maandag 26 oktober 2020

26 oktober 2020

Dag van:

En zo gingen we vanmorgen weer naar school...
Ineens veel lichter buiten dan de week ervoor...
Maar tja... voor hoe lang....
Half november rijden we vast zo het donker weer in....

Van... oeps... vergeten dat de weg die ik altijd rij vanaf afgesloten is...
Omrijden dus...

En hoezo thuiswerken...????
Het is me nogal niet druk op de weg....

Van..... gemuilbekte collega's op de parkeerplaats...
Och ja.. mondkapjes op in de gangen...
Een standaard ingrediënt van een damestas tegenwoordig.....
Had je vroeger reserve maandverband bij je.... heden ten dage zijn dat mondkapjes...
Het scheelt niet veel van elkaar...
Deze zijn wat dunner en hebben geen plakstrip...
Al bedacht ik me vanmorgen dat zo'n plakstrip wel twee vliegen in één klap slaat....

Ten eerste loop je niet te klungelen met die elastiekjes achter je oren die in mijn geval, je gehoorapparaten mee hengelen als je ze weer afdoet....
Ten tweede is het wel zo handig want je bent meteen ook geharst ....
Dat scheelt weer een schoonheidsbehandeling....

Van....zooooooo pffft een weekje herfstvakantie... en je kunt weer van voren af aan beginnen lijkt het wel...
Alle regeltjes die er net in zaten zijn weer vergeten....
Herrie in de hut.... hoezo opruimen..... hoezo stilzitten.... hoezo alles wat was....?

Gelukkig vliegen wel als vanouds de twee belhamels uit de andere klas me al vroeg in de armen...
Even een knuffel halen....
Ze weten niet half hoe zeer ik die knuffel ook even nodig heb elke dag....
Het gevoel krijg er te mogen zijn voor ze.....


Van..... voorzichtig pakken we de draad weer op....
Meestal na de herfstvakantie room ik wat van de 'vrijheid'  af en las meer werkmomenten in....
Vandaag overleggen we toch even of het wijsheid is....
Het is wijsheid besluiten we...
En het helpt....!!!!

Meteen maar goed beginnen....
Er komen sowieso nu drukke tijden aan...
Tenminste als die Sint komt dit jaar....
Jij... die kerstboom redt zich wel... maar Sinterklaas...?

Van..... na een stevig MDOverleg naar huis....
Ik baan me een weg door de mondkapjescultuur die supermarkt heet...
Een supermarkt die aan een interne verhuizing bezig is.....
Meneer Jumbo wat doe je nu...????
Ik ben de glorix  kwijt... en waar zijn je drijfkaarsjes....


Oh ik kan daar zo slecht tegen hè...
Weet je net blindelings alles te vinden (wel nodig ook met die mondkapjes die vaak half over je ogen schuiven)..... gaan ze verplaatsen....
Blèg....
De koekjes veranderen in kattenvoer...
Het wc papier is soep geworden....
De schoonmaakazijn maakt plaats voor suiker..... over uiteenlopende smaken gesproken... Pffft....

Van.... volgens mij de eerste dag dat Willem even tegen zijn pensioen aanliep....
Heeft geslapen overdag... was niks te doen.... afleveringen kijken op Netflix.... weer niks te doen...
Oei oei... pensioen stress....
En natuurlijk was ik er niet... dat was ook even wennen....(hoop ik dan)....

Van... hè jakkes... mijn zus moet ook getest worden op Covid....
Mark en Hugo hebben geen plannen voor strengere maatregelen...

Ze willen slechts ernstig waarschuwen...
Op school trouwens geen Covid gevallen... dat is een goed teken....

Van... samen Harry Potter kijken, mezelf omtoveren tot een kleurrijke dementor en dollen met mijn klassenteam op WhatsApp....
Humor is toch wel een heerlijk iets....
Laat ik dan ook maar lachend inslapen nu....
Ervan uitgaande dat ik morgen geen schoonmaakazijn in de joghurt gooi en mijn kont niet met soepballen hoef af te vegen....
Dat dus.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten