zaterdag 24 oktober 2020

24 oktober 2020

Dag van:

Vandaag is mijn zus jarig...
Een feestdag dus...
 Zou je denken....
Ware het niet dat we in een crazy tijd leven....
Dan kan je nog op een landgoed wonen met ik weet niet hoeveel hectare grond en ruimte.... drie mensen op bezoek blijft drie mensen.... zelfs al zou je daar moeten zoeken om elkaar te vinden....
Ware het ook niet dat mijn lieve nichtje op corona getest wordt een behoorlijk ziek is dus we uitgaan van een positieve uitslag die behoorlijk negatief overkomt....

Geen verjaardag dus...
Het cadeau ligt verloren op de achterbank van de auto en verhuist naar de schuur.... wachtend op betere tijden....
Geen taart... euh ja... wel taart... want morgen krijgen wij visite, 1 man en 2 kleine kinderen,  en er moet dus appeltaart komen vindt de baas des huizes...

Want zo zegt hij..... dat is goedkoper dan koekjes, snoepjes en chips....
Nu weet ik al een tijdje dat mijn lieve schat niet van deze wereld is maar van een zeer hoog sensitieve planeet komt,  maar dat hij niet doorheeft dat alleen de appeltjes gratis zijn omdat ze van eigen boom komen, begrijp ik niet helemaal....
Nee... er gaan geen eieren, meel, roomboter, kaneelsuiker, kaneel, amandelschaafsel en nougatine in....
Maar goed... laat ik deze hoog hoog sensitieve dromer maar niet wakker maken....

Van.... goed.... dat was de appeltaart.... de zoveelste....
Pffft... verzucht ik... als je appeltaarten kan bakken heb je echt een klotenleven....
Willem lacht maar wat en snuift de geur uit de oven op....


Van.... al een paar dagen komt Willem na het wandelen met de honden thuis met de mededeling dat er een scheur in zijn laars zit....
Meer dan een mededeling is het niet....
Nou laat hij vier keer per dag de honden uit dus hoor ik nu 4x4 dagen.... is zestien keer... dat er een scheur in zijn laars zit....
Ik vroeg mij de afgelopen dagen af wanneer hij op het idee zou komen om aan te geven dat hij nieuw laarzen nodig heeft...
Maar nu na vier dagen begin ik de moed aardig op te geven....
Die mededeling komt niet....
En aangezien ik maandag weer ga werken... en ik hem écht zelf geen laarzen zie kopen... want..."Waar dan?"..."Hoe kom ik daar dan?".... begin ik er vandaag zelf maar over...
Misschien Willem zou een paar nieuwe laarzen een oplossing zijn.....
"Ja... ja... dat dacht ik ook al...."
Tuurlijk Willem....!!
(Een man laat je tenslotte in zijn waarde hè)....
"Ik heb nog bonnen ook"....
Hij graait in de kast op zoek naar de stapel bonnen....
En ja hoor...vvv bonnen mag je ook bij Intratuin inwisselen....
Op naar Intratuin....

Van....."Waar moet ik heen?"....

Richting Nijmegen Willem....
Je krijgt mij dus echt niet een tuincentrum dat loeidruk is van de dagjesmensen die de kerstshow bezoeken zoals daar in Duiven....
En los van de mensen..... ik heb niks met kerst....
Nee echt niet....
17 December zou Ben jarig zijn en dat was en is voor mij feest genoeg....
Sinterklaas vind ik daarentegen dan wel weer leuk....
Maar daar hoeven we dit jaar ook niet veel van te verwachten denk ik...
Die man moet eerst 10 dagen in quarantaine als hij hier komt...

Van.... we komen in Elst aan.... rechtdoor tuincentrum...
En wat denk je.....
Je gelooft het echt niet hoor....
SNEEUW......!!!!
Je leest het goed.... SNEEUW....!!!!
Ja, nep sneeuw dus... maar dikke pakken... en jeep volledig bedolven onder een witte deken van sneeuw...
En nee..... KERSTBALLEN......

Je zou toch in staat zijn de auto om te draaien....
Maar kijk.... bij de ingang ontdek ik dan toch pompoenen, spinnen en een verdwaalde heks die haar bezemsteel kwijt is...
Dat geeft hoop...
We lopen naar binnen.....
NEEEEEEEEEEEE.......
Ik ben de draaideur nog niet door of..... KERSTMANNEN..... levensgrote... metershoge.... KERSTMANNEN!!!!!
En kerstbomen.... versierde kerstbomen....
Dat vermengd met pompoenen, spinnen, heksen op teruggevonden bezemstelen... zwarte katten.... en vlees etende planten...
Ja heus..... vlees etende planten....
Die hadden ze beter van de zomer in de aanbieding kunnen gooien toen de muggen en wespen ons lek prikten en de vliegen ons tot grote ergernis treiterden door in grote getalen rond te zoemen om op ons eten te gaan zitten...
Maar nee... ze doen ze nu in de aanbieding....
Staat zo leuk met Halloween....


"Ik ga niet dat hele tuincentrum door.... als je dat maar weet"....
Oké Willem.... daar baal ik dan van... want ik wil een oranje bol chrysant.... voor bij de voordeur...
Willem zucht... maar hij ziet aan mijn ogen dat ik het donders meen... en dus sjokt hij achter me aan...
En zo'n man heeft altijd mazzel hè....
Denk ik nog lekker te kunnen slenteren langs al het groen... nee hoor... bol chrysanten staan precies naast de deur die je door gaat....
"Goh dat scheelt"......
(Je zou hem toch)...

Helaas maar één oranje bol chrysant....
Ik had er graag twee gehad...
Dat geel en paars hoef ik effe niet....

Van.... paarse kerstbomen... rode kerstbomen.... oker kleurige versieringen....brrrrrr
En weet je wat ook weer in komt....

Tjonge mijn huisje hing vol toen ik net op mijzelf ging wonen.... droogbloemen....
Allerlei soorten droogbloemen zijn er te kust en te keur te koop....

Maar goed... laarzen dus....
Ik zie het al aan de schappen...
Het is duidelijk dat alle inkoop naar de kerst is gegaan want het aanbod laarzen is karig....
Willems mondhoeken zakken.... zo ongeveer tot de plek waar de laarzen aan moeten....
Een karig aanbod en niet zijn maat....
Zelfs geen 46 (maatje groter) ....
Wel 44 (maatje kleiner)......
Ach Willem... ze vallen groot... kijk maar....
En ik hou ze op de gok omhoog....
"Nee... kan niet... past niet... wil niet... knelt.... te klein..."
Willem... pas nou even.....!!
"Ja maar........"
Passen... NU!!!!!!


Willem glijdt soepel door de schacht de laars in....
"Oh...."
"Gut".....
"Tja...."
Ze passen hè Willem...?
"Voel jij even waar mijn teen zit dan"....
A) het is een verzwaard tenen gedeelte waar ik met de beste wil van de wereld nog geen klein stukje in krijg....
B) je voelt toch zeker je eigen tenen wel....
"Ja dan denk ik dat ze toch wel passen"....
"Misschien zijn mijn voeten wel gekrompen"...
Schat... pak op... en kom....
"Ja... naar de kassa"....
Nou euh.... ik loop nog even daarlangs....
Hij zucht weer....

Van.... door de sneeuw naar de auto...
Op naar de boodschappen....

Boodschappen voor de visite morgen... zijn vriend en 2 kinderen...
En hou even die 'goedkope appeltaart'  nu in gedachten...
Willem loopt boodschappen te doen.... ik mag scannen....
En daar gaan we...
Chips voor de kinderen.... koekjes in de vorm van hondjes want die zijn zo leuk..... toastjes... en dus brie en camembert.... bier... limonade....
Maar als hij ook nog die gaaaaaave Halloween snoepjes pakt grijp ik in....
Zeg hé... het is wel genoeg hè....!
"Nou ja... dan kook jij toch macaroni morgen...... lekker goedkoop"....
Hij had de kinderen dus patat beloofd hè... want als je bij Willem op visite komt krijg je altijd frietjes en die krijg je thuis niet....
Het enige dat ik nog uit kan brengen is "KASSA NU!!!!"....
(En wat staan er bij de kassa.... oranje bol chrysanten... de helft goedkoper)...

Willem wandelt met de buurman...
Rust....
Rust....
Rust....
Stilte....


Willem komt thuis.... 
Ik heb bij Uber eats eten besteld....
"Wil je dat een keer doen mam... dan krijgen wij korting op onze bestelling"....
En dat deed mam dus nu....
We eten Subway broodjes en kijken journaal...
Gelukkig is de corona optelmachine software stuk dus het journaal heeft geen updates...
Iets van: "Wat je niet hoort is er niet"....
Als Willem eet hoor je hem ook niet....
We zijn in spanning voor de finale van Wie is de Mol...
Willem verdenkt Jeroen en ik Nikkie....

Zeg Willem... nou heb ik gister die gedichtenbundel helemaal moeten aanpassen.... is die al weg...?
"Nee ik durf niet... eng... spannend..."...
Het is heus....
Niet verstuurd dus...
"Stel je voor dat ze het afwijzen"...
Ja dat kan....
"Dat zou me zeer doen"....
Snap ik... maar je verstuurt het wel...
"Na de Mol oké?"....


Van... ondertussen is Willem ondersteboven van de voetbal uitslagen...
Met name die van Ajax...13-0 tegen VVV....
Ondertussen is hij euforisch want de Mol is inderdaad Jeroen....
Maar de gedichtenbundel is nog niet verstuurd....

Van... en nu ga je naar de computer en verstuurt die mail met bijlage...
Willem zit... Willem wikt ... Willem weegt.... Willem zoekt de juiste aanhef... Willem zoekt de juiste woorden...
Ik vind ze...
Ik dicteer..... Willem typt na....
En nu op verzenden klikken Willem....
VERZENDEN....!!!!!
Weg... de mail is verstuurd....
Op goed geluk....!

Van.... en op naar de wintertijd.....
Oh wat haat ik dat...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten