vrijdag 30 oktober 2020

30 oktober 2020

Dag van:
"Wampie alsjeblieft...."
Willem staat weer eens naast het bed...
Eerder schreef ik al dat dit goed bedoelt kan zijn of met een bedoeling...
 
Hij staat met koffie in zijn hand....
Meestal het teken dat er een bedoeling achter steekt....

En ik weet het heus wel hoor.... maar ik wil hem 'de bek niet openbreken'...
Dat wordt namelijk straks al gedaan...
Bij de tandarts....
Precies... en dat is dus ook de reden dat hij al vroeg aan het bed staat....
Lekker, dankjewel Willem.... dat is nog eens wakker worden....
"Ja en kom je dan zo beneden... ik moet namelijk zo naar de tandarts"....

Ik kijk even schielijk snel naar de tijd op de huistelefoon

naast me....
Nou dat 'zo'.... dat duurt nog een kleine 3 uur....
Maar goed... niet flauw doen....
De man is zenuwachtig....

In de tijd van; wassen/ plassen, aankleden, een wasje in de machine, 1 paar schoenen compleet krijgen, heb ik al minstens 14x gehoord "Oh wat heb ik hier een hekel aan"...."bah ik zie er tegenop"....."Stel dat het niet goed gaat en ik naar de kaakchirurg moet"....."Oh wat heb ik hier een hekel aan"......"bah ik zie er tegenop"....."Stel dat het niet goed gaat en ik naar de kaakchirurg moet".... "Oh wat heb ik hier een hekel aan"....   "bah ik zie er tegenop"....."Stel dat het niet goed gaat en ik naar de kaakchirurg moet"....
Afgewisseld met; "als die wortel er niet uitgaat wat dan?"......"kan ik nog wel eten "......"als de hoofdpijn maar over is straks"...."Oh wat heb ik hier een hekel aan"......


Dit belooft een lange dag te gaan worden...
Wat ik je op een briefje geef...
Want dit is nog vóór het tandarts bezoek..
Meneer moet ook nog terugkomen....
Met een gat in zijn mond....

Van.....Ik heb de drie uur, steeds dezelfde geluidsfragmenten aanhorend, overleefd...
Dag lieverd, ik denk aan je. Sterkte....!
En daar gaat mijn held....
Nee niet op sokken... óp schoenen....

Van..... een uurtje later komt hij terug...
"Mijn mond voelt stijf.... tot mijn neus.... ik kan hier niet tegen Wampie... hoe lang duurt dit nog....?"
Nee ik mag geen warme koffie staat in de nazorg papieren....
Och help geef een hoog sensitief persoon NOOIT

een nazorg papier...
Alle bijbehorende bijwerkingen heeft hij of krijgt hij....
Elke instructie wordt letterlijk opgevolgd...
Gaasje vervangen na een kwartier....
Geen warm of koud voedsel....(geen voedsel dus eigenijk).....
Zacht voedsel....

En verder gaan we....
"Bloed het nog erg?"....."Ik heb zo'n trek in koffie"....
Zal ik er wat koud water bijdoen dan voor je....
"Nee ik laat het wel afkoelen"
"Zie je het gat Wampie?"
Nee schat...
"En als ik zo sta?"....
Nee schat.....
"En als ik naar boven kijk dan?"....
Nee lieverd....
"Ook niet als ik naar beneden kijk?"...
Nee lieverd... ook niet...
"Dus je ziet het gat niet?".....
Nee Willem....
"Maar ik voel het wel.... het is groot hè?"...
Nee hoor... valt best mee...
"Maar zo voelt het wel...."
"Ik kan mij vinger ertussen steken"....
Niet doen Willem.... niet meer je vieze handen in een verder wond....

"Moet ik het nu ontsmetten dan?"...
Lieverd dat raad ik je af.... het plafond is niet hoog genoeg als je begint te springen...
"Moet ik het gaasje al vervangen?"...
"Och jee... is dit veel bloed... is dat wel normaal?"...
Willem bloed met speeksel lijkt meer dan het is weet je wel....
"Ik moet zo naar Brabant hè... maar mijn jarige kleinzoon.... is de verdoving dan al over?"....
Ik denk het wel schat... in ieder geval al een heel stuk....
"Zie je dat gat echt niet?"...
Nee Willem... nog steeds niet...
"Kan ik al eten... gaat er dan niets in dat gat zitten?"....
Ik zou aan de andere kant kauwen Willem als ik jou was....
"Oh wat ben ik blij dat het achter de rug is"....
"Wanneer kan ik eten?"....
"Ik geloof niet dat ik aan dat gat kan wennen Wampie"...
Lieverd je zal wel moeten...
"Wanneer is dat gaat dicht dan?"...
Oh dat gaat snel hoor Willem.... daar verbaas ik me altijd over.....
"Ik geloof écht niet dat ik eraan kan wennen Wampie"..
"Je kan toch niet kauwen zonder kies...?"...
Nou lieve schat... zonder één kies kan jij best nog kauwen straks hoor.... je bent ze niet allemaal kwijt...
En tegen die tijd vinden we ook wel weer een oplossing....
"Ik wil geen kunstgebit hoor Wampie...."

Och Willem daar hoef je ook nog niet aan te denken hoor....
"Ik geloof écht niet dat ik eraan kan wennen Wampie"....
Nee Willem... ik snap je... maar het komt goed....

Van... de tijd kruipt...
Maar eigenijk kan werken dan toch maar Brabant rijden...
"En als ik nou nog met bloed verlies?"....
Dat gaat niet gebeuren schat....
"Ja maar als dan....?"
Willem dat gebeurd niet...
"Ja maar het kan hè "...
En wat staat er dan in je nazorg papieren...?
"Dat ik de tandarts moet bellen"....
Nou Willem... dat dus....
"Kan ik jou dan ook bellen?"....
Ja dat kan maar of dat wat oplost...???
"Ik wil niet dat je dat gat ziet hoor "...
Nee schat... je ziet niks....
Doei....


Van.... daar gaat de man met het gat....
Op naar zijn kleinzoon....
Het nazorg papier is hij vergeten mee te nemen....
Dan zou het zomaar een gezellige verjaardag kunnen worden daar straks...

En ik hoor het hem nog twintig keer vragen hè..."Zie je het gat?"....
"Ik wil niet dat je het ziet hoor"....
En wat zie ik even later pontificaal op Facebook verschijnen...????
De man mét gat...
Sterker nog....
Gat waar heb je de man gelaten?.....
Een foto van een wijd opengesperde mond van een opa die met zijn kleinzoon gekke bellen trekt......
WILLEM... JE GAT!!!!!!!!

Van..... maar tja.... mannen die weggaan komen meestal ook weer terug hè....
En ik zijn geval is dat wel zeker...

Ik zit gezellig met Babeth, haar vriend en de moeder van vriend te kletsen....

Ze was jarig gister en heeft taart meegebracht...
Halloween taart...
We vieren het feestje dat ze niet had gister maar eens dunnetjes hier....

Hoi Willem.... taart...?
"Nee... murmel mompel.... 
Maar er is visite hè... hij durft nou niet kleinzielig te zijn....
Als de visite weg is en dochter met vriend naar boven zijn, durft hij weer....
"Ik weet niet of ik hier aan wennen kan hoor Wampie"...
"Ik voel steeds dat gat en die zijkanten....."
"Maar de hoofdpijn is weg...."
"Wanneer kan ik ermee eten...?"
"Ik heb niet veel gegeten"...
Doe maar wat Dorito's".....
Lieve Willem.... nou zit daar een gat..... als ik jou moet geloven is het een kuil van hier tot aan het andere eind van de wereld.... een verse wond.... en nu ga je om Dorito's vragen waar de meest scherpe punten aanzitten.... en na kauwen kruimels kennen die het Oh zo prettig vinden om zich in die kuil te begraven....
"Oh ja... nou even proberen dan... ik eet wel met de andere kant...".

Van... waar is dat nazorg papier als je hem wél nodig hebt... zucht....



1 opmerking: