vrijdag 23 oktober 2020

22 oktober 2020

 Dag van:
Bloed prikken... beloofd is beloofd....
Plas weer in het potje... en wat denk je...
Nee mevrouw u hoeft geen urine in te leveren....
Krijg nou wat...!!

Een vroege ochtendwandeling....
Een oud-leerling komt met haar papa samen met Willem de honden uitlaten....
Dat was haar wens.... en soms worden wensen hier dus waar gemaakt....

Dan begin ik maar aan het breien van een sokje...
En zo geschiedde....
Radio aan.... pennen in de hand.....
Aantal Covid patiënten fors gestegen hoor ik op de achtergrond...
Nou, ik zal je vertellen hoe snel dat nieuws op mijn voorgrond trad....
Het zal me toch niet waar zijn dat ik hier potjandorie 'saai' herfstvakantie zit te vieren..... een klungelige halfbakken lockdown zit te ondergaan om dat virus weer terug te dringen.... terwijl half Nederland zich er weer niet aan houdt een het niks oplost.....


Begin deze week spraken we iemand.....
Een zeer erudiet persoon met hoge functie en goede vriend...
Helemaal klaar is hij met Covid...
Hij komt zelf notabene uit de medische sector... een hoge ome zullen we maar zeggen...
En hij is er zo klaar mee, trouwens meer met het gedrag van mensen en maatregelnemers dat hij zonder pardon zei "je zou toch bijna naar een dictatuur verlangen"...
Oeps...!!!
Maar ik snap hem wel...
Ik zal straks met mijn vriendin gaan fun shoppen, maar een koppie koffie op een terras zit er niet in....
Ik ben hier vakantie aan het vieren, maar lekker een keer uit eten zit er niet in..
Omdat een stelletje klojo's zich niet aan de regels hebben gehouden....


En nu..... blijkt dat waarschijnlijk die maatregelen niet afdoende zijn ... wat iedereen al dacht....
En moeten er waarschijnlijk toch strengere maatregelen getroffen worden.... hup nog langer niks kunnen....
Door zo'n stelletje lapswansen.... die zich niet aan regeltjes houden....
Roepen dat het een complottheorie is of blaten dat het wel mee zal vallen....
Vingertjes wijzen alle kanten op behalve naar henzelf...

Ik word er zo moe van...
En velen met mij....
En natuurlijk moet je niet aan een dictatuur of politiestaat denken.... vreselijk.... maar ik snap die gedachtezijweg wel....
Doe gewoon wat je gezegd wordt..... en anders....

Van... enfin... stoom is eraf en ik brei dus lekker de slofjes in een door mij zo gewaardeerd democratisch vrij land.... weer verder...

Van... de wandeling was geslaagd... de honden

doodop.... en Willem zakt weer in zijn stoel kijkend naar een nog steeds Facebookloze mobiel....
Zijn geduld wordt op de proef gesteld....
Het is er thuis overigens wel gezelliger op geworden...
Willem is weer meer van onze wereld....

Van.... met vriendin fun shoppen....
Tja, wat moet je anders.... er is niet veel te doen...
En je zult altijd zien... als je gaat fun shoppen, slaag je zelden...
Tenminste ik... ik vind nooit wat voor de fun.... nog geen onderbroek zelfs...
We passen de wereld aan kleding...(waar ik toch al een hekel aan heb).... en Annet scoort twee spijkerbroeken, een legging en een hemdje....
Ik heb niks, nada, noppes....
Nou ja... oké... twee mondkapjes van de Hema, want die zitten zo lekker.... en een kussentje voor in de stoel van Willem... want oh zijn rug....
En een gezellig praatje in een breiwinkeltje.....


Dan ontdekken we een Turkse supermarkt...
Oh.... maar daar kan ik me wel uitleven...
Het is me dan ook geen klein supermarktje....
Jeetje wat een winkel....
Rij na rij sjok ik langs de schappen.... en verheerlijk mij....
Mijn karretje vult en vult zich...
Gretige Bertha.... dat zal je zuur komen te staan...

Ik sta bij de kassa....
Oeps, geen boodschappentas mee natuurlijk...
Dat wordt weer plastic...
Enneuh.... ik heb best veel.....
Enneuh.... mijn auto staat aan de geheel andere kant van het grote winkelcentrum...
Sufferd.....!!!!!
Enfin... fun shoppen werd pakezel winkelen....
Er was even weinig fun aan....
Vier tassen vol....
Blik feta... emmer joghurt...40 eieren.... dozen vol van die heerlijk spinazie/ feta taart... potten sinaasappel jam... en drie zakken fruit ... Turks brood.....etc....
Maar het staat uiteindelijk in de auto... en ik hijgend en puffend ernaast...

Van... de blik van Willem maakt veel goed moet ik zeggen als ik thuis kom en hij de tassen uitpakt...
Broccoli soep met spinazie/ feta taart vanavond op het menu... en sinaasappel jam door Turkse joghurt.....
Hij kan zijn geluk niet op....


Euh... broccoli soep....???
Ik had toch drie zakjes meegenomen...????
Jazeker... die had ik uit het rek broccolisoep getrokken...
Alleen ik sufferd weet niet dat in een Turkse winkel de soep niet gesorteerd staat...
Zo heb ik dus nu broccoli, kip, en champignon soep...
Dat zal toch wel door elkaar kunnen hè...???!!!
Nou bij ons wel...!
En het smaakt overheerlijk... oh zo...

Van... samen zwijmelen bij beste zangers...
Toch wel ons favoriete programma hoor...
En het nadert weer het einde van het seizoen....
Nog maar even niet aan denken...
Alleen maar genieten...

En dan... dan wil ik nog maar één ding... SLAPEN!!!
En weet je wat... dat blog komt morgen wel...
Ik heb tenslotte ook vakantie....
Het is nu dus ochtend.... maar het blog staat erop....
En wat de rest van de dag brengt.... dat lezen jullie vanavond of morgen wel weer...!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten