar natuurlijk) waar je je brood dan in kan bewaren in plaats van in een kunststof trommeltje....
Leuk en origineel gebaar...!!
Nu nog tijd hebben óm te eten....
Dat schiet er immers zeven van de tien keer bij in....
En daarbij... er komt bij mij nog steeds alleen maar saté saus naar boven....


Van.... kennismaken met de nieuwe stagiaire... verslagen versturen... overleg...
Wel een verrassend leuk overleg...
En eigenijk best ook nog een eye opener....
Het gaat onder andere over testen bij kinderen...
Hoe test je of ze echt inhoudelijk inzichtelijk iets begrepen hebben...?
Test je de actieve kennis of de passieve....
En oké... dan heb je getest... en ze vallen buiten de boot of hebben wat gemist... en dan.... 
Hebben we tegenwoordig nog tijd om overnieuw te beginnen.... te herhalen...?
Daar waar de methode aangeeft dat je binnen de gestelde tijd zo en zoveel aangeboden en aangeleerd moet hebben....
Het is immers; óf je zorgt dat ze het begrepen hebben maar blijft achter... óf je zorgt dat ze bijblijven maar niet als begrepen hebben....

Van... maar goed.. het is dus kwart voor zes als ik de

school verlaat en ik wil nog wel hete bliksem maken...
Al was het maar om die saté smaak weg te krijgen....
Zul je Willem straks weer horen als de stoel en kwartier minstens de oven in niet terwijl hij sterft van de honger...
Waarbij ik me dan afvraag 'hoe dan na die drie borden van gisteren'....

En ik krijg gelijk hoor...
Willem is trouwens wat dat betreft net een klein kind die op de achterbank van de auto zit bij z'n ouders op weg van Hengelo naar Amsterdam, en steeds maar vraagt 'hoe ver is het nog?'....'zijn we er al bijna'...'duurt het nog lang?'...


Van.... als ik Trump z'n kop achter het limousine ruitje zie applaudisseren om het volk dat langs de kant van de weg staat te bedanken... mag wat mij betreft ook de tv wel uit. .. voordat ik heus gemene donker gedachtes krijg....

Gelukkig dat Willem dus maar zijn versterker pakt een zijn fluitspel oefent....
Klanken om bij in te slapen....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten