zaterdag 17 oktober 2020

17 oktober 2020

 Dag van:

We kunnen niet weg.... nee we kunnen niet weg...
En de koning zit in Griekenland...
En half Nederland zit in Brabant en Limburg in een huisje, getuige het journaal...
Ze midgetgolfen er massaal, gaan de bossen in een lopen elkaar voor de voeten, fietsen de mooiste routes en raken verstrikt in elkaars sturen...
Ze zitten vakantie te vieren in code rood gebieden....
En ze winden zich allemaal op dat de koning in een code geel gebied in de middle of nowhere, verscholen op een rots, in een huis dat geïsoleerd staat van de bewoonde wereld, in zijn privé zwembad vakantie ligt te vieren....
Sterker nog... vakantie vierend Nederland wil vakantie vierend Koningshuis terug naar hun paleis en weer aan het werk hebben...
Hebben jullie die koning en zijn vrouw wel eens gevolgd op instagram....????
Ik wel....
Weet je hoe afschuwelijk verschrikkelijk druk die man het heeft....?

Ach... ik snap het heus wel....

Voorbeeldfunctie en zo....
Geen slimme actie.....
Maar ik gun het hem zo....!
En ik had het allemaal nog niet zo erg gevonden hoor die ophef....(of eigenijk toch wel maar toe maar...) als die blatende meute niet vanaf hun eigen vakantiepark waren geïnterviewd....
Snap ik trouwens dan ook niet van het journaal...
Had mensen op kantoor of in de fabriek, mensen in de zorg of op scholen gevraagd wat ze er van vonden....
Misschien had ik er dan nog wat mee gekund....
Maar nu.....
Pffft...
Wij wel paddenstoelen plukken maar hij geen olijven...
Enfin... het Griekse muisje zal ook nog wel een Nederlands staartje krijgen...
Let maar op....


Van..... nou... ik heb de stofzuiger maar voorzichtig zelf uit de doos gehaald toen Willem de honden uitliet...
En ik moet zeggen... het leek wel een Ikea bouwpakket....
Het duurde wel even voordat ik de puzzel van slang en stang gedeeltes in elkaar had....
Maar mooi ding...!
Zo sterk zelfs dat ik spierpijn en gewrichtspijn kreeg....
En.... met gebruiksaanwijzing....
Met plaatjes....
(Nee niet van de slangen en stangen)....

Willem komt thuis....
Gek genoeg.... ondanks dat hij ze moert.... heeft hij iets met stofzuigers....
Hij begint direct aan de stang te wroeten...
Hooooooooooooo...... afblijven....
"Ja maar.... ik wil alleen de stang iets langer maken..."
Hooooooooooooo...... daar zit een knopje, en ik wijs het hem.....
"Ik weet heus wel hoe dat werkt".....
Hij wroet nog een keer...
Hooooooooooooo...... schuiven Willem....

"Oh zo....!"
"En waar is dit voor dan....?".... hij begint aan een deel stang te trekken waar een borsteltje omheen zit....
Hooooooooooooo..... draaien Willem en kijk dan kan je de bank en de stoelen of de plinten handig zuigen.....
Hij bekijkt de plaatjes van de gebruiksaanwijzing.... en trekt tegelijkertijd aan boven en onderkant...
Hooooooooooooo... wat ben je aan het doen Willem...?
"Kijken of het eenzelfde filter heeft als de andere... en kijk hier staat dat er ook een filter cassette is...."
Dan begint zijn gezicht ongeveer alle kleuren van de regenboog te krijgen....
"Eeeeuuuuhhhhh..... zou er misschien ook een cassette in de oude stofzuiger zitten.... een zou dat filter dan toch niet kapot zijn....?"
Hij pakt de oude... nou ja... twee maanden oude, oude stofzuiger en kijkt aan de onderkant....
Wat denk je.....?
Ja hoor.... een cassette...
En wat denk je verder...?
Een totaal vol van stof dicht dicht geslibte cassette....
En toen....?
Toen ontdeed hij die van stof....
En toen.....?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee.....
De oude stofzuiger doet het weer.....
(En ik geloof dat ik nu alle kleuren van de regenboog kreeg....)


Nu stond er boven nog een half om half kapotte, ook al door Willem gesloopte stofzuiger, die om de meter geschud en geleegd moet worden,  dus ik treur niet verder....
Boven een goede en beneden een goede....
Of zoals je wilt... altijd een reserve in de buurt...
Handig met een Willem in huis....

Van.... en verder gebeurde er niet veel spectaculairs...
Ik heb maar weer een appeltaart voor de buren gebakken....
Vandaag mochten ze uit quarantaine....

En ik kom niet uit een brei patroon.... grote ergernis....

En ik ging koken....
Ook zoiets....
Mijn eeuwig op dieet zijnde stofzuigermaniak vindt dat hij weer te dik wordt.....
En hij weet nooit waarvan hè....
Het ligt altijd aan het eten maar dat de biervoorraad van zijn school afscheid slinkt dat schijnt hij dan weer te vergeten....
Enfin... ik ga boodschappen doen en krijg de volgende opdracht: "doe maar iets kleins.... niet teveel.... wat ook niet zo'n aanslag op mijn buik is...."
Iets kleins dus.... en niet teveel... en geen aanslag....
En wat had meneer zoal in gedachte...
"Doe maar biefstuk..... met champignons...."
Kijk hè.... dat hij iets kleins... en een beetje wil..... iets dat geen aanslag op zijn gewicht is,  tot daaraan toe.... maar dit hoeft toch ook niet meteen in te houden dat dit gepaard moet gaan met een aanslag op mijn huishoudportemonnee.....
"Eeeeuuuuhhhhh... is dat duur dan....?"
Och Willem toe... ga zelf eens boodschappen doen zeg....
Toen Nederland aan het hamsteren was, was dat zo'n beetje het enige dat in de schappen overbleef.....
"Nou ja... doe toch maar...."
Maar let op......
Die biefstuk kwam er.... met champignons, ui en paprika....

Meer was er ook niet....
Alleen daarna hè...
Dan knaagt het toch....
En dus...
"Wampie.... doe die appeltaart maar... met warme vanille vla.....

Neeeee hij weet echt niet wat die kilo's zomaar vandaan komen......
Ik denk trouwens wel dat ik weet Wie de mol is....
Nikkie....!
En ik moet zeggen... als ik gelijk krijg is ze de meest doorzichtige mol ooit geweest in de Wie is de mol geschiedenis...
Het zal Jeroen dus wel zijn....
Maar ik hou het op Nikkie.....
Gewoon omdat Willem appeltaart eet en een stofzuiger sloper is....
En dat slaat ook als een tang op een varken...
Ik bedoel maar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten