dinsdag 20 oktober 2020

20 oktober 2020

Dag van:

Om de zoveel tijd krijg ik zo'n corona enquête...
Ooit een keer aan meegedaan en toen maar volgehouden zodat de onderzoekers, maar vooral ikzelf een lijn kan ontdekken... 
Ik vul hem vandaag ook maar weer in...
Met hoeveel mensen was u in contact die niet tot uw huishouden behoren....
Hoe vaak waste u uw handen....
Werkte u thuis of elders...
Hoe somber bent u...
Hoe bang bent u... voor inkomen.... ziekte in de familie... etc....
Hoe lang duurde de sombere stemming. 
Had u hulp nodig om uit uw angst te komen...
Hoe vaak kwam u buitenshuis...
Was u in een openbare ruimtes.....
Hoe lang denkt u het dragen van een mondkapje vol te houden...

Nou ja... zulke vragen dus... en nog meer....

Jammer dat ik hem al ingevuld had.... want s middags begon het....
Zo'n knagerig gevoel....
Zo'n relatie dip gevoel....
Je haalt je dan van alles in je hoofd....
Neeeeeeee... niet het ergste... tuurlijk niet....
Maar toch....
Je voelt je niet speciaal meer.....
Er is afstand..... letterlijk en figuurlijk....
Je leeft langs elkaar heen..... en terwijl ik daar over nadenk zal het wel zijn.; je overleeft langs elkaar heen....
Wanneer zei hij nou toch voor het laatst dat hij van me hield....
Dat soort dingen dus....
Nou, en of ik daar somber van wordt....
Maar oké.... ik laat me niet kennen.... ik maak het zelf gezellig...
Willem laat de honden uit.... ik doe kaarsjes aan.... brandt wierook...... zet een heerlijk muziekje op.... pak de breipennen... bingo....

Komt Willem thuis...."Moet dat nou die muziek... je weet dat ik dat niet leuk vind"....
Hij schrijft een stuk voor de website van de baptisten gemeente.... leest voor... en ik ben het niet helemaal eens met een passage...
"Je bent weer veel te stellig en snapt er niks van"....
Ik doe het lampje naast mijn stoel aan....
"Je weet dat ik daar last van heb ".....

Van.... nou mijn dip is compleet zal ik je zeggen....
Ik duik in mijn stoel en zeg niks meer....
"Je bent stil... wat is er..."
Mmmm niks hoor....
Fout Wampie... FOUT!!!!... zeg nou gewoon wat je dwars zit...
Maar daar heb ik dus geen zin in....

"Je kijkt sacherijnig..... is er wat"....
"Ik weet heus wel wat het is..... omdat de muziek uit moest zeker...."

En dan komt het hè.... de hele waterval....

"Wat een onzin... je weet toch dat ik van je hou"....
Ja... nee... ja toch.... maar....
"Ik ben je dankbaar.... ik zei nog dat je leuke schoenen had gekocht.... je kookt lekker...."
Aaaaaargggggg Willem.... niet om wat ik doe.... maar om wie ik ben....

Van.... en dan breekt het ijs....
Willem komt bij me zitten....
We hebben weer contact... écht contact.... verbinding....
Eindelijk die knuffel... en die zoen....
"En morgen gaan we iets leuks doen... honden naar het pension en naar zee of zo"....
"Oh shit nee.... alles is dicht...."


En dat is het ook vooral hè...
Ik ben zo'n mens van eropuit.... van leuke dingen doen....
Maar we kunnen al zo'n tijd niks.... en nu helemaal weer niet....
Het is die onmogelijke sleur waar je in beland....
En dus doe je beide je eigen ding.... overleef je op je eigen manier..... langs elkaar heen dus...
Willem zijn activiteiten... ik mijn werk...
Dan is het vakantie en dan zit je daar samen.... en je komt elkaar tegen....
Voor mij vakantie... voor Willem zijn alledaagse vrije dagen......
Ik wil leuke gekke dingen doen... hij doet dat al binnen de huidige mogelijkheden.... 
Maar de gewone leuke gekke dingen als uit eten gaan... terrasje pakken.... spontaan naar het theater..... de auto pakken en naar Parijs rijden......het kan allemaal niet meer....

Van..... één pak kan er van mijn hart.... onze relatie is

prima....
Het is alleen de sleur....
En dit keer duurde het even voor ik uit mijn dip kwam...
Jammer nou voor de enquête cijfers....

Van... en als het dan maar uitgesproken is hè...
Dan verloopt je sleurdag toch weer heel anders....
We doen gewoon niks hoor.....
Willem kijkt tv... ik brei... ik kook... Willem eet.... we lachen om van die humor appjes over corona... en kroelen met de katten en knuffelen de honden...

Een dag van niks.... maar voor mij betekende hij alles!!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten